A1 Hrvatska dobitnik nagrade ESG Champion 2023, briljirale i druge kompanije

Autor: Poslovni.hr , 07. studeni 2023. u 16:06
Foto: AmCham

Istraživanje se sastojalo od dva dijela – kvantitativnog upitnika kojem su mogle pristupiti sve zainteresirane kompanije te kvalitativnih intervjua koji su provedeni sa 20% najboljih ispitanika kako bi se steklo dublje razumijevanje problematike i uvid u točnost podataka.

Američka gospodarska komora u Hrvatskoj (AmCham Hrvatska) organizirala je konferenciju “Održivost poslovanja uz ESG načela” na kojoj je po prvi puta predstavljeno istraživanje o zrelosti usvajanja ESG načela u poslovanju članica AmCham-a koje su u proteklih nekoliko mjeseci proveli AmCham i Kearney. Istraživanje je provedeno među širokim spektrom hrvatskih poduzeća, od velikih korporacija do malih i srednjih poduzeća (uključujući mikro poduzeća) obuhvaćajući različite industrije. Istraživanje se sastojalo od dva dijela – kvantitativnog upitnika kojem su mogle pristupiti sve zainteresirane kompanije te kvalitativnih intervjua koji su provedeni sa 20% najboljih ispitanika kako bi se steklo dublje razumijevanje problematike i uvid u točnost podataka.

Prema istraživanju top 5 poduzeća u Hrvatskoj su (abecednim redom): A1 Hrvatska, Coca-Cola HBC Hrvatska, HP-Hrvatska pošta, Hrvatski Telekom i JTH Costabella. Nagrada AmCham & Kearney ESG Champion 2023 pripala je A1 Hrvatska.

Primarni cilj ovog istraživanja bio je procijeniti trenutno stanje zrelosti ESG-a u hrvatskim poduzećima, nudeći vrijedan uvid u lošije razvijena područja i strategije za poboljšanje istih. Svako poduzeće koje je sudjelovalo u istraživanju primit će individualizirano ESG izvješće, koje će sadržavati i ukupnu i relativnu ocjenu ESG zrelosti kompanije. Ove ocjene služe kao alat koji poduzećima omogućuje da shvate svoju trenutnu ESG zrelost, usporede se s konkurentima u Hrvatskoj te dobiju uvid u područja potencijalnih poboljšanja za stjecanje konkurentne prednosti.

Analiza podataka otkriva značajan nesrazmjer između velikih korporacija i malih i srednjih poduzeća u Hrvatskoj u pogledu njihove predanosti prema održivosti, posebno u područjima praćenja emisija, gospodarenja otpadom i očuvanja vode. Velike korporacije pokazuju izraženiji angažman i veći stupanj zrelosti u području ESG-a, što je vidljivo kroz njihovo postizanje ciljeva emisija i pedantno praćenje ekološkog otiska.

Zaključno, Hrvatska poduzeća čine hvalevrijedne korake u svojoj predanosti načelima ESG-a. Ipak, u određenim sektorima poslovne zajednice postoje prostori za poboljšanje i napredak. Primjerice, većina velikih poduzeća ima ESG strategije koje nisu holističke te su fokusirane samo na jedan aspekt ESG-a. Kako bi Hrvatska nastavila napredovati na svom ESG putu, imperativ je uskladiti načela održivosti i duboko ugraditi ESG razmatranja u poslovnu strategiju kompanija, ali ponajviše u njezinu provedbu. Ovaj holistički pristup bit će ključan u poticanju održive budućnosti hrvatskog gospodarstva.

Važno pitanje u primjeni ESG-a je nefinancijsko izvještavanje o čemu je detaljno govorio Slaven Kartelo, partner, Odjel revizije i računovodstvenog savjetovanja, PwC Hrvatska.

Nakon uvodnih izlaganja i predstavljanja rezultata istraživanja uslijedila je panel rasprava na kojoj su sudjelovali Ana Zorić, ravnateljica Uprave za gospodarstvo i financijski sustav, Ministarstvo financija; Martina Pattiera, glavni risk manager za Fi i Sovereign, Raiffeisenbank Hrvatska i Nataša Mikuš Žigman, direktorica sektora Poslovna održivost i zelena transformacija, Podravka.

Na panel raspravi bilo je, među ostalim, riječi i o praksama primjene ESG načela te prilagodbi poslovnog sektora na usvojeno zakonodavstvo, obveze poduzeća u Hrvatskoj kao i budući utjecaj na poslovne prakse.

Sudionici događanja su se složili da ESG definitivno otvara nove poslovne prilike no da se poduzeća još uvijek susreću s brojnim izazovima po pitanju implementacije. Smatraju kako je za uspješnu transformaciju potrebno da ESG postane dio identiteta, duboko integriran u DNA i korporativnu kulturu poduzeća. Osvrnuli su se i na izvještavanje i zaključili da je novi okvir za izvještavanje veliki korak naprijed zbog standardizacije informacija koja nudi mogućnost uspoređivanja i ocjenjivanja poduzeća bilo prilikom odluka o ulaganju ili kupovini proizvoda. Naime, primjetan je trend, pogotovo kod mlađih potrošača, da biraju proizvode i tvrtke koji brinu o održivosti. No izvještavanje ne treba samo sebi biti svrha već rezultat onoga što radimo. Treba promišljati održivost i integrirati je u poslovni model jer iako predstavlja kratkoročni trošak donosi dugoročnu prednost na tržištu, zaključili su sudionici događanja.

“Veliki korak naprijed nas očekuje uslijed primjene tzv. CSRD Direktive tj. Direktive u pogledu korporativnog izvještavanja o održivosti, kojom ćemo dobiti i standardizirane informacije o održivosti društava koja će biti obveznici izvještavanja, međutim važno je imati na umu da izvještavanje nije samo sebi svrha, već će biti temelj za bolji dijalog i komunikaciju sa svim dionicima uključujući i financijski sektor”, zaključila je Ana Zorić, ravnateljica Uprave za gospodarstvo i financijski sustav, Ministarstvo financija.

Događanju je prisustvovalo više od stodvadeset uzvanika iz javnog i privatnog sektora.

Komentirajte prvi

New Report

Close