Rastom urbanizacije ubrzano raste i broj manjih i jednočlanih kućanstava čije potrebe se razlikuju od tradicionalne kupovine velikog broja proizvoda, potencijalno i u velikim pakiranjima po nižoj cijeni.
S obzirom na trend veće količine manjih kupovina, rastuća je i potražnja za dostavama proizvoda u manjim količinama. S druge strane, ubrzanjem stila života u gradovima raste potreba za štednjom vremena, a digitalizacijom kupovine i poslovanja navikli smo sve dobiti u kratkom roku nakon narudžbe.
Slijedom navedenih trendova i odlazak u trgovinu, biranje proizvoda i stajanje na blagajni postaju dijelovi naših života koje možemo prepustiti drugima na jednostavan način kupujući online i pritom vrlo brzo dobiti sve što želimo.
Mreža vlastitih trgovina
Q-commerce (skraćeno od Quick commerce), nova je stepenica u razvoju online kupovine, te spaja sve elemente najbitnije kupcu – (dovoljnu) širinu asortimana, konkurentnu cijenu, brzinu dostave, praćenje pošiljke u stvarnom vremenu, te kvalitetnu i brzu komunikaciju tijekom i nakon kupovine.
Glovo trenutačno radi na postavljanju novog standarda online kupovine u zemljama u kojima je tvrtka prisutna kroz sklapanje partnerstava s postojećim trgovcima u svakom gradu, te izgradnjom vlastite infrastrukture koja podržava takvo korisničko iskustvo.
Cijeli proces (biranje proizvoda, odabir vremena dostave, praćenje pošiljke, te komunikacija s korisničkom službom) odvija se kroz Glovo aplikaciju, te time čini korisničko iskustvo jednostavnim, brzim i lakim. Ako je korisnik pritom pretplaćen na Glovo Prime uslugu može uživati i u besplatnoj dostavi prilikom svake narudžbe. Fantastično, zar ne?
Kada je riječ o asortimanu, pojam Q-commerce obuhvaća dostavu svih vrsta gotovih proizvoda – namirnica iz trgovine, video igara, knjiga, proizvoda iz drogerija, hrane za životinje, itd.
Najveći dio Q-commerce poslovanja svakako čini dostava namirnica iz trgovine, čija se brzina dostave rapidno razvija diljem svijeta. Lansiranjem platformi za brzu dostavu na zahtjev, poput Glova, vrijeme dostave namirnica skraćeno je sa 24 do 48 sati na 30 do 45 minuta, što predstavlja ogroman iskorak u brzini usluge.
Nova generacija ove usluge ide korak dalje i kreće se prema ultra brzoj dostavi u roku samo 10 do 15 minuta od trenutka narudžbe kupca. Ovakav koncept budućnosti online trgovine privlači sve više pažnje investicijskih fondova koji su počeli ulagati velike iznose u startupe specijalizirane za ultra brzu dostavu, poput turskog Getira (300 mil. dolara runda C u ožujku 2021.), njemačkog Gorillasa (290 mil. dolara runda B u ožujku 2021.) ili američkog GoPuffa (1,15 mlrd. dolara runda u ožujku 2021.).
Micro fullfilment centers (MFC) – navedeni startupi temelje svoje poslovanje na mreži vlastitih trgovina koje služe isključivo za dostavu.
Iako Glovo ima širi koncept aplikacije i ponude prema korisniku od navedenih startupa (uključujući hranu iz restorana, te dostavu namirnica i gotovih proizvoda iz partnerskih trgovina), kategorija ultra brze dostave namirnica je segment poslovanja u kojem se natječemo s navedenom konkurencijom.
Veza online i offline svijeta
Kako bi u vlastitoj aplikaciji omogućio korisnicima iskustvo dostave namirnica za 10 od 15 minuta, Glovo također razvija svoju mrežu trgovina koji služe samo za dostavu.
Trenutačne lokacije Glovo MFC-a su u Barceloni, Madridu, Lisabonu i Milanu, a slične planiramo otvoriti, među ostalim, i u Valenciji, Rimu, Portu i Bukureštu. Do kraja 2021. cilj nam je imati 200 MFC-a na tržištima na kojima poslujemo.
Za financiranje širenja vlastite infrastrukture Glovo je potpisao ugovor sa švicarskim fondom Stoneweg u iznosu 100 mil. eura, te će dodatno iskoristiti dio posljednje investicijske runde (serija F, 450 mil. eura, travanj 2021.) za istu svrhu.
Industrija brze dostave dodatno ubrzava korak i ide prema još boljem i bržem povezivanju online i offline svijeta.
Kako će širina asortimana, te brzina i kvaliteta usluge rasti, kao i postotak stanovništva koje koristi mogućnosti online kupovine, vjerujemo da će Q-commerce zauzimati sve veći postotak ukupne kupovine zbog vremenske uštede i lakoće korištenja koju pruža.
Vizija Glova je stanovnicima urbanih sredina omogućiti pristup svim proizvodima unutar njihovoga grada. Q-commerce je ključan dio te vizije, a ultra brza dostava iz MFC-a podiže brzinu usluge na novu razinu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu