Personalizirano oglašavanje unaprjeđuje iskustvo potrošačima i poslovanje kompanijama

Autor: Katarzyna Paliwoda , 23. lipanj 2021. u 22:00
Foto: Shutterstock

Za oporavak gospodarstva nakon pandemije personalizirano oglašavanje je presudno jer je ključno za opstanak malih i srednjih poduzetnika, a na nama je da činimo sve kako bismo im pomogli.

Zamislite svijet bez personaliziranog oglašavanja. Pojavi vam se oglas na Instagramu, no ne za npr. pločice koje ste gledali jer preuređujete kupaonicu. Radi se o dioptrijskim naočalama i možda vam je oglas koristan, možda ćete na njega i kliknuti.

No vjerojatnije će vas iziritirati – možda te naočale ne možete kupiti jer prodavač ne pokriva vaše područje. Možda naočale niti ne nosite.

Veliki brendovi koriste se tradicionalnim oglašavanjem stoljećima i ono je tijekom tog vremena evoluiralo. Digitalizacija je ušla u marketinšku industriju i sada od oglasa očekujemo relevantne i korisne informacije: ponudu iz lokalne trgovine ili popust na uređaj koji već dugo priželjkujemo.

Personalizacija je već cijelo desetljeće značajna stavka našeg života – od benda koji vam je preporučio Spotify na temelju vašeg ukusa do televizijskih serija koje vam Netflix preporučuje.

No unaprjeđenja koja je personalizacija donijela ne odnose se samo na korisničko iskustvo već i na izjednačavanje uvjeta poslovanja kompanija.

Danas bilo tko s mobitelom, dobrom idejom i čak i malim budžetom može započeti s poslovanjem ili društvenim pokretom te pronaći publiku. Za mnoge su poduzetnike personalizirani oglasi tajni sastojak koji im može osigurati uspjeh, što je dodatno istaknula i korona kriza koja je 85 posto ljudi diljem svijeta potaknula na kupnju putem interneta.

Prodaja im porasla za 300 posto

Facebookov izvještaj za 2020. otkrio je da je samo trećina malih poduzeća imala internetsku stranicu, a kamoli e-trgovinu. Novo izvješće Deloittea koje je obuhvatilo 30.500 osnivača, vlasnika i menadžera malih i srednjih poduzeća u 18 zemalja, uključujući Europu, pokazuje koliko je personalizirano oglašavanje pomoglo u rastu poslovanja malih poduzeća.

rimjerice, mala poduzeća koja su koristila personalizirane oglase imala su 16 posto veću vjerojatnost za ostvarenje rasta prodaje u prošloj godini u usporedbi s onima koja ih nisu koristila.

Facebookova istraživanja pokazuju da bi mali poduzetnici bez personaliziranih oglasa mogli zabilježiti pad online prodaje ostvarene putem oglasa za više od 60 posto. Mnogi bi, da nisu imali tu opciju, tijekom posljednjih 15 mjeseci prestali poslovati.

Uzmimo za primjer My Choice iz Slavonije, brend ručno izrađenih torbi, odjeće i dodataka koji danas ima kupce diljem svijeta zahvaljujući oglašavanju na Instagramu koje im je u prošloj godini povećalo publiku za 20 posto. Danas 65 posto prodaje ostvaruju preko Instagrama zahvaljujući alatima za personalizirano oglašavanje koji su se, osobito u pandemiji, pokazali presudnima u dosezanju šire publike.

Ili WATCH-A-PORTER, online trgovinu satovima koja je od početka rada 2017. izgradila bazu potrošača zahvaljujući personaliziranom oglašavanju putem Facebookovih aplikacija i usluga.

Zahvaljujući ciljanju korisnika koji su se zanimali za satove i koji su prethodno proveli barem dvije minute na njihovoj stranici, u travnju 2020. ulaganje u oglase vratilo im se 12,5 puta te im je prodaja porasla 300 posto.

Ili kazalište Mala scena koje je početkom pandemije bilo privremeno zatvoreno. Ipak, brzo su se prilagodili te krenuli s online prikazivanjem predstava, organizacijom čitanja priča i kreativnih radionica. U to su vrijeme ostvarili preko pola milijuna pregleda sadržaja, što im je omogućilo da se povežu s publikom čak i tijekom lockdowna.

Ne zaboravimo na ulogu personaliziranog oglašavanja u digitalnoj inkluziji. Nedavno istraživanje Europskog ureda za interaktivno oglašavanje (IAB) pokazalo je da bi 75% Europljana radije odabralo današnje iskustvo korištenja interneta nego korištenje interneta bez ciljanih oglasa u kojem bi plaćali pristup većini stranica i aplikacija.

Personalizirani su oglasi ono što omogućava ljudima besplatno korištenje digitalnih platformi poput Facebooka i Googlea. Oni su sila demokratizacije: kada na našim platformama ne bi bilo oglasa, njihovo bismo korištenje morali naplaćivati.

Raste i zaštita privatnosti

Da budem jasna – Facebook ne želi status quo. Promjena je potrebna. Vjerujemo da nove tehnologije i zaštite privatnosti mogu i trebaju biti korištene tako da i dalje podržavaju besplatan i dostupan internet. Zaštita privatnosti i sigurnosti korisničkih podataka ključna je za naše poslovanje i odgovornost svih nas u Facebooku.

Zato jačamo tehnologije za poboljšanje privatnosti (privacy-enhancing technologies), što nam omogućava uslugu personaliziranog oglašavanja s obradom manje osobnih podataka.

Važno je i prema ljudima biti transparentan te im omogućiti da biraju način na koji će njihovi podaci biti korišteni. Iz tog razloga već duže vrijeme imamo alate poput odgovora na pitanje “Zašto mi se prikazuje ovaj oglas?”, upravljanja Postavkama oglasa i informacija o Aktivnostima izvan Facebooka.

Osobno bih radije da kompanija koristi moje podatke kako bi mi ukazala na nove i relevantne brendove nego da ih zadrži pa da primam poruke od brendova koji nemaju veze s mojim interesima. Možda mislite drugačije. Ali sigurna sam da se možemo složiti u tome da želimo biti dijelom društva koje potiče kreativnost i povećava mogućnosti.

ersonalizirano oglašavanje presudno je za oporavak gospodarstva nakon pandemije jer je ključno za opstanak malih i srednjih poduzetnika, a na nama je da činimo sve što možemo kako bismo im pomogli u ostvarivanju uspjeha.

Komentirajte prvi

New Report

Close