Neki ljudi zbilja ne odustaju. Njemački poduzetnik Klaus Dieter Martin već tri godine pokušava spojiti dvadesetak jadranskih otoka i obalnih gradova sustavom javnih hidroavionskih veza, u što su švicarski i njemački investitori, predvođeni Ruagom, spremni uložiti 35 milijuna eura i zaposliti 125 ljudi, no takav projekt u Hrvatskoj gotovo nikoga ne zanima.
Martin je svoj jalov posao započeo još 2000., kad je u Zagrebu osnovao tvrtku Europski obalni avioprijevoznik (ECA), nekoliko godina pokušavao je realizirati svoj projekt, 2002. je odustao, da bi 2009., nakon vrlo ozbiljnih priprema, ponovno krenuo. Već treću godinu strpljivo obilazi primorska i otočna mjesta ne bi li s lokalnim vlastima dogovorio raspisivanje natječaja za dodjelu koncesija za postavljanje pontona, bez kojih hidroavion ne može iskrcati putnike i privezati se. Svaki se od tih sastanak završi riječima “ništa ne brinite, sve ćemo riješiti”. A ne rješava se gotovo ništa. Uz nekoliko svijetlih primjera, kao što su splitski i dubrovački župan, ostali ne reagiraju. S Raba, čiji je bivši gradonačelnik Zdenko Antešić u međuvremenu postao pomoćnik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture, ECA nije dobila ni kurtoazan odgovor. Nevjerojatna je to priča s obzirom na to koliko otočani kukaju na svako ukidanje brodskih linija, a sada ignoriraju projekt uvođenja puno brže linije. Let od Splita do Hvara, primjerice, trajao bi desetak minuta.
Problema ima i oko Resnika kod baze Divulje, gdje bi ECA smjestila svoj tehnički centar za održavanje hidroaviona. “Počelo je dobro, Državna uprava za zaštitu i spašavanje ustupila je hangare u Resniku. Ni MORH se nije bunio, pa je u listopadu 2011. ECA zatražila od AUDIO-a da im iznajmi hangar i okolno neiskorišteno zemljište, no to još nije napravljeno”, prepričala nam je upućena osoba, kojoj nije jasno zašto država ne koordinira nadležna ministarstva i olakša investitoru posao. Pomak je napravljen lani, kad je Ministarstvo graditeljstva poslalo naputak lučkim upravama da, zatraži li to operater, odrede lokaciju za budući ponton, ali na terenu od toga nije bilo puno koristi. “Još nije raspisan nijedan natječaj za koncesiju. Ako se do kraja listopada ne potpiše barem nekoliko koncesijskih predugovora i ne dobiju li se garancije za Resnik, ECA se vjerojatno povlači iz projekta, jer više neće biti vremena da se pripreme za iduću turističku sezonu”, doznajemo.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Stvar je u tome da se najprije gleda hoće li ovaj poduhvat zeznuti već nekakav uhodani business iza kojeg može stajati nekakav lokalni ali i državni taicoon koji se inače u medijima obrušavaju na administraciju..davajte nam malo informacija ispod haube….ovo je jednostavno premalo…
Nije ovo samo slučaj sa hidroavionima. Inače njemačke tvrtke ne mogu u RH ostvariti bilo kakvo ulaganje što ipak nešto govori o samoj državi.
Ovaj članak će u širokom luku zaobići i preskočiti svi koji vjeruju da bez države ne bi bilo cesta, muzeja, škola i bolnica ili bi ih bilo ali samo za bogate. Apsurdno sve skupa, ali kakve su nam škole i tko njima upravlja nije ni čudo.
al taj Antešić nije dao ostavku?
Uključite se u raspravu