Europsko i svjetsko tržište namještaja pokrenulo se prije svih predviđanja analitičara

Autor: Juraj Lončarić , 13. rujan 2021. u 11:03
Foto: Shutterstock

Rujanski milanski sajam namještaja organiziran je u pravo vrijeme jer je malo tko početkom 2021. očekivao toliko dobru i dinamičnu sezonu prodaja namještaja i komplementarnih proizvoda za uređenje interijera.

Prošlog tjedna u Milanu otvoreno je, u izvanrednom terminu, specijalno izdanje Salona del Mobile, prvog post-Covid svjetski značajanog međunarodnog sajma i izložbe namještaja i komplementarnih proizvoda za uređenje interijera.

Pandemija cijelo vrijeme utječe na formiranje potrošnje i ponude. Nakon kontrakcije gospodarstva i industrije, od četvrtog tromjesječja 2020. godine počinje faza gospodarske ekspanzije, oživljavanja tržišta namještaja.

Za industriju i trgovinu bitne su, puno više nego sretne okolnosti, činjenice koje potvrđuju da se europsko i svjetsko tržište namještaja pokrenulo prije svih predviđanja analitičara.

Sajam namještaja u Milanu, metaforično rečeno, specifično ove godine ima ulogu koju ima safety car u Formuli 1. Jer iznova pokreće i ubrzava utrku, točnije tržišnu utakmicu koja je zbog više nego ozbiljne situacije s Covidom-19 gotovo zaustavljena, a nema sumnje usporena, prošle godine.

Zato je izvanredni i specijalan termin održavanja izložbe dizajna po specifičnoj milanskoj formuli i modelu (zna se, Salone Rho, plus Fuori Salone, izvansajamske izložbe u gradu, plus Salon Satellite, plus happening) prvorazredan događaj za mnogobrojne potrošače i stručnu javnost u svijetu uređenja interijera – prostora u kojima živimo i radimo.

Razumljivo je, prema tome, da su već u tijeku pripreme za organizaciju 60. izdanja Salone del Mobile koji je predviđen za travanj 2022. godine.

Kako bilo, sudjelovanje u utakmici je neizbježno. Nije retorika, već egzistencijalna potreba, riječ je o sudjelovanju svih poduzetnika i njihovih suradnika u razvoju dizajna, tehnologije i marketinga namještaja.

Novi koncept izlaganja

Odluci o organizaciji izvanrednog izdanja izložbe u Milanu prethodile su brojne rasprave, dvojbe i velika neizvjesnost. Jer riječ je o međunarodnoj sajamskoj priredbi koja 59 godina privlači u Milano više od 300.000 posjetitelja iz svijeta. Opasnost od širenja zaraze ostaje.

Eto, zašto velike rasprave o terminu ove izložbe, pod vodstvom čuvenog kreatora “vertikalne šume” milanskog arhitekta Stefana Boerija.

Osigurano je sudjelovanje svih najvećih domaćih proizvođača (prva liga) u paviljonima u novouređenom i modernom sajmskom prostoru u predgrađu Rho. Salone Satellite je i ove godine sastavni dio priredbe. Na popisu izlagača je i hrvatska tvornica namještaja Prostorija iz Svetog Križa Začretja.

Jedini iz Hrvatske. Generalno, koncept izlaganja je nov. Manje su podjele među štandovima, među izlagačima, više izlaganje u nizu, više tvornica, više zajedništva. Cijena ulaznice je povoljna. Motivira posjete.

Dakako, kako je to postala tradicija, nisu izostati izložbeni prostori u gradskim četvrtima za koje se koristi zajednički naziv Fuorisalone. Praćen kulturnim i zabavnim sadržajima, happeningom za sve uzraste, posebno za mlade.

Organizatori žele da Milano bude sedam dana svjetski centar dizajna i promocije potrošnje namještaja. Za industriju, za izlagače namještaja, bitno je ugovaranje poslova s brojnim međunarodnim kupcima, toliko traženim “buyersima“ iz svijeta.

Vrijedi podsjetiti da u klasteru tržišnih lidera/izlagača na sajmu u lancu proizvodnje sudjeluju, pored dizajnera, i mnogi kooperanti i dobavljači. Svi zajedno su jako zainteresirani za uspjeh izlaganja i pregovora s kupcima. Dizajn, plus tehnologija, plus međunarodni marketing.

Pragmatično, zaključenje kupoprodajnih ugovora tijekom sajma cilj je brojnih marketinških aktivnosti tržišnih lidera i njihovih sljedbenika. Industrijalaca i trgovaca.

Slično razvoju industrije (Industrija 4.0) međunarodni marketing godinama evoluira. Marketing 4.0 zaslužuje punu pozornost stručne javnosti i gospodarske realnosti. Uostalom, izlaganje na sajmovima moralo bi biti jedna od važnih i dobrih investicija.

Osvajanje novih tržišta

Slično, kao u hrvatskom turizmu, malo tko je početkom ove godine očekivao tako dobru i dinamičnu sezonu prodaja namještaja i komplementarnih proizvoda za uređenje interijera. Što potvrđuju prvi statistički, još uvijek mršavi podaci.

Na primjer, talijanska industrija namještaja i komplementarnih proizvoda za uređenje interijera u prvom tromjesečju ove godine u odnosu na isto razdoblje 2019. povećala je proizvodnju za 13%, prodaju na domaćem tržištu za gotovo 19%, a izvoz 9%.

Uspoređivati podatke iz 2021. sa 2020. nema smisla. Drugim riječima, suprotno mnogim predviđanjima, ispada da je rujanski milanski sajam namještaja, nazvan Super Salone, organiziran u pravo vrijeme.

U fazi oživljavanja tržišta, čak poleta potražnje na nekim inozemnim tržištima. Šansa da se osvoje novi udjeli na ciljnim tržištima.

Prilika za osvojiti nova inozemna tržišta. Sudjelovanje na sajmu može biti kompetitivna prednost. S nestrpljenjem se očekivao dolazak posjetitelja i profesionalnih kupaca. Prema hotelskim rezervacijama znalo se da kupci iz Europe i SAD neće izostati.

Uz uvijek prisutnu neizvjesnost vezanu uz pandemiju. Očekivao se manji broj kupaca iz Azije nego ranijih godina. Oraganizatori sajma uspjeli su ishoditi specijalne popuste za hotelski smještaj. Bez investicija nema proizvodnje, bez proizvodnje nema rasta, bez rasta nema budućnosti.

Komentirajte prvi

New Report

Close