Nekoliko godina radila je kao novinarka i urednica, a onda je došlo vrijeme za promjenu

Autor: Tomislav Hrastovčak , 31. svibanj 2013. u 08:41
Andrea Šalinović

Andrea Šalinović nedavno je preuzela poziciju voditeljice odjela za odnose s javnošću Unex Grupe.

Andrea Šalinović nedavno je preuzela poziciju voditeljice odjela za odnose s javnošću Unex Grupe. Šalinović je magistrica odnosa s javnostima te prvostupnica novinarstva i odnosa s javnostima, s višegodišnjim radnim iskustvom u tim područjima. Za Poslovni.hr govori više o svom novom radnom mjestu i profesionalnoj karijeri.

Kako ide priča o Vašem dolasku na funkciju voditeljice Odjela za odnose s javnošću u Unexu?

Moja priča zapravo je vrlo slična nizu drugih priča kolega koji su se nakon karijere u novinarstvu odlučili baviti odnosima s javnošću. Nakon što sam nekoliko godina radila kao novinarka i urednica, shvatila sam da je vrijeme za promjene. Kako sam paralelno s time završavala diplomski studij odnosa s javnošću, to je bio nekakav logičan nastavak moje karijere, a zbog svoje dinamičnosti i širine posebno me privukao agencijski posao. Posao voditeljice PR-a u Unex Grupi, jednoj od vodećih grupacija za marketing, oglašavanje i tržišno komuniciranje mi se činio kao izvrsna prilika za daljnje usavršavanje u PR-u ali i širenje znanja u drugim aspektima tržišnog komuniciranja.

Opišite nam kako je dosad tekla Vaša karijera.

Još od prve godine studija „Mediji i kultura društva“ na Sveučilištu u Dubrovniku, radila sam u redakcijama lokalnih tjednika, misleći kako ću na taj način samo nadopuniti znanje stečeno na faksu. Ali kao što okorjeli novinari često znaju reći, novinarstvo se uvuče pod kožu, pa je tako bilo i sa mnom. Ukupno sam više od šest godina radila kao novinarka, a najduže sam se zadržala u redakciji županijskog radija Ragusa (dio Soundset mreže), gdje sam provela nešto više od četiri godine, najprije kao novinarka, a potom i kao glavna urednica. Tijekom novinarskog staža prošla sam sve faze, od izvještaja s tržnice do praćenja dnevno-političkih događanja. Najveća strast mi je ipak bio svakodnevni rad u programu „u živo“. Novinarstvo je nezamjenjiva podloga za rad u odnosima s javnošću, ali ne bih se složila da su to dvije strane iste medalje kao što se često zna čuti. Odnosi s medijima samo su dio tog zanimanja što sam i sama otkrila radeći kao savjetnik za odnose s javnošću u Grupi Front, kojoj je primarna djelatnost organizacija događanja, neko vrijeme sam provela u agenciji Premisa, da bih konačno došla na poziciju voditeljice za odnose s javnošću Unex Grupe.

Kako izgleda Vaš prosječan radni dan na novoj poziciji?

Rad u odnosima s javnošću pomirio je dvije stvari koje tražim u poslu – nepredvidljivost s jedne strane te određenu sigurnost s druge. Kako sam osim za odnose s javnošću Unex Grupe, zadužena i za odnose s javnošću klijenata, mogu slobodno reći da niti jedan dan nije isti te ovisi o aktivnostima koje planiramo. Čim ujutro dođem u ured pregledam dnevne tiskovine i najvažnije portale da vidim jesam li slučajno propustila neku važnu vijest od prethodnog dana. Slijedi rad na komunikacijskim planovima, planiranje događanja za klijente, pisanje objava za medije, odgovaranje na novinarske upite, evaluacije projekata… U stalnom sam kontaktu s klijentima oko svih aktivnosti koje zajedno planiramo tako da sastanci nisu rijetkost. U poslijepodnevnim satima najčešće imamo interne sastanke timova. Kako je Unex Grupa full service agencija jako je bitna koordinacija među članovima timova koji rade s određenim klijentom kako bi se postiglo suglasje svih aspekata jedne uspješne marketinške i PR kampanje.

Kako biste općenito opisali trenutno stanje u domaćem PR sektoru?

Imam dojam da je profesija u zadnje vrijeme stigmatizirana. Tome je zasigurno pridonijela i Vladina zabrana suradnje državnih tvrtki s agencijama za odnose s javnošću. Takva odluka, osim što je stavila agencije u neravnopravan položaj na tržištu, utjecala je na to da se kod dijela javnosti stvorila negativna percepcija ovog zanimanja. Samo zanimanje sve je traženije, sve više tvrtki uviđa važnost kvalitetnog upravljanja komunikacijskim procesima sa svojim javnostima. Ipak, ne može se reći kako pratimo svjetske trendove. Dok u zemljama zapadne Europe stručnjaci za odnose s javnošću sjede u upravnim odborima i uključeni su u donošenje svih bitnih odluka, kod nas još uvijek primarno obavljaju operativnu funkciju komunikatora s medijima, no vjerujem da će se s promjenama na tržištu koje nas očekuju ulaskom u EU i uloga stručnjaka za odnose s javnošću promijeniti. S druge strane, domaća akademska zajednica ide u korak sa svjetskim trendovima te su odnose s javnošću kao relativno novo zanimanje na domaćem tržištu uvrstili u svoje programe. To smatram značajnim korakom prema povećanju kvalitete i znanja u struci. Moram još istaknuti i nastojanja Hrvatske udruge za odnose s javnošću koja svojim aktivnostima kontinuirano potiče izvrsnost te prije svega etičnost u svim područjima u kojima djeluju PR profesionalci.  

Komentirajte prvi

New Report

Close