Mislav Žokalj novi je voditelj dizajna u zagrebačkoj softverskoj tvrtki Cinnamon. Dio njihova tima postao je još 2018. kao UX/UI dizajner, napredovao je potom do Design Team Leada, a sada je službeno postao i Head of Design odjela.
Cinnamon je povodom nove pozicije napravio i intervju s Mislavom.
Možeš nam ispričati svoj početak u Cinnamonu?
U Cinnamonu sam počeo raditi još 2018. za vrijeme fakulteta na poziciji UX/UI dizajnera. Dok sam stigao, bio sam 23. zaposlenik te peti dizajner u odjelu. Tada smo još radili u stanu pretvoren u ured i imali četiri radne prostorije. Radili smo na dosta kraćim projektima te nam je sami dizajn proces bio na slabim nogama i bez konkretnih pravila.
Koji su ti sve izazovi bili na putu da postaneš Team Lead i kako se to iskristaliziralo da ideš u tome smjeru?
Tu je bilo puno izazovnih i interesantnih klijenata i samih projekata. Na svakom od projekata sam imao priliku učiti o nekom novom aspektu produkt dizajna, surađivati s drugim dizajnerima te samom vođenju projekta. Osim rada na projektima, aktivno sam se trudio gurati cijeli odjel naprijed te pomagati kolegama oko sebe kako bi svi mogli raditi kvalitetnije i ugodnije.
Na ljeto 2020. godine smo moja draga kolegica Iva Mesić i ja dobili ponudu da postanemo Team Leadovi. I onda, kako se kaže, the rest is history.
Opiši nam svoj prethodni posao Team Leada?
Glavni dio Team Lead posla je praćenje zadovoljstva i performansa dizajn tima u Cinnamonu te interakcija i komunikacija s klijentima. Osim toga, radi se i na dodjeljivanju dizajnera na različite projekte, ovisno o njihovom znanju, iskustvu i preferencama.
Za samo praćenje zadovoljstva i performansa dizajnera smo imali check-in sastanke svakih 6 tjedan gdje bi pričali o aktualnostima na projektu, timu, zadovoljstvu te bilo kakvim drugim temama koje su zanimale pojedince. Osim toga, dva puta godišnje bi održavali i evaluacijske face-to-face sastanke gdje bi napravili presjek dosadašnjeg napretka, rada te planova za budućnost.
Što se sada mijenja kada si postao Head of Design? Koja je točno tvoja uloga i koji su tvoji planovi, te kako će to utjecati na Cinnamon?
Sada kao Head of Design moj fokus se više usmjerava prema poslovnoj strani rada agencije, uključen sam više u Sales i HR aktualnosti te radim na top-level planu za dizajn odjel. Top-level plan podrazumijeva usmjeravanje te unaprjeđivanje razvoja i rada cijelog produkt dizajn odjela, bilo da se radi o pojedinim dizajnerima ili procesima. Osim toga, uključuje i određivanje planova za naredni kvartal, ali i za cijelu godinu, te organizacija i prijenos znanja kroz razne edukacije.
Govoriš o produkt dizajnu. Što to točno znači i čime se ustvari produkt dizajneri u Cinnamonu bave?
Produkt dizajneri kreiraju digitalne proizvode koji rješavaju određene poslovne probleme klijenata. Konkretno, mi radimo s najboljim svjetskim startupima i firmama koji stvaraju inovativne web i mobilne aplikacije i pokušavaju pokoriti tržište. A mi za njih promišljamo, testiramo, dizajniramo i zatim razvijamo te aplikacije.
Često se događa da se izrazi “produkt dizajn” i “UX/UI dizajn” koriste kao istoznačni no osobno se ne bih složio s time. Najlakši način objašnjavanja je tako da se kaže kako je UX/UI dio produkt dizajna. UX/UI je isključivo vezan za potrebe korisnika, izgradnje nekog proizvoda oko samog korisnika. Za razliku od UX/UI-a, produkt dizajn uzima u obzir i poslovne potrebe projekta i klijenta. Glavni cilj je uskladiti poslovne potrebe s potrebama krajnjih korisnika. Osim toga, produkt dizajn podrazumijeva i konstantno praćenje te unaprjeđivanje proizvoda čak i nakon njegovog releasea.
Kako izgledaju vaši tipični projekti?
Dobar dio projekata počne s discovery radionicama koje provodimo bilo remote ili u našim prostorima. Cilj tih radionica je postaviti projekt i viziju na stabilne noge te imati jasne temelje za nastavak u daljnje procese. Ovisno o potrebama klijenta, razlikujemo nekoliko vrsti radionica: discovery, empathy, usability, evaluation te design radionice. Nakon toga krećemo s ostalim procesima koje smo postavili i procijenili da su potrebni za projekt – dovršavanje research faze ovisno koliko se pokrilo na radionicama, UX faza, te finalno UI faza. Što se tiče glavne podijele projekata, razlikujemo kratkoročne (1-4 mjeseca) i projekti dugoročne suradnje (6+ mjeseci).
Što za tebe predstavlja Cinnamon?
Cinnamon je za mene, u neku ruku, ostao isti čak i nakon četiri godine. Iako se toliko organizacijski dosta unaprijedilo i poboljšalo, i dalje postoji taj isti osjećaj kulture, povezanosti i skladnosti koji vlada među kolega, bilo da se radi o 23 ili 100 zaposlenika. Prije četiri godine nisam mogao zamisliti da ću biti u Cinnamonu na ovoj poziciji, no isto tako se trenutno ne vidim nigdje drugdje osim u Cinnamonu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu