Tomislav Debeljak je hrabar i izrazito optimističan. Dnevno radi i po 20-tak sati, a splitsko brodogradilište sigurno ne bi uzeo da ne vidi šansu. Čitav je u tome. Pokušava škver učiniti samoodrživim, no to će biti ekstremno teško.
Unatoč svoj toj želji, možda je preuzimanje Brodosplita bio prevelik zalogaj za Debeljaka. Tako o čovjeku koji je preuzeo splitsko brodogradilište govore njegovi poznanici. Međutim, iako je jedini dao ponudu za spas škvera, pa zbog njega snažno opteretio u svoju tvornicu DIV u Kninu, a koja je sve donedavna poslovala s višemilijunskom dobiti, Debeljak nije dobio priznanje okoline. Kako se uspijeva boriti za spas brodogradilišta dok su prema njemu negativno nastrojeni mediji, sindikati, državne i lokalne vlasti? "Vjerujemo u uspjeh, ne bojimo ga se i uporni smo. Brodosplit će prema planu biti profitabilan nakon treće godine restrukturiranja, a do tada nužno je provesti složene promjene. Sigurno je da ovakav poduhvat u Hrvatskoj još nitko nije napravio tako da će pozitivan rezultat biti izuzetan uspjeh", rekao nam je Debeljak, inače nesklon istupima u medijima.Neki ga u Splitu nisu prihvatili, jer se ne mogu pomiriti s time da jedan Samoborac vodi škver. Drugi mu jednostavno ne vjeruju zbog ishitrenih izjava- znao je najaviti narudžbe koje su u kratkom roku bile stornirane.
130milijuna
kuna država duguje Brodosplitu za gradnju dvaju brodova
Mediji su se Debeljakom posebno bavili kad je u javnost procurila njegova ideja o povezivanju talijanske i hrvatske obale nizom ledenih platformi. Navodno problema ima i s dojučerašnjim kooperantima, jer je većinu izbacio iz igre, sa čime se oni teško mire. "Teško je takvo nešto dokazati, no neke nasilne akcije iz listopada 2013. sigurno su plod namjere pojedinaca da pokaže poslodavcu da postoji paralelni sustav. Vjerujemo da su pojedinci izgubili određene pozicije moći iz ranijih godina poslovanja te da se teško mire s novom situacijom", kaže Debeljak. Prije nekoliko mjeseci radnici su krenuli u otvorenu pobunu, zaposjeli su i zgradu uprave zato jer im je plaća zakasnila. O glavi mu navodno radi i istarsko.-riječki brodograđevni lobi. "Nezahvalno je govoriti o lobijima, no činjenica je da Brodosplit i npr. 3. Maj, brodogradilište koje je privatizirao Uljanik, nisu jednako tretirani. Sve što je dozvoljeno 3. maju nije dozvoljeno Brodosplitu, kao npr: nositelj koncesije, odvajanje društava gubitaša prije privatizacije…
Likvidna situacija 3. maja koja je u trenutku privatizacije bila 1,2 milijarde kuna bolja dodatno je ojačana naplatom svih potraživanja za isporučene brodove gdje je država bila platac, ali to nama još nije riješeno", zamjera Debeljak. Istina je da država Brodosplitu ne želi platiti sto milijuna kuna duga – plus 30 milijuna kuna kamata- za dva broda isporučena Jadroplovu prije četiri godine. Zato je ovaj tjedan Debeljak ponovno došao na naslovnice- dao je u Panami blokirati Peristil, brod iz flote državnog Jadroplova pokušavajući na taj način, daleko od Jadrana, riješiti svoj problem sa državom. "Nama je važno da naše potraživanje naplatimo, a na dužniku je da ponudi alternativa ako je ima", prokomentirao nam je nagađanja da je spreman dug prebiti preuzimanjem vlasništva nad Jadroplovom.Podršku Debeljak navodno ima samo od ministra gospodarstva Ivana Vrdoljaka. Pomalo čudno jer je Debeljak jedini bio voljan preuzeti škver, tvrtku s katastrofalnom bilancom.
"U obitelji sam uz oca obrtnika stjecao radne navike. U obitelji smo bili postavili cilj da rastemo između 30 i 50 posto godišnje, što znači da smo svake druge godine skoro udvostručili prihode. Izgradili smo profitabilne tvornice, proizvodeći robu koja je bila tržišno atraktivna, ali smo uspjeli oporaviti i mrtve tvrtke poput TVIK-a", kaže. Za razliku od prijašnjih uprava, koje su bile spremne preuzimati poslove na kojima se svjesno gubio novac, novi vlasnik pokušava nešto i zaraditi, što nije lako u sitaciji kad su cijene brodogradnje toliko pale. Ovogodišnja knjiga narudžbi je popunjena, ali još nema dovoljno posla za 2014. i 2015. Iako ga je upisao, Tomislav Debeljak nikada nije završio fakultet. Uz toliko, više ili manje realnih ideja u glavi, za takvo što nije imao vremena.
Tomislav Debeljak CV
1975. rođen u Zagrebu
2000. preuzeo očev obrt Debeljak- izrada vijaka (DIV) u Samoboru
2001. unajmio hale kninske tvornice TVIK, a 2003. kupuje imovinu tvornice u stečaju
2004. predsjednik Uprave DIV-a Knin
2013. postao vlasnik i predsjednik uprave Brodosplita
2014. zbog duga države dao blokirati brod Jadroplova
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Taj debeljak nije još ništa napravio za brodosplit… za razliku od njega, “istarsko-riječki” lobi ugovara brodove
općenito, o našoj brodogradnji nitko nema pojma, niti mediji, a niti čitatelji… pošto sam bio direktno uključen u sve ove procese znam da je država dala puno manje novca u prošlosti za sanaciju istih nego se barata u javnosti, a cash nikada nije dolazio, već samo jamstva ili prebijanja dugova…
škverovi su uvijek sanirali sami sebe, dižući nepovoljne kredite za koje im je država bila jamac, a isti su ih poslije uništili kroz kamate i tečajne razlike… loša politika svih vlada dovela je do toga da su se u konačnici dugovi morali preuzeti kompenzacijom sa zemljištima u vlasništvu škverova
tako i ovo o čemu baljezga debeljak, nije 3. maj ništa tu dobio niti naplatio od države… sve je to prebijeno kroz zemljište i nekretnine škvera
ne zaboravite da su škverovi zadnja velika izvozna hrvatska industrija 😉
Može se o Debeljaku pisati ovo i ono ali zaustavljanje Peristila je potez koji bi napravio svaki normalan vlasnik odnosno odgovoran presjednik uprave. 3 Maj dobiva od države razliku do svjetske cijene za brodove izgrađene Tankerskoj i mislim Uljanik plovidbi a Brodosplit ne. I to samo zato šta imaju u vladi Linića i u županiji Komadinu. Splitske kadrove u vladi boli nika stvar za Split i njegovu industriju. Ne čini se baš ni da se talenat iz Jadroplova oznojio tražeći od države novac da isplati Brodosplit. I tu vidim uskoro provjetravanje. Ukoliko dođe strani vlasnik letit će glave.
Gospodin je bez edukacije i morala. Porezni duznik, smugler ….
Najduhovitije je sto si je isplatio 4 mil Eura iz skvera na ime intelektualnog vlasnistva za business plan??? Ako skver propadne a hoce on ce ipak izaci bogatiji za 4mil Eura.
Ja ću reći samo ovo…
U budućem prostornom planu grada Splita nema Brodosplita.
Jeli dovoljno?
Hoću još?
On je dobio sve za kunu…
A od te kune dobija 300 miliona,( 300 000 000 kn) od države za potpore od čega plaća radnike i otpremnine…jedan dio je naravno ostavio i za sebe kao uspješni poduzetnik što se najbolje može vidjeti na mini kruzeru kojeg je preuzeo od banke sa novcima od države koji je sada na remontu i bit će njegova ili privatna jahta ili će je dati u charter..
Drugo ..
Osim 300 000 000 mil. državnih potpora (napominjem još jednom da škver-Brodosplit- nije u novom prostornom planu grada Splita) želi i udjel u Jadroplovu na ime potraživanja jer je plitika odlučila da se dva broda plate ČITAJ 100% skuplje nego da su se radila vani…
I onda vi meni o Debeljaku..
Debeljak će kad prestane kapat od države , a u međuvremenu će naplatiti sva potraživanja koja mu je država prodala za kunu ( zamislite netko vam prodya za kunu potraživanja od 100 000 000 kuna + 300 000 000 kuna subvencija i potpora..
I onda čitam gore kako ga hvalite i samo naprijed..
Ovdje će ljudi ostati bez posla i radi se o teškim kemijama koje su razumljive i mojoj noni.
Sve ovo što debeljak radi je mogla i kumica sa placa…
Da rezimiram ZA JEDNU KUNU KUPIŠ 400 000 000 KUNA..
Eto to je Debeljak i njegova sposobnost.
A o dugovima i propalim tvrtkama i neplaćenim porezima koje je dotični imao ću drugom zgodom kad izađe drugi članak jer mi se više neda pisati..
Uključite se u raspravu