Šef Hertz Internationala: RH nam je vodeća zemlja u regiji, tu još postoji veliki potencijal rasta

Autor: Poslovni.hr , 21. prosinac 2012. u 18:05
Michel Taride

Michel Taride govori o poslovanju rent-a-car diva.

Michel Taride je predsjednik rent-a-car kompanije Hertz International i izvršni potpredsjednik Hertz Corporationa. U intervjuu za Poslovni.hr među ostalim otkriva što misli o utjecaju krize na globalno rent-a-car tržište, u kojim područjima Hertz namjerava ojačati svoju prisutnost, koje prilike vide na hrvatskom tržištu, kao I koji su planovi kompanije za budućnost.

Hertz je imao dobru izvedbu u trećem tromjesečju, objaviši rezultate iznad očekivanja. Je li to znak da je kriza gotova?

Globalni prihodi u trećem tromjesečju porasli su 3,4 posto na godišnjoj razini, odnosno 6,4 posto ako se izuzmu tečajne promjene, unatoč slabim makroekonomskim uvjetima. Budući da gospodarska kriza u Europi još nije gotova, ostajemo oprezni s troškovima dok se bavimo inovacijama u cilju rasta.

Kako je gospodarska kriza općenito utjecala na rent-a-car tržište? Kako je Hertz prilagodio svoje poslovanje globalnoj ekonomskoj krizi?

Rent-a-car industrija je pozicionirana između šireg turističkog tržišta i proizvodnih sektora, a oboje je pogođeno padom potrošačkog povjerenja. Čak i prije početka krize, Hertz je bio čvrsto fokusiran na učinkovitost i rast. Naši prilagođeni procesi rezultirali su poboljšanom uslugom i mjerljivim uštedama, od 2,1 milijardu dolara u razdoblju od 2007. do 2011., što je velikim dijelom reinvestirano u brand Hertza u obliku tehnoloških inovacija kako bi se isporučila najbolja usluga u industriji. U osnovi, tehnološkim putem smo kreirali kontinuirani “glas kupca” u stvarnom vremenu, omogućivši mu najbolje potrošačko iskustvo.

Hertz je nedavno konačno zaključio akviziciju konkurentske tvrtke Dollar Thrifty nakon dugogodišnje borbe. Zašto je Dollar Thrifty toliko važan Hertzu?

S obzirom na jaku međunarodnu prisutnost Dollar Thriftyja, postajemo snažniji globalni konkurentski igrač s velikim rasponom mogućnosti iznajmljivanja u SAD-u, Europi i ostalim tržištima. Hertz Corporation sada upravlja svojim rent-a-car poslovanjem putem brendova Hertz, Dollar i Thrifty na otprilike 10.400 korporativnih, licenčnih i franšiznih lokacija u Sjevernoj Americi, Europi, Latinskoj Americi, Aziji, Australiji, Africi, Bliskom istoku te Novom Zelandu. Preuzimanje Dollar Thriftyja omogućuje nam višestruke strateške opcije i koncesijsku infrastrukturu u zračnim lukama namijenjene korporativnim korisnicima i tržištu dokolice u segmentu srednje vrijednosti.  Uz povećane mogućnosti rasta prodaje, očekujemo i barem 160 milijuna dolara troškovih sinergija godišnje, potaknutih zajedničkom imovinom, proširenim partnerstvima i većim iskorištavanjem ekonomije razmjera.

Na kojim tržištima biste željeli ojačati prisutnost? U kojim zemljama vidite najviše potencijala?

Naše inicijative rasta odnose se na tržišta kao što su Kina, Brazil i Indija, putem organskog rasta i greenfield projekata, kao i putem akvizicija. Ubrzali smo tempo naših inicijativa rasta u 2011. i 2012., ostvarivši dodatne prihode od 340 milijuna dolara u 2011. te smo postavili temelje za brži rast u 2013. i nakon toga. Konkretno, akvizicija Dollar Thriftyja pomoći će nam da uđemo na nova tržišta dokolice diljem svijeta.

Hertz je prisutan i u Hrvatskoj putem licence. Kakve prilike vidite u Hrvatskoj i regiji središnje Europe?

Imamo uspješnu fransižnu zajednicu diljem svijeta i Hertz je prisutan u svim zemljama središnje i istočne Europe.  Hrvatska nam je vodeća zemlja u regiji bivše Jugoslavije i vjerujemo da tu još postoji veliki potencijal rasta budući da je vaša zemlja predivna turistička destinacija. Ulazak Hrvatske u Europsku uniju u 2013. će također biti velika prilika za buduće godine, jer se zemlja više otvara međunarodnoj poslovnoj zajednici što donosi i veću pokretljivost ljudi u i iz Hrvatske. Zajedno s našim lokalnim partnerom Anterra d.o.o., fransižerom Hertza u Hrvatskoj, zasigurno namjeravamo razviti te prilike do maksimalnog učinka i na zadovoljstvo hrvatske poslovne zajednice, ali i mnogih turista.

Prije nekoliko godina Hertz je lansirao svoj globalni program iznajmljivanja hibridnih vozila. Koji su budući planovi za hibridna vozila?

Hertz je posvećen programu iznajmljivanja pod nazivom Smart Mobility, koji uključuje električna i hibridna vozila, što je dio naših smjernica za smanjenje utjecaja vožnje na okoliš. Naš cilj je pomoći u stvaranju pametne i održive mobilnosti te pretvoriti to u globalnu stvarnost tako što ćemo klijentima i zajednici omogućiti pristup najmu zelenih vozila.

Hertzov program eletričnih vozila (EV) omogućuje korisnicima diljem svijeta pristup električnim vozilima i hibridima. U manje od godinu dana, naš EV program je izrastao iz vizije u tržišnu stvarnost u više od deset gradova na tri kontinenta, nudeći različitu flotu vozila proizvođača kao što su Nissan, Chevrolet, GM, Mitsubishi, Renault, Vauxhall Motors I Tesla. Vjerujemo da povoljan pristup najmu električnih vozila će pomoći u demistificiranju i rušenju barijera u korištenju električnih vozila. Kao dio naše strategije za povećanje korištenja EV-a, Hertz sklapa partnerstva s prozvođačima, dobavljačima postaja za punjenje, lokalnim vlastima, nevladinim organizacijama, korporacijama i drugim sudionicima kako bi promovirali električne mogućnosti i razvoj infrastrukture.

Usluga najma pod nazivom Hertz on Demand, oblik dijeljenja vozila, omogućuje pak članovima trenutan pristup najmu vozila na sat ili dan u SAD-u za jednosmjerna putovanja. Ti korisnici  tipično voze manje I koriste češće masovni, javni prijevoz, u usporedbi s vlasnicima vozila. Manje odvoženih milja, zajedno s korištenjem te usluge, rezultira s 14 vozila manje na cesti za svako vozilo u sklopu Hertz on Demand usluge.

Možete li nam otkriti neke Hertzove planove za budućnost. Gdje vidite kompaniju u pet do deset godina?

Još od nastanka prije 94 godine, Hertz je bio predvodnik, šireći se iz gradova u zračne luke, iz Amerike na druge kontinente, od iznajmljivanja automobila do iznajmljivanja opreme i lizinga, te iz manualnih procesa do automatiziranih, tehnoloških inovacija u iznamljivanju. Naš cij je oduvijek bio upoznati  potrebe naših korisnika, kako u segmentu najma vozila tako i kod iznamljivanjem opreme.
Korisnički trendovi sugeriraju kako upotreba automobila raste i Hertz razvija platformu za rješenje potpune mobilnosti. Hertz of Demand danas omogućuje usluge dijeljenja vozila po satu na tri kontinenta, dok Hertz Rent-a-car omogućuje iznamljivanje na zračnim lukama i izvan njih na preko 8.600 lokacija u 150 zemalja. Predviđamo kako će u ne tako dalekoj budućnost korisnici imati neograničane mogućnosti korištenja vozila – automobil koji želite, gdje želite i kada god poželite te onoliko dugo koliko želite- I to jedino Hertz može omogućiti.

Komentirajte prvi

New Report

Close