Bagateliziranje domaćeg IT tržišta nije donijelo ništa dobroga

Autor: Tomislav Hrastovčak , 02. svibanj 2013. u 13:36
Davor Runjak

Timu tvrtke Poslovna inteligencija nedavno se pridružio Davor Runjak na poziciji direktora prodaje s fokusom na razvoj prodaje u RH i Zapadnoj Europi.

Timu ICT tvrtke Poslovna inteligencija nedavno se pridružio Davor Runjak na poziciji direktora prodaje s fokusom na razvoj prodaje u Hrvatskoj i Zapadnoj Europi. Na navedenu poziciju u Poslovnoj inteligenciji dolazi s mjesta direktora prodaje i odnosa s klijentima IN2 Grupe. U razgovoru za Poslovni.hr otkriva više o svojoj karijeri i novom radnom mjestu.

Koji su glavni poslovi i zadaci na Vašoj novoj poziciji u Poslovnoj inteligenciji?

Odgovornost za brigu i zadovoljstvo naših kupaca prije svega, te odgovornost za sve prodajne prilike, prodajne procese, zaključivanje ugovora/narudžbi te prognoze prodajnih prihoda. Odgovornost se proteže i prema poslovnom savjetovanju za račun naših klijenata, npr. koju tehnologiju odabrati i zašto, te pod kojim ekonomskim uvjetima. Danas u dobu izazova ekonomskih prilika Poslovna Inteligencija se bavi rješenjima za svoje klijente u apsolutnom naglasku povrata investicija te optimiziranju postojećih troškova.

Kako je dosad tekao Vaš profesionalni put?

Moram priznati da sam, vjerujem, u IT-u radio baš sve. Od računalnog operatera još u srednjoj školi, programiranja u programskim jezicima, nadzoru i konfiguriranju računalnih mreža, administracije sustava pa do podrške korisnicima i savjetovanja u prodaji. Put je tekao od HINA-e kao prvog posla gdje sam priliku dobio još kao srednjoškolac. Karijeru sam nastavio na HRT-u gdje sam uz studij Poslovne Informatike na Ekonomskom fakultetu prošao divne trenutke rada i učenja. Nakon HRT-a put me odveo u Veliku Britaniju gdje smo zajedno s današnjim prijateljima radili u zlatno doba .com ere. Nakon prodaje vlastitih udjela u međunarodnom biznisu radio sam kao Services sales manager u Hewlett-Packardu, te kao Consulting sales manager u Oracleu. Moj posljednji posao vanjskog suradnika u IN2 kao savjetnika za prodaju približio me domaćim tvrtkama u kojima vidim veliki potencijal i nužnost izlaska iz okvira tržišta Hrvatske.

Što je najviše presudilo u odluci o prelasku u Poslovnu inteligenciju?

Kao osnovni adut prelaska u Poslovnu Inteligenciju jest upravo znanje i odvažnost domaće tvrtke da konkurira na zapadnom tržištu. Impresivno je što je Poslovna Inteligencija upornošću postigla u zadnjih 12-ak godina kroz težak put u poslovanju na našim područjima. Također u razgovoru s upravom vidimo vrlo konkurentne planove i potencijale u "big and data integration", cloud i mobilnim tehnologijma, gdje je Poslovna Inteligencija već zacrtala put.

Koji su Vaši ključni ciljevi i planovi na novoj poziciji?

Ključni ciljevi su uspostaviti kvalitetne prodajne procese te sustav prognoziranja poslovnih rezultata. No prije svega zadatak je povećati prodaju i donjeti nove i kvalitetne projekte na domaćem i inozemnim trzištima.

Vodili ste IT startup u Velikoj Britaniji. Koja znanja i iskustva ste stekli u tom razdoblju?

Radeći na stranom tržištu kao što je konkretno u Londonu u dobi od svega 27 godina bilo je više nego izazovno, ali prije svega „škola za cijeli život“. Rad na takvim razvijenim tržištima donosi transparentnost u poslovanju gdje se prije svega cijene znanje i mogućnosti, što nikako ne bih mogao reći za naše domaće tržište, pogotovo onda, a nažalost niti danas nakon više od 10 godina. Možda ključna stvar koju te nauči takvo tržište je i mogućnost isporuke, gdje vaši klijenti upravo traže garancije da li ste u mogućnosti isporučiti ono što nudite, pa i po nešto višoj cijeni. Bagateliziranje domaćeg IT tržišta nikome nije donijelo ništa dobroga i dosta je onih koji „ne znaju da ne znaju“.

Postoje li neke veće razlike u radu u inozemnom IT sektoru u odnosu na domaći? Koje?

Kao što sam već i spomenuo rad na stranim tržištima (pod ovime mislim na Zapadnu Europu) čini se i jest transparentniji, otvoreniji i uglađeniji. Projekti se dogovaraju na temelju dobre pripreme i klijenti se ne prezaju potrošiti više kako bi ostvarili svoje poslovne ciljeve. Klijenti Zapadne Europe čini mi se jesu svjesniji da bez pravilnog ulaganja nema povrata i teško se upuštaju u projekte koji izgledaju propali i prije nego su pokrenuti.  

O zanimljivim karijerama uspješnih ljudi čitajte ovdje.

Komentirajte prvi

New Report

Close