Ako želite biti bolji u delegiranju posla, ovo morate pročitati

Autor: Poslovni.hr , 17. listopad 2012. u 10:14
Ilustracija / SXC

“Najsigurniji način da se direktor sam uništi jest da odbije naučiti kako, kada i kome delegirati posao.”

Za doborobit vaše tvrtke (ali i vas samih), u određenom trenutku, morat ćete neke stvari prepustiti drugima. Kako pametni vlasnici učinkovito delegiraju posao, za portal Inc.com otkriva Harvey Mackay, osnivač MackayMitchell Envelope Company, te autor šest New York Times bestsellera.

“Najsigurniji način da se direktor sam uništi jest da odbije naučiti kako, kada i kome delegirati posao”, smatra James Cash Penney, osnivač maloprodajnog lanca J.C. Penney.

Kada rastete, morate znati kada treba prepustiti stvari. Potrebno je znati kada treba početi s delegiranjem, kako bi se omogućio rast poduzeća. Ljudi će vas rijetko razočarati ako shvaćaju da je vaša sudbina u njihovim rukama. Nesposobnost pravog delegiranja glavni je uzrok neuspjeha menadžera. 

Mackay iznosi osobno iskustvo, što se događalo kada je osnovao i vodio MackayMitchell Envelope Company. “Došao je dan kada smo narasli do te točke da sam morao zaposliti osobu ispod sebe koja će voditi kompaniju iz dana u dan, dok ja skeniram horizont, proučavam našu industriju i budući smjer kompanije. Naučio sam da delegiranje često zahtijeva napuštanje vaše sigurne zone”, kaže.

Ovo su Mackayevi savjeti za uspješno delegiranje:

1. Ne tražite perfekcionizam
Vaš je cilj da posao bude obavljen, a ne da se napravi remekdjelo. Uspostavite standard kvalitete i pošten vremenski okvir za postizanje te kvalitete.  Nakon što ste jednom odredili vaša očekivanja, neka vaši radnici odluče kako će napraviti projekt.

2. Pružite kompletne instrukcije za posao
Osigurajte da vaš zaposlenik ima sve informacije potrebne za obavljanje posla. Provjerite razumije li i prihvaća sve zahtjeve.

3. Prestanite vjerovati da ste jedini koji može dobro obaviti posao
Samo zato što vaš zaposlenik radi nešto drugačije ne znači da posao neće obaviti kako spada.  Ako ste odredili očekivanja i ciljeve, te standarde koje treba slijediti, onda metodologija ne bi trebala biti problem. Jedan vrlo važan dio delegiranja, koji se često zanemaruje, jest da se na taj način pomaže zaposlenicima da se razvijaju te se stvara bolja radna atmosfera. 

4. Usrediotočite se na savladavanje vještina
Delegiranje ne znači prebacivanje posla koji ne volite raditi na zaposlenike, nego dopuštanje zaposlenicima da prošire svoje vještine i prosudbe. Kada prepuštate zaposlenicima veću odgovornost, važno je imati na umu da savladavanje novih vještina ponekad znači da će zaposlenici i griješiti. Nemojte kažnjavati zaposlenike koji se trude u dobroj namjeri učiniti stvari ispravno.

5. Provjeravajte kako napreduju
Neka zaposlenik obavlja posao, no s vremenom provjerite kako napreduje. Nemojte promatrati svaki njihov potez i provjeravati preko njihovog ramena što rade. Kada na početku istaknete vaša očekivanja, odredite i točke provjere koje ćete pratiti.

6. Zahvalite ljudima koji su prihvatili odgovornost
Pobrinite se da vaši zaposlenici znaju da se njihov trud prepoznaje i cijeni.

Komentirajte prvi

New Report

Close