Zašto bih davao svoje znanje besplatno?!

Autor: Jurica Dujmović , 02. rujan 2013. u 15:21
Thinkstock

Živimo u dobu informacija. Nikad kao danas nije bilo važno znati. Za vaš posao još je važnije da drugi znaju da znate.

Autor teksta je Jurica Dujmović, marketinški konzultant i urednik portala za poduzetnike Brand manager. Portal je namijenjen malim i srednjim poduzetnicima i svakodnevno čitateljima nudi besplatne poslovne, knjigovodstvene i marketinške savjete.

Živimo u dobu informacija. Nikad kao danas nije bilo važno znati. Za vaš posao još je važnije da drugi znaju da znate. Nitko ne želi kupovati mačka u vreći, i u odnosu na 2012. danas kupac provodi gotovo dvostruko više vremena u potrazi za informacijama prije nego li kupi proizvod ili uslugu. Svijet se mijenja. U poslovnoj komunikaciji ljudi sve češće daju e-mail, a sve rjeđe broj telefona. Papirnati propadaju, a na njihovo mjesto dolaze digitalni, neopipljivi, ali itekako utjecajni online mediji. Što ovo znači za vas? Kako se snaći i preživjeti u vremenu koje traži drugačiji oblik komunikacije?

Morate postati izvor informacija

Kratko i jasno – počnite objavljivati sadržaj! Tržište nije statična situacija koja se ne mijenja – ono je bojište ideja, strategija i ljestvica uspjeha koja konstantno pogoduje onima koji su na vrhu, dok oni na dnu bivaju izbačeni i zaboravljeni. Dolaskom novih trendova, propadaju oni koji im se ne mogu ili ne žele prilagoditi. Jedan od takvih trendova jest i content marketing , o kojem smo već u nekoliko navrata i pisali. Ovaj put ćemo se osvrnuti na važnost koju kvalitetan sadržaj ima u vašem poslovnom opstanku.

Zašto bih im ja davao svoje znanje besplatno?!

Zašto biste trebali redovito objavljivati zanimljive i korisne informacije iz prakse? Zar to nije svojevrsno davanje "besplatnog" znanja drugima? Evo zašto nije: zamislite da zubar na svojoj stranici govori o tehnikama čišćenja zubi, ili savjetuje kako odabrati kvalitetnu četkicu za zube. Gubi li on time kupce, ili zapravo demonstrira svoju brigu za njih i svoje praktično znanje? Gubim li ja kupce ako već nekoliko godina pišem besplatne poslovne savjete, ili zapravo dobivam najkvalitetniji rezime i izvrstan uvod u poslovnu suradnju? Ovaj portal je za mene (uz rezultate iz prakse) najefikasniji način demonstriranja svoje stručnosti. Evo još jedan primjer. To što znam uzeti recept s Coolinarike, ne znači da ću ikad biti vješt kao kuhar profesionalac. Ipak, to znači da svaki dan vidim bar desetak reklama Podravke, što svakako utječe na moje odluke pri kupnji. To što skinem nacrt radnog stola s web stranice nekog drvodjelje, ne znači da će ta moja rukotvorina biti u njegovom rangu. Ipak, redovitim posjetama njegovoj stranici, on mi ostaje u pamćenju, što će utjecati na moje preporuke prijateljima i odluke pri odabiru majstora.

Dakle – znanje je samo jedan dio priče i ono nipošto ne znači "odavanje profesionalne tajne", jer pravu profesionalnu tajnu nikad ne možete odati – ona je vaše iskustvo i struka. Vaše znanje i sposobnosti može imati samo onaj tko vaš posao radi svaki dan, predano i vrijedno kao i vi. Svi ostali od vašeg znanja mogu profitirati samo do jedne granice. Upravo to jest i nužno, a na svom primjeru objasnit ću i zašto:

Nužnost edukacije kupca

Marketing u malom poduzetništvu je i dalje velika nepoznanica. Veliki broj malih poduzetnika i dalje sumnjičavo gleda na svaki njegov segment – pogotovo na oglašavanje. Upravo je zato ključno informirati i osposobiti ih, kako bi sami znali prepoznati važnost marketinga i shvatiti zašto je izuzetno bitno u njega ulagati. Ista se stvar može reći i za vaš proizvod ili uslugu. Govoreći o temama vezanim uz svoju struku, vi čitateljima dajete onu razinu znanja koja im je potrebna kako bi prepoznali važnost vaše ponude, kao i njezinu vrijednost. Sve to ne činite prodajnim floskulama, nego pružanjem objektivno korisnih i zanimljivih informacija. Na ovaj način, vaš sadržaj čini više stvari: predstavlja vas kao stručnjaka, nepristrano objašnjava važnost i vrijednost vaše ponude i uči kupce ZAŠTO je važno odabrati vas, koji brinete za njihovu dobrobit, a ne konkurenta koji im samo "nešto želi prodati".

Osobni pristup

Još jedan važan razlog pisanja je i komunikacija. Možda vam se čini da je pisati sadržaj jednostrana aktivnost, ali ste u krivu! Stvarnost je sasvim drugačija – svaki vaš post je ne samo popraćen lajkovima, dijeljenjem, nego i komentarima, koji znaju biti ne samo korisni i zanimljivi (pripremite se i učiti od vaših čitatelja), nego vam i daju ono najvrjednije – izgrađuju odnos povjerenja prema vašim čitateljima, omogućavajući im da vas vide kao osobu koja ne gleda samo profit, nego je spremna i pomoći. Također, čitajući pitanja i komentare svojih čitatelja, otkrivate kako razmišljaju – što ih najviše brine i što ih zanima. Na ovaj način i vi ćete lakše oblikovati vašu poslovnu i marketinšku strategiju, prilagođavajući je potrebama vaših kupaca.

 

Komentari (2)
Pogledajte sve

Da bi vi komentirali…

Može odgovor na pitanje: Zašto je bitno napisati istu rečenicu 2x?
Kao:

“Živimo u dobu informacija. Nikad kao danas nije bilo važno znati. Za vaš posao još je važnije da drugi znaju da znate.” i onda opet

“Živimo u dobu informacija. Nikad kao danas nije bilo važno znati. Za vaš posao još je važnije da drugi znaju da znate.”

Iritantno da ga je.. a to stalno radite.

Čisto me zanima zasto?

New Report

Close