Ove jeseni u proizvodnju u Zagrebu kreće električni romobil, koji bi trebao biti rješenje za prometne gužve.
"Tijekom godinu dana upotrebe ovaj prototip električnog romobila iskazao se u svim elementima koji mu se pripisuju kao prednost. Jednostavan je u svakodnevnom 'zujanju' gradom, a uz osjećaj sigurnosti koji daje nisko težište, nudi i stvarnu sigurnost u vožnji. U odnosu na ostale urbane romobile, tu sigurnost bitno povećava veliki prednji kotač na udobnom ovjesu s vrlo djelotvornom kočnicom", kaže dizajner romobila Ranko Širola. Brzinu kretanja određuje odgurivanje pješaka od tla, dok elektromotor povremeno umanjuje sile i snagu potrebnu za postizanje ubrzanja. Snaga elektromotora je 250 vata, ima šest stupnjeva prijenosa koji omogućuju razne brzine kretanja neovisno o zahtijevnosti terena, kao što je na primjer uzbrdica.
Dok biciklisti pri usporavanju, zaustavljanju ili premaloj brzini također nogom uspostavljaju stabilnost, na romobilu je pretvorba iz vozača u pješaka mnogo jednostavnija, prirodnija, brža i sigurnija. Dovoljno je zakoračiti, kao na pokretne stube u supermarketu. Na stabilnost i udobnost pri vožnji, utječe i nisko težište koje omogućuje lakše kretanje, savladavanje prepreka i brzo penjanje i silaženje s romobila. Pošto se prilikom vožnje stoji, ne postoji problem s odjevanjem kao što je slučaj kod biciklista. Na romobilu kaput, odjelo, haljina i suknja neće biti izgužvani . U prednjem stupu na kojemu se nalazu upravljač, sve je pod ključem. Na dnu je komora s elektroničkim elementima u kojoj završavaju svi kabeli, te na kojoj je čvrsto zatvorena baterija osigurana bravom.
Bateriju je vrlo jednostavno izvaditi i ponijeti u ured ili stan. Tu jednostavnost ne posjeduje električni bicikl, koji nema mogućnost vađenja baterije, pa je korisnik prisiljeni cijeli bicikl donijeti u stan. Romobil koji će stajati oko 15 tisuća kuna može razviti brzinu do 25 km/h, pri svakom kočenju senzor automatski isključuje motor. LCD-display sadrži podatke o trenutnoj brzini, ukupnom prijeđenom putu, dnevni mjerač kilometraže, najveću moguću brzinu, stanje baterije, način uporabe motora sa šest stupnjeva prijenosa, te noćno osvjetljenje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu