U 12 godina postali smo agencija s 50-ak zaposlenih, rasli smo usporedno s Googleom

Autor: Poslovni.hr , 04. veljača 2013. u 08:00
Press foto

Prvu firmu, koja dotad nije bila aktivna ‘posudili’ smo 2001. godine od člana šire obitelji.

Adriagate je vodeći portal specijaliziran za smještaj za odmor u Hrvatskoj. Adriagate web portal djeluje unutar putničke agencije Lenio d.o.o. Osnivači su Igor Popović i Toni Blašković.

Za Poslovni.hr ispričali su priču o svom poduzetničkom putu:

Imali smo 22 godine i bili kolege iz srednje škole. Početak našeg partnerstva je počeo 2000.g. nakon kupnje prvog računala te smo ga vrlo brzo shvatili kao jaki alat za pokretanje biznisa. U Dalmaciji je najjača gospodarska grana turizam pa smo spontano krenuliu tom smjeru sa željom da napravimo turistički internet portal s ponudom smještaja na Jadranu ni ne sluteći u kojem smjeru će se sve to razviti. Nedugo nakon objave prve web stranice koju smo sami napravili počeli smo funkcionirati kao turistička agencija smatrajući da turisti ipak zahtijevaju kvalitetnu komunikaciju i osjećaj sigurnosti za vrijeme boravka na Jadranu.

Prvu firmu, koja dotad nije bila aktivna, a preko koje smo počeli raditi, 'posudili' smo 2001. godine od člana šire obitelji jer nam je jako bilo bitno da imamo što manje početne troškove, a naš kapital koji smo mogli uložiti u firmu svodio na .1000 eura ušteđevine sačuvane iz naših sezonskih poslova ljeti. Prepoznali smo u hodu međusobne prednosti i mane te pokušali izvući maksimum. U početku se radilo dan i noć, samo da se izbaci prvi web… Radili smo noću u smjenama i jedan drugog budili usred noći. Sjećam se i neprestanih copy/paste funkcija odrađenih u Microsoft Access bazi odakle su se povlačili prvi podaci na web. Sada to svakako smiješno izgleda jer se u 15 minuta odradi ono za što je nama trebalo cijelu noć. Podrške institucija, a ni podrške banaka tada nije bilo kao što se sada pružaju mogućnosti tako da smo se morali osloniti samo na svoje sposobnosti. Sada nas u stopu prati SG Splitska banka s kojom imamo izvrstan odnos, posebno s radnicima iz odjela za poduzetništvo te iz kartičnog odjela kojima smo najvažniji klijent. Bez njihovih kreditnih linija ne bismo uspjeli ostvariti zadnje dvije godine izniman rast kada smo otvorili i prvu poslovnicu u inozemstvu.

U Splitu je situacija takva da mladi ljudi nakon završenog školovanja nemaju velikog izbora za zaposlenje, a i oni koji se uspiju zaposliti u solidnim tvrtkama nailaze na atmosferu u kojoj nije interes ulaganje u razvoj mladih te uvažavanje njihovih ideja. Ne postoji razmišljanje da sposobnije osobe trebaju vrlo brzo čak i preuzeti poslovanje te sa svojom energijom voditi  manje ili srednje velike firme, a vlasnici imati vremena za strateško širenje. Naš savjet mladim poduzetnicima je da moraju stvoriti okruženje koje će se nadograđivati s kvalitetnim ljudima jer bez toga nema uspjeha. Naravno komunikacijske vještine tu dolaze do izražaja, ali na kraju vaša djela i interakcija s vašim radnicima daju pečat uspjehu.

Ljudi su najbitniji dio naše tvrtke te nam je cilj stvoriti što ugodnije okruženje u kojem rade. Njihova motivacija je najvažnija za napredak firme kao i predanost i upornost u radu. Praksa je da uvažavamo kvalitetne ideje radnika i vrlo rado ih ubacujemo u poslovne procese. Plaće naših radnika su u skladu s prosjekom Hrvatske, no stalno tražimo način kako ih stimulacijom dodatno nagraditi. Pokušavamo stalno graditi pozitivnu atmosferu i prijateljski odnos.

Brand Adriagate.com

Web portal Adriagate.com je kreiran 2001. godine. Web stranica se razvila u značajnu turističku stranicu specijaliziranu za posredništvo pri prodaji turističkih paketa i smještaja u Hrvatskoj i inozemstvu zbog čega je i nagrađena ‘Oscarom’ za najbolju hrvatsku stranicu u kategoriji turizam i putovanja u 2005. godini.

U 12 godina poslovanja Adriagate.com je porastao u agenciju s oko 50 zaposlenih s glavnim uredom u Splitu i lokalnim uredima u Rogoznici i Vodicama. Stalno zaposlene predstavnike imamo u Istri i na Kvarneru. Početkom 2012.g. otvaramo i prvu poslovnicu u inozemstvu koja se nalazi u centru Budimpešte, a na otvaranju su nam bili ugledni gosti kao i hrvatski konzul u Budimpešti.

Rast firme u ovom obliku prije svega je išao i usporedno s rastom popularnosti svjetske tražilice Google čiji smo danas jedan od najvećih partnera na ovi prostorima i sve većeg broja ljudi koji kupuju na internetu. U počecima Internet bookinga rast je bio odličan, a kako smo mi među prvima u Hrvatskoj omogućili rezervirati smještaj preko interneta imali smo vrlo dobru poziciju. Danas je već konkurencija prevelika i sigurno nije lako početi kao što je to nama bilo.

Klijenti su iz inozemstva pa nema problema s naplatom

Većina klijenata nam dolazi iz inozemstva pa problema s naplatom nemamo, što je u hrvatskim prilikama prednost. Često se dogodi da nam gosti svrate do agencije zahvaliti na usluzi koju smo im dali, a u lokalnim servisima u Rogoznici i Vodicama je to svakodnevna pojava u sezoni.

Velike turističke agencije u zadnjih pet godina gube značaj na ovom području, a neke s tradicijom kao Generalturist su potpuno nestale što nam je vrlo žao s obzirom da smo imali kvalitetnu suradnju s njima, ali sada se otvara prostor za nove, mlade i fleksibilnije tvrtke.
Temelj našeg poslovanja je kvalitetna turistička ponuda i profesionalna usluga orijentirana prema individualnim željama i potrebama klijenata. U našoj ponudi koja je gotovo u cijelosti prezentirana na internetu može se pronaći veći dio turističkog proizvoda Hrvatske. Smještaj na jadranskoj obali i otocima koji je podijeljen u više kategorija (privatni smještaj, hoteli, svjetionici, luksuzne vile,…) predstavlja najveći dio ponude u kojoj se još nalaze krstarenja, rent-a-car, brodske karte i transferi. Težimo tome da proizvodi koje prodajemo u što većoj mjeri budu posebni, kvalitetni i autentični, što je prepoznao veliki broj gostiju koji je rezervirao svoj odmor u Hrvatskoj preko nas. Osim suradnje sa većim turističkim agencijama i touroperatorima u inozemstvu uspješno surađujemo i sa najznačajnijim hrvatskim agencijama. U ovom trenutku spadamo u sam vrh incoming turističkih agencija u Hrvatskoj kojima prodaja prevladava putem interneta.

Nelojalna konkurencija

Uz veliki tehnički napredak razvoja našeg weba i aplikacija unutar firme svakako za naš uspjeh su zaslužni tisuće vlasnika apartmana, soba i kuća s kojima stvaramo autentičan proizvod na Jadranu. Vlasnici apartmana u većini shvaćaju ulogu agencija i potrebu za suradnjom s njima jer time dobiju raznovrsnost i sigurnost u predrezervacijama te produžuju sezonu popunjenosti. Često nas zovu i pitaju savjete što i kako kod uređenja objekta. Istra je tu najnaprednija, ali i dalje postoji velika potreba napraviti pomak kod uređenja objekata, primjerice u Dalmaciji. Kako u ovoj krizi i pomanjkanju posla, postaje sve teže, imati poneki apartman za iznajmiti pomaže kućnom budžetu. Međutim vlasnici apartmana moraju investirati, kompletno renovirati ili samo pojedine prostorije urediti kako bi osigurali rezervacije jer dolaze novi, uređeniji apartmani koji postižu puno lakše te iste cijene. Teško će se napredovati bez uvođenja nečeg novog svake godine.

Ponosni smo na to što smo i dalje ostali hrvatski turistički brand u hrvatskom vlasništvu što dosta znači i našim partnerima jer previše je ostalih konkurenata koji diktiraju pravila iz inozemstva te nam stvaraju nelojalnu konkurenciju s obzirom da su do sada imali nultu stopu PDV-a i još je imaju do ulaska Hrvatske u EU, te su u mogućnosti raditi s objektima koji nemaju dozvolu za rad i tako dolaze do jeftinije nabavne cijene kod vlasnika apartmana jer ne plaćaju obveze prema državi.

S obzirom da nam je cilj ostati među vodećim agencijama koje su specijalisti za Hrvatsku težimo i dalje širenju proizvoda i traženju novih prodajnih tržišta. Uskoro za daleka tržišta pripremamo proizvod jedinstvenih tura koje ćemo ubrzo početi promovirati na našem webu. Što jasnija specijalizacija naše ponude prema klijentu će biti važan faktor za budućnost te moramo maksimalno iskoristiti prednosti koje mi imamo kao turistička agencija koja se nalazi u Hrvatskoj. Planova za daljnji razvoj i napredak firme, kao i motiva i želje za radom još uvijek ima, kao i na početku prije 12 godina. Hrvatska je destinacija koja nije najjeftinija kao Turska ili Tunis, ali pokazuje da se gostu isplati potrošiti malo više novca i dobiti raznovrsnost, kvalitetu i autentičan doživljaj.

Komentari (1)
Pogledajte sve

[emo_palacg]

Kreativnost uključuje prekid rutine kako bi se svijet oko sebe moglo vidjeti na novi način.
– edward de bono

New Report

Close