Nezaobilazan dio svakog programa za naobrazbu menadžera jest proučavanje studija slučaja (casestudy). Stvorene su zato da bi menadžeri našli načina kako objasniti uspješnost neke tvrtke.
„ Pa, što mislite, zašto je i nastao 'casestudy'? Svi žele znati kako su velike kompanije poput Googlea postale uspješne. Znate li da je prvu studiju slučaja izmislila Honda kako bi opisala svoj uspjeh?“, ustvrdio je standfordski profesor William Barnett pred zagrebačkom publikom kojoj je u utorak došao održati predavanje na temu „Leadership and competitive strategies: Managing inovation“ čime je otpočeo ovogodišnji edukacijski program Advanced Program in Business u organizaciji Instituta za inovacije.
Iako mnogi nisu znali ništa o Hondinoj studiji slučajeva, muškarac iz publike objasnio je kako se radi o priči u kojoj Honda objašnjava svoj proboj na američko tržište pomoću malih Super Cub motocikala koje su u velikom broju uspjeli prodati Amerikancima i tako stvorili temelje za nastanak jedne od najvećih automobilskih kompanija.
„Sve je to istina što ste rekli. Vi očito znate za onu prvu, orginalnu verziju. Jeste li znali da je ona bila laž?“, pitao je Barnett. Stvarna priča o Hondinom uspjehu, priča Barnett, ne sliči prvotnoj verziji iako su sve činjenice iste. „U kasnijoj verziji se pokazuje kako Honda nije malim motociklima imala namjeru 'osvojiti' Ameriku, već je to bila puka slučajnost. Činjenice su iste, samo malo uljepšane“, kaže Barnett.
U prvotnom planu je menadžerima iz Honde bilo promovirati i prodati nešto veće i snažnije motore, takozvane Choppere. Iako su Hondini Chopperi bili kvalitetni, Amerikacima nije padalo na pamet kupiti bilo kakav motocikl te vrste, a da na njemu ne piše Harley Davidson. „Zamislite nabildanog, bradatog bajkera koji bi tada htio kupiti Choppera od Japanaca. Pa taj isti bajker je petnaestak godina prije ratovao s Japancima“, objašnjava Barnett.
Hondini menadžeri doživjeli su veliki neuspjeh no primijetili su kako su se Amerikanci zainteresirali za Super Cub motocikle koje su vozili samo ljudi iz Honde kako bi se lakše kretali po gradu. Zainteresirali su se mahom profinjeni muškarci i žene, a to je bilo daleko od one ciljane, 'bajkerske' publike. Ipak, odlučili su početi novu kampanju, ovaj put za prodaju Super Cub motocikala. Slogan je glasio: „Na Hondi ćete upoznati najprofinjenije ljude“. I doista, ti 'fini' ljudi počeli su kupovati Super Cubove.
„Ostalo je povijest. Honda je postala poznata kompanija, a onda je trebalo dovesti ljude koji će ispričati put do uspjeha. Naravno da nisu mogli reći da su slučajno uspjeli. Priznajte, istu stvar vi radite radite sa svojim životopisima“, šali se Barnett. Kaže, ovom pričom je htio nazočnima poručiti kako je njihova uloga da znaju budućnost i način na koji će tvrtku dovesti do uspjeha – već da nađu smisao u vođenju kompanije. „Pa ni oni koji su izmislili internet nisu znali da će to postati tražena mreža. Govorili su da će za takvu vrstu mreže koristiti samo znanstvenici, ali nisu znali da mi imamo tinejdžere koji vole 'dijeliti' svoje slike“, govori Barnett.
Nagrade osvojili 'serijski poduzetnici' Kristina Ercegović i Jan Jilek
Institut za inovacije, u suradnji s generalnim partnerima Školskom knjigom i Zubak Grupom, te uz medijsko pokroviteljstvo Večernjeg lista, Poslovnog dnevnika i Lidera, sudjelovao je u raspisivanju natječaja za dodjelu jedne stipendije za poduzetnika i jedne za poduzetnicu za vodeći executiveeducation program Advanced Program inBusiness. Svaka je stipendija vrijedna 34.000 kuna, a osvojili su ih 'serijski poduzetnici' Kristina Ercegović i Jan Jilek.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu