Srpski startup tim Idvorsky Electric – Ivan Jovanov, dr. Nikola Popov i Dalibor Marković – plasirao se u završnicu prestižnog svjetskog natjecanja GIST Tech-I svojom idejom o električnome traktoru. Njegov veliki uspjeh u kratkome je razdoblju izazvao veliku pažnju pa smo iz prve ruke saznati kako su uspjeli i kakvi su njihovi planovi, piše Agrobiz.
Što vas je motiviralo na to, koji su Vam ciljevi i planovi, te na koji način ste se povezali Vas trojica autora projekta?
Poznajemo se iz studentskih dana kada smo prijateljstvo gradili kroz učenje i rad na studentskom organiziranju. Oštrili smo tako i sposobnosti u vezi s biznisom, organiziranjem, komunikacijom i drugim pojedinostima koje prate dobre tehničke zamisli na putu do ostvarenja, a o kojima se od sveučilišnih profesora malo čuje. Nakon studiranja neko vrijeme putevi naši su se putevi razdvojili. Nikola je nastavio sveučilišnu karijeru i naposljetku postao doktor znanosti, temom o električnim pogonima, a Dalibor i ja (Ivan) išli smo stazama ekonomije pa smo iskusili praktičnu stranu struke i kako funkcionira stvarni svijet poslovanja.
Sedam godina potom zbližile su nas ideja da se bavimo nečim što će izazivati profesionalnu strast, mogućnost da se time zaradi novac i donese društvu neka dodatna vrijednost, a tako da znanjem, trudom i radom možemo imati što veći utjecaj. To sve prepoznali smo jednom prilikom u Nikolinoj priči kako želi povezati svoju stručnu specijalnost sa izazovom iz djetinjstva – unaprijediti očev traktor koji “puši i glasno grokće”. Ideju nam je jednom prilikom živo predstavio, s velikim zanosom. Nas dvojica ranije smo ušli u svijet startupa pa smo odmah “nanjušili” da je to odlična ideja, štoviše – inficirali smo se njegovom zamisli. Ideju o opravdanosti i izvodljivosti električnoga traktora odmah smo počeli nemilosrdno testirati. Danas ne dvojimo treba li i može li se to izvesti u nas, odlučni smo ustrajati u izradi prototipa koji bi i druge uvjerio u to.
Zašto ste mu dali takvo ime?
U Srbiji je živo sjećanje ne samo na Nikolu Teslu nego i na još jednoga velikog znanstvenika i izumitelja iz sektora elektrotehnike i telekomunikacija, a to je Mihajlo Idvorski Pupin. Taj Teslin suvremenik, rođen u banatskome selu Idvoru, prešao je trnovit put od pastira do profesora na američkome Sveučilišta Kolumbija i zadužio čovječanstvo svojim pronalascima i ustrajnošću u želji da promijeni svijet nabolje, svakim svojim djelom i postupkom. Bio je jedan od osnivača američke NASA-e, dobitnik Pulizerove nagrade i tvorac mnogobrojnih patenata iz elektroenergetike i telekomunikacija. Srednje ime Idvorski pridodao si je po odlasku u Ameriku kako bi ga podsjećalo na rodno selo i skromno porijeklo. U imenu Idvorsky electric tractor” u trenutku oživljavanja naše ideje saželo se podosta simbolike, poput veze elektrike, tradicije sela i poljoprivrede, odlaska u Ameriku, a ponajviše davanja počasti čovjeku koji je zadužio i struku i čovječanstvo.
U Hrvatskoj se razvija električni automobili koji radi Mate Rimac? Jeste li možda kontaktirali s njim ili s nekim drugim u vezi sa sličnom projektom u regiji ili razmišljali o ideji da se projekt pokuša regionalno proizvoditi?
Pri vrhu naše TO DO liste stoji kontaktirati i po mogućnosti sresti sa Matom Rimcem, čim prije. Upoznati smo s njegovim razvojnim putem i malo je reći kako smo fascinirani dostignućima koje su on i njegova tvrtka dosad napravili. Zaista izuzetno. Rimac je dokaz da se i u našoj regiji može napraviti iskorak u pravcu tehnologije i proizvodnje električnih vozila, ali i organizacije jedne moderne tvrtke s tom namjenom i to s takvim uspjehom. Sve to praktično je ostvareno iz nule, ali uz ogromnu strast, entuzijazam i vjeru u to što radite. Rano je govoriti o bilo kakvoj vrsti suradnje, s obzirom na to što smo mi na početku našega puta, ali bi nam svaka njegova pomoć i savjet mnogo značili. Električni traktor i automobil imaju pogonski različite zahtjeve, ali iskustvo i znanje ugrađeni u tehnologije koje bi električni traktor trebao imati nemjerljivi su s onim što se radi u električnim automobilima. Svaki Rimčev savjet bi nam bio dragocjen, ali recimo, posebice glede njegova iskustva u dizajnu i tehnologiji baterija, koji su ključni dio svakog električnog vozila. Svatko iz regije tko bi imao sluha za bilo koju vrstu suradnje i kooperacije bi imao našu punu pažnju.
Cijeli članak pročitajte na Agrobizu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Ako im Rimac moze pomci i ako im je uzor onda im nemoze nitko pomoci.
Uključite se u raspravu