Ustavni sud u odluci U-III-164/2013 primjećuje da je postupak sudskog nadzora sigurnosne provjere podnositeljice ostao nepotpun.
Naime, u postupku nije utvrđeno tko je izdao nalog za provedbu potpune sigurnosne provjere, tko ju je provodio te koji su podaci pri tome prikupljeni. Nedvojbeno je da podnositeljica nije bila obaviještena o provedbi takvog postupka, iako je trebala biti sukladno članku 11. stavku 1. Uredbe o sigurnosnoj provjeri.
Iako zakonitost sigurnosne provjere podnositeljice nije bila potpuno ispitana u sudskom postupku, nedostatak preciznosti i jasnoće koja proizlazi iz ovog slučaja u odnosu na okolnosti u kojima je dopuštena primjena mjere sigurnosne provjere kao i ovlast za nalaganje i odobravanje takve mjere, krug osoba koje imaju ovlast da nalože provedbu takve mjere, kao i njihove ovlasti i obveze, ulaze, prema ocjeni suda, u okvire predviđene u stavku 2. članka 8. Konvencije, prema kojem relevantan zakon mora urediti s jasnoćom i preciznošću temeljne ovlasti u području tajnog prikupljanja podataka tj. mjera sigurnosne provjere.
Ustavni sud primjećuje da u domaćem zakonodavstvu koje je tada bilo na snazi nisu postojala jamstva u odnosu na otklanjanje mogućih zlouporaba, posebice u odnosu na nepostojanje naknadnog nadzora od strane neovisnog tijela u odnosu na uništenje dokumenata i podataka prikupljenih mjerama tajnog praćenja i sigurnosnih provjera, odnosno na postojanje i nadzor mjera za trajno čuvanje tako prikupljenih podataka, kao i njihove naknade uporabe.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu