Nova Ljubljanska banka mogla bi u Hrvatsku dovesti niz velikih globalnih servisa koji čekaju da se ovdje izgradi napredna financijska infrastruktura.
NLB, kako tvrdi hrvatski stručnjak za crowdfunding i osnivač Crowdfunding.hr-a Hrvoje Hafner, pregovara o dolasku Stripe u Sloveniju, a posljedično i Hrvatsku. Stripe je, prema američkom Forebesu, globalno najbolja cloud kompanija. Ostvari li se to u Hrvatsku bi mogli doći igrači poput Kickstartera i Indiegogoa što bi značilo da se crowdfunding kampanje više neće morati raditi preko inozemstva već direktno iz Hrvatske.
Plaćanje u Sloveniji
"Nova Ljubljanska banka započela je pregovore sa Stripeom kako bi zajednički omogućili korištenje ove usluge plaćanja u Sloveniji. Vjerujem da će prva usluga ako Stripe krene u Sloveniji biti upravo Kickstarter", kaže Hafner. Dodaje da i Kickstarter i Indiegogo koriste Stripe servis za obradu plaćanja. No, oba servisa nisu izravno dostupna u Hrvatskoj.
Hafner
Prva usluga ako Stripe krene u Sloveniji bit će upravo Kickstarter.
Navodi da je, prema informacijama koje je još lani dobio od Kickstarterove voditeljice poslovanja za Europu Heather Corcoran, da bi oni voljeli svoje usluge ponuditi u Sloveniji odmah s obzirom na to da tamo imaju veliki broj vrlo uspješnih projekata.U Hrvatsku je prema istraživanju Crowdfunding.hr-a lani tako skupljeno 15 milijuna kuna kapitala. Naše istraživanje, koje uključuje i prihod ostvaren kroz Initial Coin Offeringe (ICO), ukazuje da je taj iznos bio i veći od 30 milijuna kuna.
No, Hafner je skloniji svojoj konzervativnijoj procjeni. Pojašnjava da su ICO-i potpuno novi model grupnog financiranja s kojim treba biti oprezan. "Iako ima većinu karakteristika crowdfundinga cijeli proces je poprilično ne transparentan. Postoje specijalizirane platforme koje omogućuju proces prikupljanja kriptovaluta prilikom izdavanja tokena, ali na tim platformama ne postoji jasna poveznica s javnim profilom donatora/ulagača", kaže Hafner. Navodi da stoga da u prethodnom istraživanju nije uzeo u obzir ni ICO kampanju udruge Naš Hajduk iz 2016. Pojašnjava da je to učinio zbog manjkavosti provjere objavljenih podataka.
Najbolja godina
"Po svim segmentima 2017. bila je najbolja do sada. Sve veći broj pokretača kampanja uspijeva posložiti priču. Mislim da je STEM Revolucija napravila najveći iskorak do sada. Kampanja koja je po broju podržavatelja premašila čak i najbolje domaće gadgete. Unatoč tome, i dalje smatram kako nam u Hrvatskoj nedostaju kvalitetni hardverski i dizajnerski projekti koji vani nose najveće kampanje", zaključuje Hafner.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu