Što se dogodi kad u automobil natočimo krivo gorivo i što napraviti u tom slučaju

Autor: Poslovni.hr , 24. travanj 2017. u 09:32
Foto: Thinkstock

Problemi počinju ako se ulije pogrešno gorivo, a kako bi se cijev pištolja za gorivo znatno većeg promjera kod dizelskog, nego kod benzinskog goriva, dizel je teško i uliti u benzinski motor.

Ako ste u dizelaša ulili benzin, mnogo je gore nego obrnuto. Ne palite ga, jer možete napraviti štetu. Zovite službe pomoći ili servisera, pogotovo ako ste krenuli, a motor se sam ugasio.

Kad ulijevate gorivo u automobil, na trenutak se koncentrirajte i dobro promislite: koje gorivo trebate uliti. Posebno je važno kod vozača koji prirodom posla često mijenjaju automobile. Ulijevate li u svoj automobil, valjda vam je sve jasno. Ako nije, pogledajte na unutrašnjem poklopcu za ulijevanje goriva, piše Autoportal.

Zašto je preporučljivo navući rukavicu od plastične folije? Prvo, jer su istraživanja pokazala da pištolj za ulijevanje može biti prljaviji od zahodske daske u javnom WC-u. Drugo, jer su čestice goriva, kojih uvijek ima na ručki, pa ih koža upija, kancerogene.

Ako imate noviji auto, dovoljni je znati: benzin ili dizel, i tada uliti najskuplje raspoloživo gorivo. Dakle koje uz oznaku BS (bez sumpora, koji ima i neka pozitivna svojstva – povećava mazivost goriva, ali daleko više štetnih – potiče stvaranje agresivnih kiselina i čađe) ima dodatak – Plus, Max… Nije baš nužno, ali malo skuplje gorivo, trebalo bi biti i bolje. Oplemenjeno je dodacima koji poboljšavaju bitna svojstva, važna za rad i pouzdanost motora.

Kod dizelskog goriva nema drugih opcija, jer se cetanska vrijednost (označava kašnjenje u samozapaljenju goriva) ne navodi, nego podrazumijeva. Ima suprotno značenje od oktanske vrijednosti, manje je važno i za sva dizelska goriva na tržištu na dovoljnoj je razini. Kod benzinskih motora, poštujte uputstvo proizvođača, ali kod svih novih, čak i ako je deklarirana oktanska vrijednost 95 (brojka iza oznake Eurosuper), bolje je uliti 98 ili 100-oktansko.

Problemi počinju ako se ulije pogrešno gorivo, a kako bi se cijev pištolja za gorivo znatno većeg promjera kod dizelskog, nego kod benzinskog goriva, dizel je teško i uliti u benzinski motor. Zabuna je znatno lakša u suprotnom slučaju, koji je opasniji, da se benzin ulije u dizelski automobil. No, i tada problemi ovise o tome u kojem se trenutku pogreška otkrije.

Ako se odmah prekine punjenje benzina u dizelski spremnik, ili nakon samo nekoliko ulivenih litara, kupite pola litre dvotaktola (ulja za 2-taktne motore), ulijte u spremnik i dopuniti gorivo do čepa dizelskim gorivom. Ako ste ulili samo nekoliko litara dizela u benzinski spremnik, dolijte Eurosuper i nastavite. U jednom i drugom slučaju, čim potrošite prvih deset litara goriva, ponovno dolijte gorivo do vrha, kao biste 'razvukli' problem.

Ako ste pak pogrešno gorivo ulili do čepa, znatno je bolje da to shvatite prije pokretanja motora, nego ako ste ga pokrenuli i počeli voziti. Tada kod benzinca u pravilu ne nastaje šteta, nego se otežava postupak pokretanja. Problem, veliki problem, je kod dizelskih motora. Najgore je ako shvatite da ste ulili pogrešno gorivo tek kad motor počne trokirati ili se sam ugasi. Tada obvezno pozovite stručnu pomoć. 

Kao što vidite, ulijevanje pogrešnog goriva nimalo nije bezazleno, a možete napraviti i veliku štetu, piše Autoportal.

Komentirajte prvi

New Report

Close