Start-up treba odmah postaviti kao tvrtku koja sutra ide u prodaju

Autor: Poslovni.hr , 22. listopad 2017. u 08:00
Foto: press

Financiranje malih i srednjih poduzeća – Novi izazovi.

Na netom završenoj konferenciji Zagrebačke burze, koja se ove godine održala pod nazivom "Izazov promjene: Novi izazovi",  veliki interes sudionika u Rovinju pobudio je panel „Financiranje malih i srednjih poduzeća – novi izazovi“.

Pod moderatorskom palicom Vedrana Antoljaka iz Sense Consultinga na spomenutom panelu su sudjelovali i Hrvoje Galičić, savjetnik Uprave HBOR-a, Darije Vladimir Josić, predsjednik uprave Sense ESCO, Damir Bičanić iz Funderbeama te Marko Emer, direktor servisa Moj-eRačun.

Jedna od ključnih točaka panela bilo je pitanje financiranja start-upova s obzirom na različite faze razvoja, ne samo proizvoda i usluge, nego najčešće i samog tržišta, o čemu su iz vlastitog iskustva izlagali Josić i Emer.

– Put od ideje i prikupljanja početnih sredstava do razvoja servisa koji je nacionalni tržišni lider s tendencijom da u nadolazećem periodu izađe na strano tržište,  dugačak je i mukotrpan i zahtjeva izniman doprinos svih uključenih u projekt. Teško je samostalno razvijati posao, posebice ako u tome nema potporu novčarskih institucija – istaknuo je Marko Emer.

S direktorom servisa Moj-eRačun složio se i  Darije Vladimir Josić, predsjednik uprave Sense ESCO.

– Banke su u pravilu vrlo nefleksibilne kad su u pitanju start-upovi pa se za realizaciju takvih ideja najčešće treba okrenuti fondovima i crowdfunding kampanjama – dodao je Josić.

Galičić iz HBOR-a pak smatra kako je na tržištu vrlo malo kvalitetnih i pripremljenih projekta. Većinom je riječ samo o idejama, no između ideje i njene potpuno realizacije je dalek put pri čemu ne mora svaka, naočigled dobra ideja, rezultirati i poslovnim uspjehom.

Upravo s manjkom dobrih ili dobro pripremljenih projekata, smatra Damir Bičanić iz Funderbeama, suočava se domaće tržište, no isto tako je stava kako je riječ o promjenjivoj situaciji koja se može popraviti većim interesom i angažmanom pojedinaca koji su u stanju naučiti nešto iz tuđih iskustava.

– Kod vođenja tvrtke, pa makar ona bila i start up, izuzetno je važno da bude organizacijski i planski posložena kao da sutra ide u prodaju. Ovdje su ključni konzultanti jer malo koji osnivač ili direktor start-upa imaju znanja i vremena baviti se tim dijelom poslovanja, a bez uhodanih poslovnih procesa tvrtka nema velike šanse ostvariti financiranje – istaknuo je Vedran Antoljak iz Sense Consultinga.

Kao direktor jednog od najvažnijih start-upova posljednjeg desetljeća, Emer je stava da je domaće tržište odlično za start, ali da se ostanak u granicama Lijepe Naše, kada nam je cijelo tržište Europske unije otvoreno, treba smatrati podbačajem za svakog poduzetnika koji ozbiljno razmišlja o rastu.

Komentirajte prvi

New Report

Close