Pržene krumpiriće odnedavno si potrošači mogu sami izraditi, i to na plaži, za svega 35 sekundi. Hrvatska tvrtka Surf’n’Fries krajem prošlog mjeseca predstavila je, naime, na plaži u Crikvenici novi aparat za izradu pomfrita. Andrija Čolak, pokretač ovog lanca brze hrane koji u Hrvatskoj danas ima 24 franšizna objekta od ukupno 54 na svjetskoj razini, objašnjava da je projekt pokrenut prije tri godine u suradnji s domaćom kompanijom Integra. Budući da čitava industrija traži načine kako automatizirati procese, u tom su smjeru krenuli i oni.
“U pitanju je pilot verzija i nudi samo osnovno – pomfrit, začin i umak, a buduće verzije bi trebale imati širi izbor. Tražili smo ljetnu lokaciju koja je blizu Rijeke kako bismo lakše mogli pratiti stroj i ponašanje kupaca. Monty’s Dog Beach je izvrstan izbor jer je sam po sebi poseban i odgovara našim kriterijima za test lokaciju, a prve reakcije su pozitivne. Nismo išli s očekivanjima što se prodaje tiče jer je ovo prvenstveno tehnički test za stroj koji je iznimno kompleksan što mehanički što softverski. Koliko možemo primijetiti zasad više turisti kupuju”, kaže Čolak.
Ne trpi dostavu
Nakon ljeta planiraju testirati lokacije poput autobusnog kolodvora te trgovačkog centra, čime će dobiti potrebne podatke što se performansi stroja tiče, ali i reakcije kupaca. U vrijeme lockdowna kao i mnogi poduzetnici, u Surf’n’Friesu nisu imali izbora, sve poslovnice su im bile zatvorene te su ostali bez prihoda. “U nekim zemljama gdje poslujemo, poput Indije, i dalje su na snazi vrlo jake mjere te je poslovanje uvelike otežano. Na nekim tržištima su se franšizeri okrenuli online prodaji i dostavi što je zahtjevno jer naš proizvod nema karakteristike za dostavu.
Mi kao principal tvrtka smo krenuli gledati budućnost i gdje su prilike s obzirom na situaciju. Zasukali smo rukave i krenuli raditi na tržištu Amerike koje želimo osvojiti. Pozitivno oko Covid-19 situacije je što se moglo doći do koga god ste htjeli pa smo tako ostvarili više od 150 direktnih kontakata s vodećim ljudima franšizne industrije SAD-a i pred samim smo potpisom kreiranja franšize za američko tržište, što bi značilo da bi se uskoro tamo mogli pojaviti prvi Surf’n’Fries objekti. Tako da u konačnici i svoje gubitke planiramo nadoknaditi kroz nove prilike koje stvaramo”, objašnjava Čolak.
Doslovno se broji svaki dan
Potpisali su i ugovor s tvrtkom iz Ujedinjenog Kraljevstva koja je operativna na stadionima po Velikoj Britaniji i Francuskoj tako da bi Surf’n’Fries trebao postati dostupan na svim bitnim stadionima u tim zemljama kroz nekoliko godina – od Old Trafforda u Manchesteru, ‘doma’ kluba Manchester United pa do Stade de Francea, francuskog nacionalnog stadiona u Parizu.
“Po našim pokazateljima, odnosno prodaji najviše je pogođen Dubrovnik u odnosnu na ostale. Ostali franšizeri su 6. i 7. mjesec bili na prosječnih 30-50% prometa od lani, a s kolovozom predviđamo kako ćemo sezonu završiti iznad 50% u odnosu na promet od lani. Vrlo će bitno biti koliko će sezona potrajati, doslovno svaki dan se broji”, poručuje Čolak.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu