Prpić do 2,2 mil. kuna kroz virtualnu kampanju

Autor: Jadranka Dozan , 06. kolovoz 2015. u 22:00
Hrvoje Prpić/Anto Magzan/PIXSELL

Crowdfunding godišnje raste po stopi od 100% i najinteresantniji je način financiranja za mlade tvrtke.

Poduzetnik Hrvoje Prpić napravio je važan korak prema komercijalizaciji njegova projekta Trillenium, startupa koji se bavi virtualnom realnošću kroz stvaranje platforme za internet kupovanje u 3D okolišu. I prije isteka tzv. crowdfunding kampanje koju je vodio putem Facebooka, ali i više od tisuću mailova te neumornog zvanja potencijalnih ulagača, interes investitora koji vjeruju u komercijalnu potvrdu njegove platforme dosegnuo je ciljani iznos.

U ovom koraku za razvoj tog projekta plan je bio prikupiti 200.000 funti, a već dan-dva prije isteka kampanje dohvaćeno je 2,2 milijuna kuna i više od 330 ulagača. Kako je mogućnost kupnje udjela u njegovoj tvrtki putem Seedersa, platforme za crowdfunding, otvorena do ovog petka do ponoći, konačne brojke očito će biti i veće, što bi značio i da će se novim investitorima prepustiti više od predviđenih oko osam posto tvrtke. No, i bez toga Prpićev se projekt prometnuo u dosad najveću crowdfunding kampanju u Hrvatskoj.

On pak ne krije zadovoljstvo iskazanim povjerenjem ulagača u tržišni uspjeh njegova budućeg proizvoda ("na neviđeno"). Zahvalio je svima koji su investirali, pozvao i druge da se priključe te obećao da će dati sve od sebe da oplodi povjeren mu novac i ulagačima osigura "barem duplo više nego što su uložili". Sve ispod toga smatrao bi, kaže, porazom. Projekt Trillenium Prpić razvija u suradnji s britanskim ASOS-om, jednim od najvećih online dućana odjeće u svijetu.

Kao prva investicija tvrtke ASOS Venture, Trillenium je smješten u uredima te kompanije u Londonu odakle će se i aktivno promovirati funkcionalnost nove platforme za 3D internet kupovinu. Daljnji koraci ka početku komercijaliacije uključuju opsežna testiranja ASOS-ovih kupaca o mogućnostima Trilleniumove platforme i njihoovm viđenju kupnje u budućnosti, a Prpić kaže kako su ona koja je njegov mali tim već proveo ohrabrujuća. Mnogi su, kaže, priznali da je to dalje od onoga što su uopće mogli maštati.

Tek kad se prođe taj test na razini ASOS-a, slijedi implementacija platforme, što je pravi početak komecijalizacije. Prpić je uvjeren da je crowdfunding nainteresantniji novi način financiranja za mlade tvrtke, o čemu dovoljno govori to što se godišnje bilježi i 100-postotni rast crowdfundinga. Uvjeren je da će i u nas takav način izravnog financiranja, mimo banaka, postajati sve češći način financiranja mladih inovativnih poduzetnika.

Komentirajte prvi

New Report

Close