Prodavači trebaju biti potpuno upućeni i manje agresivni

Autor: Luka Vojvodić , 30. lipanj 2014. u 22:00
Trgovci trebaju personalizirati svakog kupca/FOTOLIA

Programi vjernosti moraju se promijeniti: kupci su sve svjesniji da kartice vjernosti ne donose velike uštede, i da ponekad pravovremena informacija vrijedi više.

Portal Vend dao je globalna predviđanja trendova u trgovini 2014. godini, prema kojima se dosta mijenja uloga prodavača.

Njihov pristup kupcima mora postati manje agresivan u smislu da ne smiju kupca obasipati frazama o tome mogu li pomoći, ali zato trebaju biti tehnološki tako opremljeni da mogu odmah kompetentno odgovoriti na sva pitanja u čemu će im pomagati pametni telefoni. Trgovci će se također morati više angažirati u predprodaji i post prodaji, tako da kupcima odgovaraju na pitanja putem chata, SMS-a i društvenih mreža.

1. Omnichannel maloprodaja će  biti norma 
Maloprodaja će nastaviti shvaćati kako je potrebno povezivanje s kupcima na više razina, putem više kanala i dodirnih točaka istovremeno, čak i naizmjenično. Sve više trgovaca će u 2014. davati svojim kupcima mogućnost interakcije. Drugim riječima, ako kupac želi vidjeti proizvod na internetu, kupiti ga pomoći svojeg mobilnog uređaja i vratiti da u prodavaonicu, to će moći učiti uz sve malo truda. Britanski modni brend Oasis napravio je dobar posao što se tiče online trgovine. Omogućio je kupcima online pregledavanje prodavaonice, kupnju i reklamaciju proizvoda. Svaki član osoblja koristi se iPadom kojim provijerava dostupne veličine. Kupcima je omogućena i online narudžba određenog proizvoda kojeg trenutno nemaju u prodavonici. 

 

90mlrd.

dolara iznosit će mobilna plaćanja u narednim godinama

2. Mobilni novčanik 
Novac i kreditne kartice neće biti ono što su bili do sada. Sve veći broj plaćanje se obavlja putem mobilni uređaja. Prema Forrester Research, mobilna plaćanja iznosit će do 90 milijarde dolara u narednim godinama. Njihova predviđanja su da će u 2014. trgovci poduzimati velike korake prema tom broju donošenjem rješenja kao što je PayPal, Google novčanik, Trg novčanik, Dwolla, i još mnogo toga. Restorani su razvili aplikacije kojima omogućavaju rezervacije i plaćanje račua putem PayPala. Tako će gosti u restorane moći izlaziti bez novčanika. 

3. Personalizacija svakog kupca
Trgovci će započeti provedbu rješenja za personalizaciju svakog kupca. ECmmerce web stranice to čine već godinama kroz razne ankete i prilagodbe stranice, odnosno raznih preporuka i ponuda koje ciljaju interese određenog kupca. Takav pristup će od sljedeće godine imati i trgovci s vlastitim poslovnicama. Trgovci će pomoću Bluetooth 4.0 uređaja moći slati prilagođene obavijesti svojih kupcima. Prilagođene poruke će se slati ovisno o tome na kojem se odjelu prodavaonice kupci nalaze. 

4. Integriranje tehnologije u prodavaonice
Tehnologija će se još više integrirati u prodavaonice. Ove godine trgovci će zauvijek reći zbogom dosadnim, zastarijelim izgledom. Tablet uređaji  i pametni telefoni su svestrani i mogu se koristiti na više načina , uključujući i poduzimanje plaćanja, pokazivanje proizvoda, nude sve više informacija, te potiču društvene razmjene. No sve više trgovaca prepoznaje prednosti LCD zaslona kao izloga. Ovo su prvo iskoristile modne tvrtke koje u izloge stavljaju touch displeje na kojima kupci mogu listati fotografije s odjećom, slagati kombinacije. U Hrvatskoj je prvi takve izloge uveo Image Haddad.

5. Povećat će se broj mobilnih tvrki 
Zahvaljujući mobilnim uređajima i raznim aplikacijama, sve je više poslova koji se mogu napraviti s bilo kojeg mjesta. U 2014. će se mobilna tehnologija sve snažnije razvijati.

6. Sve više prodavača graditi programe vjernosti
Do sada su iskustva s programima vjernosti bili loši, iz razloga što 50 posto članova takvih klubova odustaje zbog toga što to i nije neka pogodnost. Predviđamo kako pojačati svoje napore lojalnost u 2014 . Loyalty kartice su na putu i da će se zamijeniti prilagođene nagrade koje uključuju društvene informacije.

7. Zbogom agresivnom oglašavanju
Recite zbogom agresivnim prodavačima koji uokolo slijede kupce. Prodavači će sve više napora ulagati u izgradnju odnosa s kupcem uspostavljenog na vodstvu. Više će se sredstava trošiti na izgradnju i njegovanje odnosa s potrošačem, nego što se sada troši na agresivno oglašavanje.

8. Potrošačka potrebe za potrošnjom će rasti u 2014. 
Trgovci će uvijek biti povezani i brzo će odgovarati na zahtjeve i upite svojih korisnika. Neke tvrtke su već počele raditi putem chata uživo, SMS obavijesti i društvenih mreža. Na primjer , kupci koji hodaju u Burberry trgovinama će se vidjeti da su suradnici naoružani iPada koji se mogu koristiti za pružanje informacija o dostupnosti proizvoda. 

9. Big Data upravlja distribucijom i prodajom…
Maloprodaja će nastaviti ulagati u praćenje interesa kupaca. Fokus je na Big Data rješenju, koji će prodavačima dati informacije što njihov kupac želi. Takav pristup pomaže u svim procesima prodaje, od određivanja količine proizvodnje do distribucije i prodaje. 

10. …ali izaziva nelagodu kod  kupaca
Big Data će dovesti do veće zabrinutosti za privatnost. Potrošačima će biti nelagodno kada shvate kako ih netko prati i prikuplja informacije o njima. Taj strah je nekim tvrtkama stvorio posao u pravljenju aplikacija koje onemogućuju praćenje uređaja putem Wi-Fi načina dijeljenja interneta. Maloprodaja će edukacijom moći odgovoriti na probleme straha koji se javljaju kod potrošača.

11. Društveni mediji su oglasna mjesta
Društeni mediji će uvelike utjecati na donošenje odluka o proizvodu. Društvene mreže će odigrati znatno veću ulogu u maloprodaji iz razloga što je na njima moguće pratiti povratne informacije i povezati se s korisnicima.  U 2014.  dogodit će se i korak dalje u korištenju društvenih mreža pri razvoju proizvoda i marketinške kampanje. 

12. Fokus trgovaca na BRICS-u
Trgovina će rasti na tržištima u nastajanju, poput Brazila, Kine i Indije. Mnoge tvrtke vide otvoren put i veliki potencijal tih tržišta. Nedavna izvješća također navode da je "Tiffany & Co" će potrošiti više na marketing u Kini nego bilo koje drugo tržište iduće godine dok nastoji izgraditi istu reputaciju za svoj brand kao u SAD-u.

Komentirajte prvi

New Report

Close