Kako izgleda uputiti se u samostalne poslovne vode i biti sam svoj šef? To nam je otkrio dizajner Luka Vucić koji djeluje kao samostalni umjetnik pod imenom 'Studio Vucić', a njegovo glavno područje rada predstavljaju vizualne komunikacije.
"Obzirom na to da granice umjetničkog djelovanja ne postavljam, raspon mog djelovanja je širok. Po profesiji sam magistar dizajna i na tom području djelujem u smjeru postavljanja kompletnih vizualnih rješenja i strategija. Uz grafiku sam se bavio produkt dizajnom, scenografijom, ilustracijom, glazbom i glumom. U zadnje vrijeme se bavim stop animacijom, art direkcijom, režijom muzičkih spotova i promo filmova", kazao nam je Vucić.
Neki od njegovih angažmana su ilustracije za magazin Zarez, promotivni film za Dancing Bear, režija videospotova za bend Gonzo, stop-animacija za reklamu Evo TV, posteri za razna kulturna događanja, itd.
Profesionalno se bavi ovim poslom već 8-9 godina, a 2011. godine je diplomirao i postao profesionalni član Hrvatskog dizajnerskog društva. Od 2013. godine je i član Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika, a tada otprilike i počinje njegova priča kao samostalnog umjetnika.
"Sam sam sebi šef pa sam sebi odgovaram i vrlo sam strog. Uz mene tu su moji najbližnji koji me usmjeravaju u svemu što radim. Moram napomenuti da su mi u početku velika pomoć i potpora bili kolege i dragi prijatelji Šesnić i Turković", kaže.
Vucić nam je pojasnio i što ga je zapravo potaknulo na pokretanje vlastitog posla. "Potaklo me neslaganje sa sistemom unutar velikih agencija koje imaju neku svoju zavrnutu hijerarhiju, a takav način rada meni nije odgovarao. Osnova bi trebao biti tim, a ne tko će kome prvi smjestiti. Nisam nikad tolerirao takav način komunikacije i to sam pokazivao. Nažalost u tom trenutku postajete outsider i postanete meta. Drugi neki razlog je bio da sam shvatio da sve te stvari mogu raditi sam, bez posrednika", kaže naš sugovornik, dodavši kako mu je u početku najveću prepreku predstavljao strah hoće li opstati "među toliko puno velikih riba u moru".
Priznaje kako pokretanje posla u vrijeme krize "izgleda grozno". "Mislite da nećete nikako uspjeti. Ipak, bacite se na glavu, zasučete rukave i kažete svijetu 'give me your best shot' sa smiješkom od uha do uha", slikovito opisuje Vucić.
Kao tvrtke uzore izdvaja Virgin i Google – Virgin jer im je svaki korisnik bitan, a Google zbog načina na koji se odnosi prema svojim zaposlenicima. Za svoju ciljanu klijentelu Vucić pak kaže da je to svatko tko ima zacrtani cilj koji on može dobro oblikovati i zapakirati, odnosno svatko "tko je spreman odbaciti granice i baciti se na glavu".
Za kraj Luka je s nama podijelio savjet za sve ostale koji se žele upustiti u sličan poslovni izazov: "Budite svoji i vjerujte u sebe. Ako ne uspijete znat ćete da ste barem probali. Učite na svojim pogreškama i pokušajte ponovo".
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.[emo_palacg]
Uključite se u raspravu