Od ureda u autu do brenda

Autor: Poslovni.hr , 21. svibanj 2012. u 11:20

Piše: Natalija Parlov Una, izvršna direktorica PARLOV medijskih komunikacija i kreativna direktorica PARLOV UNA visual arts

Kao i većina priča o hrvatskom uspjehu, i ova počinje ironijom. Do tog dana 2002. sve je bilo tako jednostavno i predvidivo. Velika kreativka s analitičkim sposobnostima, odličnom plaćicom i na poslu koji obožava (i koji bi radio i besplatno, ali kad već netko to želi dobro platiti zašto ne ), te standardnim hrvatskim kreditićem na leđima.

Potpuna autonomija na poslu, klijenti zadovoljni i još u 16.59h gasi komp, ide doma, uredno plaća svoje rate i mirno spava. Hrvatski san.

Dok nije srela drugog pojedinca, nevjerojatno izraženih analitičkih sposobnosti, manje kreativca, ali izrazito financijski osvještenog vizionara i prepoznavača talenata.

I tu počinje, po meni čisto slučajna, a po njemu potpuno predvidiva priča

Bacimo mi karte na stol i odosmo „grlom u jagode“- otvoriti svoj biznis. Bez puno love, s velikim entuzijazmom i ni najmanjom sumnjom u uspjeh. Ovo potonje bilo je presudan faktor jer bi s onakvog posla samo deklarirani luđak mogao otići, a da nema drugog asa u rukavu.

Istina, posao u studiju postao je malo dosadan jer nije dopuštao neke kreativnije izričaje od uobičajenih fora koje brzo prolaze kod klijenata i sve su na sličnu šprancu, pa se klijenti nesvjesno kompariraju s konkurencijom umjesto da odskaču od nje. Vjerojatno je to bio prvi pravi okidač za početak razmišljanja o svom biznisu gdje klijentima daješ drugačije opcije i bez skrivenih namjera sugeriraš ono za što držiš da je najbolje za njih, a ne najpovoljnije za tebe.

I tu počinje pravi adrenalin.

Ali mi imamo nešto potpuno drugačije – please hire us! (Foto: HCMH)

Auto, mobitel, dobro ispeglana košulja i laptop. I kuc-kuc od ureda do ureda. Ako nema direktora možeš sve što nudiš izlajat tajnici pa se možda žena smiluje i prenese mu tvoje pozdrave i poruke.

„Dobar dan, mi nudimo nestandardna vizualna rješenja, imamo predobre reference sa starog posla, otvorili smo svoju firmu i napravit ćemo vam promotivne vizuale koje ne trebate platiti ako vam se ne svide, a ako vam se svide platite upola koliko vam sadašnji računaju.“

Dnevno pet do osam firmi; zovi, obilazi, nudi. Nevjerojatno je tada bilo što ljudi zaista ne žele ništa besplatno pa je to bio dosta krvav put za nagovoriti ih da ti uopće daju ikakvu šansu 🙂

Danas znamo, deset godina kasnije, da nije bila stvar u „besplatnom“ nego u osnovnom zakonu marketinga, a to je da ne prodajemo vitaminske pripravke sumnjivog porijekla ni sredstva za brzo mršavljenje već da oblikujemo percepciju o proizvodima i da klijenti na svoje proizvode gledaju kao i na svoju djecu; žele za njih samo najbolje jer to je njihov kruh; a ovo definitivno nije bio način uvjeriti ih u naše najbolje namjere i kvalitetu našeg proizvoda.

No, bilo kako bilo, naša akcija urodila je tananim ali žilavim plodom, od sto klijenata koje smo obišli, troje nam je dalo priliku 🙂 (op.a. tih troje su i danas naši klijenti, naši apsolutni vip klijenti, naši prijatelji i naši ljudi koji su u velikom postotku zaslužni što smo mi danas to što jesmo jer da nije bilo njih vjerojatno bismo nakon nekog vremena odustali od svega i poštambiljali radne knjižice u Zvonimirovoj te krenuli na pohod za novim radnim mjestom)

Jedan od klijenata, koji je tada bio jedan od najpoželjnijih klijenata u gradu za sve agencije i studije, jedan petak popodne nazvao nas je i rekao da treba nestandardnu i nemoguće kreativnu, još neviđenu kampanju za svoj proizvod – do ponedjeljka! Razlog navodno jer je njegova agencija zeznula i daje nam priliku da se pokažemo u najboljem svjetlu. Ali rok je u ponedjeljak.

Dok kreativka traži posao, direktor razvija nove strategije (Foto: Privatni album)

Eheeeej do ponedjeljka. Naša prilika života u tom trenutku. I naša najgora noćna mora ako ne prođe dobro. Toči kavu, naruči pizzu i sjedaj za komp i da nisi trepnuo do ponedjeljka ujutro, a onda ispeglaj onu svečanu košulju za svadbe i krstitke, provjeri još jednom prezentaciju na laptopu i kreni putem uspjeha (ili katastrofe, tada se još nije znao ishod).

Smislili plan van svih dotadašnjih okvira, predložili mediaplan i plan promocije, skicirali, napravili slogane, obradili sve vizuale, napravili varijante i svih formata oglasa, jumbo plakata, citylighta, prijedloga telopa, ma čudo jedno. Ni sami nismo bili svjesni da možemo toliko toga u tako malo vremena i da to sve toliko dobro može izgledati.

I osvanuo ponedjeljak, grašci znoja padali kao prezrele šljive s drveta, kampanja prihvaćena bez ijedne primjedbe mada je bila nešto potpuno drugačije od svega što su ti klijenti dotad imali i mada je velik rizik bio uopće pojaviti se s tako nečim. Slavlje do neba, zovi starce u restač, mi častimo 🙂 Ovo je naš početak!!!

Slavlje zbog našeg prvog uspješnog posla 🙂 (Foto: privatni album)

Kako je cijela kampanja bila nestandardna za naše tržište, a klijent jako poznat, ubrzo su nam uslijedili pozivi drugih isto toliko zanimljivih klijenata koji su htjeli nešto slično i za sebe. Hendlali smo neko vrijeme sve i svašta i kad smo vidjeli da pucamo po šavovima i da bi nam kvaliteta mogla početi opadati zbog nedostatka sna, odlučili smo se proširiti. (Alternativa tome bi bila neslavno propasti pa je ovo bio sasvim logičan izbor.)

Otvorili dodatnih par radnih mjesta, od jedne radne sobice pretvorili cijeli stan u firmu, tražili isključivo ljude vanstandardnih kreativnih sposobnosti i u grafici i u domenama komunikacija s medijima i uspjeli okupiti pobjedničku ekipu 🙂

S obzirom da nas je ovaj klijent doslovno blagoslovio svojom voljom da nam uopće pruži šansu, tako smo odmah uvidjeli da moramo vratiti dug društvu kao zahvalu „onomu gore“ na tome i pokrenuli hrpu humanitarnih aktivnosti unutar naše tvrtke, te također počeli svim humanitarnim udrugama davati sve naše usluge besplatno i iste kvalitete kao i svim ostalim klijentima.

Humanitarna akcija za djecu s Downovim sindromom u ožujku 2012. (Foto: Privatni album)

Posao se širio i širio, poslove za koje smo mislili da nismo u mogućnosti kvalitetno napraviti bez skrivenih agendi smo odbili. Kako je vrijeme prolazilo zaposlili smo apsolutne stručnjake u svakom području djelovanja koje pokrivamo i time došli na dobar glas najjednostavijim, ali i najvrijednijim načinom prenošenja poruka: „preporukama“.

Danas su naši naručitelji velike agencije i uglavnom veliki klijenti, kolege su nam predivni i vrijedni ljudi, atmosfera u firmi je odlična. I dalje smo na glasu kao vanstandardni kreativci. Za velik dio našeg uspjeha, uz stručnjake na pojedinim područjima, zaslužna je i na našem tržištu ne previše raširena metoda: „klijentu uvijek reci stvari točno onako kako i jesu, radije idi s prijedlogom jeftnije kampanje nauštrb svog profita ukoliko smatraš da će naići na bolji odaziv jer zadovoljan klijent je lojalan klijent“.

Tijekom vremena, kako su naši poslovi postajali sve ozbiljniji i kako su temelji naših kreativnih kampanja morali biti popraćeni i znanstvenim uporištima, većina nas je završila na ekonomskim postdiplomskim studijima i specijalizacijama iz marketinga. Tako danas možemo reći da smo jedna od rijetkih agencija koja u svojim redovima ima vanstandardne kreativce neuobičajeno visoko marketinški obrazovane 🙂

Evolucijski proces od 'ureda u autu' do danas (Foto: Privatni album)

Poslovanje smo odvojili u dva organizacijska dijela odnosno na medijske komunikacije zadužene za strateški marketing i sve medijske pojavne oblike promocije i tržišnih komunikacija, te na kreativni studio neovisan o agencijskom radu za agencije i klijente koji imaju svoje agencije i trebaju im samo kreativni radovi za daljnju distribuciju.

Planovi za budućnost sad su čak opipljivi i vrlo definirani. Ove godine slavimo jubilarnu desetu godišnjicu našeg osnivanja i useljavamo u vlastitu zgradu. Način rada na pojedinim projektima prepoznat je i od strane nekolicine inozemnih tvrtki s kojima smo trenutno u završnim pregovorima o stalnoj suradnji. Nadamo se da ćemo uskoro i na njihovim tržištima uspjeti ostvariti puni potencijal našeg dizajnerskog brenda 🙂

U završnoj fazi je i pregovaranje s jednom velikom američkom agencijom o stalnom dizajnerskom angažmanu na većim projektima što nam je donjelo i priliku za otvaranje naše prve podružnice van domovine, u New Yorku, SAD. Svakako ćemo vas i o tome fotografski necenzurirano izvjestiti čim se vratimo s proputovanja 🙂

Iskreno se nadam da ćemo i dalje unutar tvrtke imati tako dobru atmosferu i tako vedre, kvalitetne i vrijedne ljude, da nikad nećemo morati odstupiti od svoje misije i vizije; i da će biti još mnogo hrvatskih priča kao što je trenutno ova naša 🙂

Imate priču? Javite nam se na web@poslovni.hr!

Komentari (3)
Pogledajte sve

Čestitke Nataliji i ostatku vrijedne, simpatične i ljubazne ekipe! Nasmijala me priča, jer neke detalje nisam znala. No, onaj tko ih je upoznao i imao prilike raditi s njima, sigurno može potpisati sve ovo što je Natalija napisala vezano za pristup klijentu i poslu. To da ‘tvrtka ne stvara novostvorenu vrijednost’ te da ‘parazitira na postojećem još živućem sistemu’ zaista ne mogu dokučiti što bi uopće značilo, osim da je nekome (kreativno) loš dan pa piše neskladne i nesklapne ‘živčane’ rečenice 🙂 Međutim, uvjerena sam da ovo Nataliju i njezinu ekipu uopće ne brine. Na kraju krajeva, osmislili su ‘Set protiv briga’ 🙂

…evo još jedne priče iz sfere virtuale tj „kako da ti ga bolje uvalim“…daklem,još jedne poduzetničke tvrke koja ne stvara neku novostvorenu vrijednost,već parazitira na postojećem još živućem sistemu…

…naravno da ovime ne želim umanjiti ničije sposobnosti,ali zar se ove poduzetničke priče ama baš uvijek moraju odvijati u sferi virtualnog marketinga…?

…ovakvim sladunjavim,istim stilom pisanim pričicama šaljete lažne poruke i što je još gore lažnu nadu jer su većinom nerealne i ne pokazuju pravu prirodu stvari…

Čestitke!

New Report

Close