Bazzar.hr je projekt zagrebačke tvrtke Prati me d.o.o. , koji je lansiran krajem svibnja ove godine, a ukratko se može opisati kao društvena mreža ponude i potražnje. Projekt vodi tim mladih ljudi koji uz pomoć korisnika žele pretvoriti online trgovinu u zabavno i društveno iskustvo. Vlasnici, tj. osnivači Bazzara su Viktor i Tana Zimmermann, brat i sestra iz Zagreba.
Zadovoljavajući prihodi
Više o projektu rekla nam je Tana Zimmermann, koja nam je najprije otkrila što im je predstavljalo najveću prepreku pri pokretanju biznisa. "Najveću prepreku predstavljao nam je sustav koji nije dovoljno pripremljen da bi olakšao pokretanje internetskih tvrtki. Odličan primjer je uvođenje obvezne fiskalizacije za web trgovine. Budući da u tom slučaju nije moguće kupiti fiskaliziranu blagajnu, svaka web trgovina mora sama prilagoditi svoj sustav i povezati ga s Poreznom upravom. Do problema je došlo jer službe zadužene za provođenje fiskalizacije nisu mogle uvijek pružiti konkretne odgovore, odnosno, nisu bile još dovoljno upoznate sa sustavom. Između ostalog, to je bila jedna od velikih prepreka za nas te smatramo da ovakva politika nikako ne doprinosi razvoju ove industrije", kaže suvlasnica projekta.
Njihov mladi projekt pokrenut je u vrijeme krize, što ima svoje negativne, ali i pozitivne strane. "Negativna strana pokretanja biznisa u vrijeme krize je svakako generalni pad potrošnje, no za sada svojom uslugom ipak uspijevamo ostvariti zadovoljavajuće prihode. Budući da naš servis omogućuje trgovinu u svim smjerovima (B2B, B2C i C2C) smatramo da u vremenima krize kroz naš kanal pomažemo potrošačima pronaći najbolje ponude. Također, kroz naš servis te s atraktivnim cijenama, pružamo dodatni promidžbeni i distribucijski kanal malim poduzetnicima koji su specijalno pogođeni krizom. Smatramo da ekonomiju u ovakvim vremenima pokreću mala uspješna poduzeća te da poduzetnicima treba maksimalno pomoći da na tržište lakše plasiraju svoje proizvode i usluge", opisuje Tana.
Dvosmjerna komunikacija je bitna
Među ostalim, naša sugovornica osvrnula se na današnju prakse među domaćim novim tvrtkama. "Svakako loša praksa među domaćim novim tvrtkama je što često samo kopiraju postojeće koncepte, a vrlo rijetko rade na novim, inovativnim rješenjima. Također, mnoge nove tvrtke, a pogotovo iz internetske industrije, preuzimaju već uspješne koncepte iz inozemstva koje obično nedovoljno prilagode lokalnom tržištu. Smatramo da se tvrtke moraju fokusirati na inovacije te biti jedinstveni s ponudom proizvoda ili s načinom pružanja usluga kako bi mogle konkurirati na tržištu. Dvosmjerna komunikacija s klijentima je izuzetno bitna. Još prije nekoliko godina bilo je jako skupo doći do mišljenja kupaca; malim tvrtkama skoro pa i nemoguće. Danas smo svjedoci da tvrtke koje su prešle na nove medije posluju uspješnije nego tvrtke koje nisu", kaže Tana Zimmermann.
Dodaje kako svoje uzore uglavnom nalaze u stranim i već poznatim dobrim projektima koji na inovativan i moderan način rješavaju određene probleme, a kao primjere izdvaja Airbnb, Mashable, TaskRabbit i Stackoverflow.
Stiže 'boom' online trgovine
"U Hrvatskoj je trgovina na internetu iskorištena manje nego što je prosjek u Europi, ali polako raste te se očekuje boom u idućih nekoliko godina. S našim konceptom želimo pružiti novi kanal internetske prodaje koji bi olakšao svim korisnicima fokusiranima na ponudu i potražnju. Imamo 16 različitih kategorija i samim time i različitih korisnika; od manjih poduzeća i obrta do fizičkih osoba. Naša publika su dakle svi koji imaju interesa za prodajom preko interneta (B2B, B2C, C2C), a naša ciljana publika mlađa internet populacija koja nije zadovoljna trenutnom ponudom na tržištu, koji od internet trgovine traže inovativnost i sigurnost i to sve uz atraktivan vizualni identitet", opisala nam je Tana ciljanu publiku njihova projekta.
Govoreći o kadrovima, Zimmermann kaže kako je idealan zaposlenik onaj koji se sa svojim znanjima i vještinama te spremnošću na timski rad uklapa u njihov mali, ali produktivni tim. "S obzirom da smo još startup, također je izuzetno bitna proaktivnost, kreativnost i predanost projektu", ističe. Otkriva i kako su nedavno završili natječaj za backend programera te su u procesu intervjuiranja i odabira najboljeg kandidata.
Zanimljivo, Tana kaže da ne bi otvorili firmu u Hrvatskoj da danas pokreću startup. "Samo kao primjer – bili smo nedavno na Websummitu u Dublinu, gdje smo dan kasnije pozvani na razgledavanje s gradskim vlastima, koji su nam pokazali na koje nam sve načine mogu pomoći kako bi osnovali firmu u Dublinu; od ponude uređenih gradskih prostora za rad, stručnih timova, do bespovratnih sredstva. Naravno, i cijeli proces otvaranja firme i kasnijeg poslovanja je mnogo olakšan. Upoznali smo gradonačelnika Dublina, njegov tim i još mnogo ljudi iz internet industrije. Nažalost, u Hrvatskoj takvo nešto nije praksa", ističe Tana Zimmermann.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.A opoogldajte im sada recenzije na facebooku (nigdje drugdne nemau recenzija nace bi bilo jos gore9. Samo 68% posto korisnika ih preporucuje. zasto? zato sto posluju na mutan nacin. <span style=”background-color: #f0f2f5; color: #080809; font-family: ‘Segoe UI Historic’, ‘Segoe UI’, Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 15px;”>ne postuju politiku povrata kao svi ostali normalni sajtovi. Ako vam nešto krivo posalju i trebate vratiti narudzbu, ili zbog bilo kojeg drugog razloga, neće vam htjeti vratiti novac, izmisljat ce da je nešto oštećeno i odugovlaciti tjednima, dok ih ne prijavite nekoj nadleznoj instituciji. Cak ce vam predlagati isplatu samo 20% vrijednosti, pa onda nakon dva tjedna povecaju ponudu na 30%, i tako dalje. Znači užas,procitajte amo Osvrte/mentions na fdfacebooku, cak i ako je najniza cijena, najbolje zaobići ovaj weebshop, ponasaju se prevarantski i strasno su neljubazni,. kao da ste se na neke prevarante naletjeli na placu, grozno.</span>
Iskreno rečeno ni uz najbolju volju ne vidim šta su to oni napravili drugačije od drugih Internet trgovina
Uključite se u raspravu