Piše: Elvira Mlivić Budeš
Autorica teksta je Mr. sc. Elvira Mlivić Budeš, stručnjakinja za projektni menadžment, razvoj malih i srednjih poduzeća i osobni razvoj u Poslovnom učilištu Filaks, autorica tekstova na temu organizacije, promocije i poslovne učinkovitosti na portalu za poduzetnike Brand manager. Portal je namijenjen malim i srednjim poduzetnicima i svakodnevno čitateljima nudi besplatne poslovne, knjigovodstvene i marketinške savjete.
Zaposlenici u odjelima prodaje ili poduzetnici koji samostalno prodaju svoje proizvode i usluge u vremenu krize često posustanu. Nažalost, analizirajući tešku situaciju na tržištu, često više ne vide smisao u prodajnim aktivnostima. Kako bismo skupili snagu da kontinuirano motivirano prodajemo proizvode i usluge tvrtke ostvarujući uspjehe, važno je osvijestiti zašto nam je to važno. Ukoliko je to za nas samo igra brojeva, odnosno aktivnosti na koju smo natjerani spletom okolnosti, u skoroj budućnosti možemo očekivati pad prodajnih rezultata. Za prodaju je potrebno imati srce, odnosno uživati u svakoj fazi prodajnog procesa. To je moguće ako na prodaju gledamo kao na pozitivnu aktivnost koji nam omogućava da dugoročno ostvarimo svoje privatne i poslovne ciljeve. Važno je analizirati stanje u kojem smo se našli u prošlosti, definirati svoju sadašnju situaciju i odlučiti gdje želimo biti u budućnosti. Nažalost, većina ljudi nije sigurna u kojem smjeru ide i gdje želi biti za 5, 10 ili 20 godina. Ukoliko nemamo plan, teško je da možemo osjetiti zadovoljstvo u svakodnevnom obavljanju posla, jer ne vidimo smisao niti razloge zbog čega bismo se uopće trebali truditi. Tako se niz poslovnih aktivnosti pretvara u rutinu i nesavjesno odrađivanje posla, što će u konačnici dovesti do brojnih propuštenih prilika, pogrešaka i loših rezultata, kao i do loše slike o nama kao poslovnom čovjeku.
D. Trinidad je osmislio zanimljivu vježbu za sve one koji ne znaju zbog čega točno rade. Vježba se zove „Ravno u osamdesetu“, gdje je si postavljamo 6 pitanja zamišljajući detaljne odgovore kao da u ovom trenutku imamo 80 godina:
1. Gdje živim?
2. S kim živim?
3. Što su postala moja djeca (ako imate djecu)?
4. Što radim?
5. Što želim?
6. Kako se osjećam?
Bez obzira što sada možda gledate stanje na računu i razmišljate o potrebi za većim prihodima, gledajući život očima 80-godišnjaka, novac sigurno ne može biti prioritet. Ova vježba nam pomaže da potražimo svoj pravi smisao i svrhu i njih utkamo u svoje svakodnevne aktivnosti kako bismo pronašli unutarnju motivaciju. Samo ta istinska, iskrena motivacija dat će vam snage da se natjerate ustati iz kreveta, da sretno zakoračite u novi radni dan te se veselite svakom novom prodajnom razgovoru kao novoj prilici za uspjeh koja vas vodi do ostvarenja vašeg cilja u budućnosti!
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu