U rubrici 'Moja ideja' predstavljamo tvrtku Virtualni suradnik, koja se bavi 'outsourcingom' marketinških usluga. Tvrtka pruža usluge iskusnog marketing menadžera, namijenjene malim i srednje velikim firmama koje nemaju vlastite marketinške odjele. Kako navodi vlasnica Mia Žilavec, riječ je o efikasnijoj i povoljnijoj opciji od zapošljavanja osoba zaduženih za marketing. Drugim riječima, umjesto da se zaposli osoba za marketing, pri čemu će se firma zbog troška možda morati zadovoljiti s još nedovoljno iskusnom osobom te snositi troškove ne samo plaće već i davanja, ureda i opreme, godišnjih i bolovanja, vanjskom marketing partneru se plaćaju samo sati koje zaista odradi za tvrtku, objašnjava vlasnica. Virtualni suradnik je nastao u listopadu ove godine.
Vlasnica Mia Žilavec iskusna je menadžerica s više od 15 godina radnog iskustva u nizu hrvatskih i multinacionalnih kompanija na području Hrvatske i tržišta Adria regije, kao što su Nestle, Zagrebačka pivovara, Reckitt Benckiser i Metro Cash & Carry Croatia.
Miju Žilavec pitali što joj je predstavljalo najveće prepreke pri pokretanju biznisa. "Nedostatak hrabrosti. Mislim da 'tamo vani' postoje tisuće dobrih ideja koje se ne realiziraju zato što se ljudi boje krenuti u nešto sami", kaže ova poduzetnica. Kao drugu prepreku navodi nedostatak financijske potpore. "Novim firmama koje trebaju veća ulaganja je užasno teško dobiti potporu bilo koje vrste (kredit, leasing) ili ju dobivaju po vrlo nepovoljnim uvjetima. Ono što država i županije trenutno nude je presmiješno u smislu visine sredstava koja se (možda) mogu dobiti", kaže Žilavec.
Pokretanje biznisa u vrijeme krize ima svoje negativne i pozitivne strane. "Negativna strana su smanjena ulaganja u rast; većina tvrtki 'čuva' profit kroz rezanje troškova umjesto kroz ulaganja u porast prodaje. Ali ako je ideja dobra i ako se implementira na pravi način, biznis će uspjeti i u vrijeme krize. Kriza nam služi samo kao još jedan dobar izgovor u trenutku kada nismo sigurni u svoju ideju ili nemamo hrabrosti započeti nešto sami", kaže vlasnica Virtualnog suradnika.
Žilavec nam opisuje i što smatra lošom i dobrom praksom među domaćim novim tvrtkama. Lošom praksom smatra to što se ne odrade osnove: što se želi ponuditi kroz proizvod ili uslugu, kome i koja će biti razlika odnosno prednost u odnosu na konkurenciju koja na tržištu već postoji.
Kao dobru praksu pak vidi korištenje stručnjaka u područjima u kojima sami poduzetnici nisu stručnjaci. "Primjerice, zašto bih vodila svoje knjigovodstvo kad o tome ne znam ništa? Potencijalna ušteda koju time ostvarujem može s druge strane donijeti izgubljeni profit ili plaćanje penala", kaže Žilavec. Kao uzore Žilavec ističe tvrtke koje su imale inspiraciju i hrabrost izaći s novim idejama, s dobrom pripremom i kvalitetnom implementacijom koje su, kako kaže, rezultirale odličnim rezultatima. Kao primjer pritom navodi portal Moj Posao.
Vlasnica Virtualnog suradnika nam opisuje i tko joj je ciljana publika. "To su mali i srednji poduzetnici kojima nastojim objasniti prednosti korištenja mojih usluga kroz web, kroz promociju vlastitih ekspertiza suradnjom s web portalima i tiskovinama koje moja ciljna publika prati, kroz direct mailing na potencijalne klijente i kroz osobne preporuke", kaže Žilavec.
Kao idealnu zemlju za pokretanje biznisa Žilavec odabire Hrvatsku, i to zbog poznavanja tržišta i postojanja potrebe za tipom usluga koje nudi. Međutim, ako bi birala po uvjetima poslovanja i 'zdravlja' tržišta, onda bi to bila – Austrija. Kaže nam i kako njen idealan zaposlenik mora imati osnovna znanja u području kojim se firma bavi, ali bitnije od toga, mora imati entuzijazam i energiju, fleksibilnost i 'open mind', biti orijentiran na rezultate, proaktivan i spreman učiti – konstantno.
Virtualni suradnik trenutno ne traži nove zaposlenike, ali hoće kada biznis naraste. "Broj zaposlenika ovisit će o opsegu poslovanja, a profil će sigurno biti marketinški. Plaća će biti tržišno konkurentna i sastojati se od fiksnog dijela i bonusa, koji će ovisiti o rezultatima", ističe Žilavec.
Tri brzopotezna pitanja
Imate li kakvih 'recepata' za ostale koji pokušavaju pokrenuti biznis?
1. Prvi korak neka vam bude gore navedena priprema – što želimo ponuditi, kome, i kako ćemo biti drugačiji. Dok god nema dobrih odgovora na ta pitanja, ne treba kretati.
2. Nemojte potcijeniti vrijeme koje će vam trebati za 'pripremne radnje' – registraciju firme, nalaženje partnera (npr računovodstveni servis, marketinška agencija), izrada web stranice – dakle sve ono što trebamo napraviti prije nego se prvi put obratimo potencijalnom kupcu
3. Budite malo pesimistični u planiranju financijske strane: sa strane troškova, uvijek će iskočiti neki koje nismo planirali, a sa strane prihoda, kupci neće početi padati s neba onog trenutka kad smo se pojavili na tržištu
4. Ne zaboravite planirati marketinške aktivnosti – ciljani kupac treba znati da postojimo, a onda treba i biti uvjeren da mu naš proizvod ili usluga treba.
Da danas pokrećem startup sigurno ne bih…
… krenula tako kasno. To je opet u vezi s krivom procjenom vremena da se stvari pokrenu i vide prvi rezultati.
Najbolji poslovni savjet koji smo ikada dobili je…
… iskoristi sve kontakte koje imaš. Svaki početak je težak, i to je period kada trebamo najviše pomoći. Ako želiš da biznis uspije, nema mjesta ustručavanju; neki će ti zalupiti vrata pred nosom, ali drugi će te podržati.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.[emo_palacg]
Uključite se u raspravu