Ekskluzivno za Poslovni dnevnik: ‘Nanobit s divljenjem pratimo godinama, kreću uzbudljivi projekti’

Autor: Lucija Špiljak , 24. rujan 2020. u 11:57
Foto: Stillfront

CEO Stillfronta, jednog od globalnih lidera gaming industrije, u prvom razgovoru za hrvatske medije objašnjava zašto su kupili Nanobit i otkriva velike planove.

Prošli tjedan svjedočili smo jednoj od najvećih investicija u povijesti hrvatske ICT industrije – zagrebački gaming studio Nanobit objavio je da za gotovo milijardu kuna postaje dijelom švedske Stillfront Grupe, jedne od vodećih svjetskih gaming kompanija u free-to-play segmentu. Nanobit su prije 12 godina Alan Sumina i Zoran Vučinić osnovali doslovce iz ničeg, a danas njihove igre na mjesečno razini igra više od deset milijuna aktivnih igrača iz više od 150 zemalja.

O ovoj velikoj akviziciji kojom je Zagreb postao globalno središte jedne od najbržerastućih industrija u svijetu, razgovarali smo s Jörgenom Larssonom, predsjednikom Uprave Stillfront Grupe koji nam je otkrio kako je do svega došlo .

U posljednjih nekoliko godina ostvarili ste nekoliko akvizicija, od Kixeyea do Storm8, a sada i Nanobita. Koja je misao vodilja pri pronalasku novih tvrtki, kako se u sve uklapa Nanobit?

U globalu tražimo profitabilne i dobro vođene gaming studije s vjernom bazom igrača i dokazanim iskustvom u razvoju i skaliranju uspješnih igara. Također, tražimo snažne menadžerske timove koji su motivirani za suradnju i koji donose novu stručnost na našu platformu. Važno je i da vidimo kako postoji visoka kulturološka usklađenost s temeljnim vrijednostima Stillfronta – odgovornost, kompetentnost, povjerenje i poniznost – kao i povezanost s našim decentraliziranim poslovnim modelom. Sve ove stvari odnose se na Nanobit koji s divljenjem pratimo već godinama i rado ih pozdravljamo u svoju obitelj. Razgovori o potencijalnoj akviziciji započeli su u ožujku ove godine. Uvijek tražimo takav tip dobro vođenih studija, neovisno o tome gdje se nalaze. Uz sve to, Nanobit se nalazi u atraktivnoj regiji gdje imamo pristup mladim i obrazovanim talentima.

Transakcija će biti provedena u dvije tranše, najprije će Stillfront kupiti 78% udjela u Nanobitu za 100 milijuna dolara, a dvije godine kasnije ostatak udjela, po cijeni koja će ovisiti o kretanju dobiti prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) Nanobita 2021. i 2022. Na kraju transakcije ukupno ćete platiti do 148 milijuna dolara. Širite se tako i u žanr narativnih lifestyle igara. Imate li već konkretne projekte na vidiku?

Tijekom svake akvizicije vodimo duge strateške razgovore s osnivačima koji se pridružuju našoj obitelji, kako bismo bili sigurni da su usklađeni s planom rasta gaming studija i kako bismo znali koji su njihovi prvi koraci u razvoju kao dio Stillfront Grupe. Imamo već niz ideja kako Nanobit može nastaviti rasti, a znamo i da oni pripremaju uzbudljive projekte.

23 milijuna

aktivnih korisnika na mjesećnoj rzini imao je Stillfront u prvom ovogodišnjem kvartalu, imaju 15 gaming studija s uredima diljem svijeta

Hoće li biti promjena u organizacijskoj strukturi Nanobita gdje je trenutno zaposleno 125 stručnjaka? Otvara li ova akvizicija nove poslovne prilike za Hrvatsku i Švedsku?

Bit će to uobičajeni posao. Nanobit nastavlja raditi kao i prije, s dobro uspostavljenim i iskusnim timom. Alan i Zoran ostat će na svojim pozicijama, a pridruživanjem Stillfront Grupi Nanobit dobiva dodatni zamah koji će im omogućiti rast i razvoj te nove ambiciozne planove i projekte.

Stillfront Grupa u svom portfelju ima više od 50 igara. Koliko otprilike imate korisnika?

Trenutno Stillfront ima 15 gaming studija s uredima diljem svijeta. U drugom tromjesečju imali smo 23 milijuna aktivnih korisnika mjesečno. Ukupno je Stillfrontove igre preuzelo više od dvije milijarde igrača.

Kakve su ambicije Grupe – strategija neutralizacije konkurenata i kupnja know-howa kako neki kažu, strategija okupljanja ili nešto drugo?

U Stillfrontu gradimo platformu za najbolje talente u gaming industriji s jedinstvenim operativnim modelom koji koristi snagu i stručnost svakog gaming studija koji se pridruži našoj obitelji.

Naša je ambicija izgraditi free to play ‘arenu’ gaming studija, a mi ćemo i dalje tražiti one koji mogu donijeti nove igre i stručnost na našu rastuću platformu.

Zbog pandemije su brojne tvrtke i škole svoje aktivnosti i posao preselili u svoje domove, što je utjecalo i na češće korištenje pametnih mobitela, osobnih računala, laptopa… Koliko je aktualna situacija utjecala na gaming scenu, broj novih korisnika i rast aktivnosti?

Radnje poduzete kako bi se spriječilo širenje Covid-19, poput rada od kuće i socijalnog distanciranja, pozitivno su utjecale na aktivnosti na globalnom tržištu digitalne zabave, uključujući Stillfront. Primijetili smo kroz portfelj naših igara brzi rast aktivnosti, od velikog priljeva novih korisnika i pojačane aktivnosti kod postojeće baze korisnika, posebno tijekom ožujka, travnja i svibnja. Također smo primijetili i visok povrat uloženih sredstava u našu marketinšku kampanju i strategiju. Pandemija Covid-19 i dalje će imati pozitivan utjecaj na uspjeh Stillfront Grupe zahvaljujući snažnom priljevu korisnika u drugom tromjesečju, kao i povećana aktivnosti kod postojećih korisnika, premda očekujemo da se taj uzorak normalizira u drugom dijelu godine.

Hoće li u budućnosti prevladavati free-to-play (F2P) segment?

Vidimo da free-to-play potiče i bilježi rast u gaming industriji. Dugo je to bio dominantni model u mobilnim igrama, a postaje sve popularniji i na igraćim konzolama i osobnim računalima. Za nas je F2P superiorni model za igrače. Prije ste trebali kupiti igru za 50-60 dolara bez da znate sviđa li vam se uopće. S F2P modelom birate hoćete li potrošiti novac na igre za koje ste sigurni da će vam se svidjeti i biti zabavne. Osim toga, to je i superioran model za naš gaming studije jer možemo brže razvijati igre po nižim troškovima i s manjim rizikom, a one pak mogu ‘živjeti duži period.

Komentirajte prvi

New Report

Close