Motivacija zaposlenika dolazi od motiviranog menadžera

Autor: Stjepan Škramić , 05. studeni 2012. u 12:28
Upućenost u rad zaposlenika i njihovu opterećenost, pokazuje vam što možete realizirati, a što ne

Nezadovoljni zaposlenici, bez promaknuća nisu dovoljno produktivni, a tada trpi i poslovanje. Kako menadžer može utjecati na njihovu motivaciju?

Psihologija u radoj sredini ima svoje zakonitosti, a jedna od njih kaže da se morate baviti svojim zaposlenicima. Naime, poslovni rezultati ne nastaju samom činjenicom što ste nekoga zaposliti i dali mu plaću, piše portal Moj posao. Onaj dodatni ulog koji će učiniti razliku i koji vas najviše zanima može pružiti samo zaposlenik koji je motiviran. Njegova motivacija pak proizlazi i iz činjenice da njegov nadređeni (vi) primjećuje njegov rad, uloženo vrijeme i dobre rezultate.

Obostrana korist

Vjerojatno mislite kako i sami imate posla preko glave te kako bi vaši zaposlenici trebali shvatiti da nemate vremena za takve stvari jer vas opterećuju i mnoga druga važna poslovna pitanja. To je vjerojatno točno,  ali što bolje poznajete rad svojih zaposlenika (i probleme s kojima se svakodnevno suočavaju) i vama je lakše kreirati strategiju razvoja tvrtke i definirati poslovne ciljeve. Upućenost u rad zaposlenika, njihovu odgovornost ili opterećenost, pokazuje vam što možete realizirati, a kada je zaista vrijeme da "stanete na loptu" i prestanete ganjati ambicije koje bi vam mogle nanijeti financijsku štetu. Prije sevega budite dostupni zaposlenicima. Ako zaposlenicima ne pokazujete da vam je stalo do njih i onoga što rade, ne možete očekivati od njih da brinu o poslu ili da im je stalo do ičega osim redovne plaće.

Dvostrana komunikacija

Odvojite vrijeme i za zabavu. Posao je važan ali nije sve samo u poslu. Zaposlenici se ponekad moraju opustiti, napraviti predah, uzeti vrijeme za kreativno promišljanje, a vi im u tome možete pomoći tako što ćete i sami pokazati da možete biti opušteni. Ponekad se mogu dogoditi igreške. Ako zaposlenik pogriješi raspravite o tome i promislite zajednički o mogućim rješenjima. Ohrabrujući zaposlenike da vam priznaju greške kreirate radnu atmosferu u kojoj će ljudi biti kreativni i motivirani. Osim toga, uzmite u obzir da sakrivanje greške u strahu od kazne i vama može nanijeti ozbiljnu štetu – ako se zaposlenik boji priznati da je pogriješio, kako ćete spriječiti potencijalnu katastrofu koja prijeti poslovanju? Viziju kamo tvrtka ide podijelite sa zaposlenicima. Tako će oni razumjeti vaše poslovne poteze i neće im biti teško odrađivati zadatke.

Od vrha

Direktor je primjer

Ako želite motivirane zaposlenike, pružite im dobar primjer. Zaposlenici vide koliko je njihov šef zaista motiviran i ako to nije slučaj, njihov enuzijazam također će splasnuti. Klasičan primjer: nemojte očekivati da vaši zaposlenici dolaze na posao na vrijeme ili ostaju raditi dulje ako vaš radni dan počinje u 11, a završava u 14 sati. Ne možete kritizirati zaposlenike zbog nepoštivanja pravila koja vi prvi kršite samo zato jer ste "šef". Autoritet počiva na kredibilitetu, a on se ne stječe samo formalnim promaknućem.

Komentirajte prvi

New Report

Close