Nocturiglow trenutačno je najveće startup iznenađenje u Hrvatskoj. Priča o ovom startupu, koji je na prvom Investors Conferencu Algebra Laba osvojio nagradu za najbolji pitch, odskače od svega viđenog.
Cilj je 'low tech'
Riječ je o timu koji razvija istoimeni low tech proizvod za njegu starijih osoba, tzv. osobnu gusku (posudu) za uriniranje. Jedina, uvjetno rečeno, "tehnološka" stvar je to što Nocturiglowova guska zbog fluorescentnih elemenata svijetli u mraku zbog čega se s lakoćom može koristiti po noći. Postoji ženska i muška verzija. No, sliku proizvoda nam osnivač startupa, Ivan Babić nije želio poslati, jer je upravo u procesu zaštite intelektualnog vlasništva za tržište EU-a.
"Potpuno smo low tech. To nam je bio i cilj, jer naša se konkurencija ne fokusira na kvalitetu i korisničko iskustvo i baš zato smatramo da imamo prostora za uspjeh", kaže Babić. Dodaje da će Nocturiglow u budućnosti razvijati i druge proizvode za njegu starijih, kao i da će u njih ugrađivati i senzore, odnosno visoku-tehnologiju. "To se zove personalizirana medicina. No, s tehnologijom nećemo ići po svaku cijenu", kaže Babić. Sam Babić atipični je hrvatski startup poduzetnik.
Kao i većina milenijaca danas, nezadovoljan potencijalnim primanjima i prilikama koje bi ovdje mogao ostvariti s magisterijem logistike i menadžmenta, sreću je potražio vani. Tri godine radio je kao njegovatelj osoba s invaliditetom u Njemačkoj. Tako je i došao na ovu ideju. "Kad je startup inkubator STEP-RI-a raspisao natječaj, javio sam se, dao otkaz u Njemačkoj i došao u Hrvatsku razvijati svoj vlastiti posao", kaže Babić. U posljednjih šest mjeseci s partnericom Sarom Gunjačom i dizajnerom Ivom Blažinčićem napravio je prototip na računalu.
Sada se priprema za izradu prvog funkcionalnog prototipa. Plan mu je napraviti 50 primjeraka koje će podijeliti testnim korisnicima. Prethodno je testirao potrebu tržišta anketom među zaposlenicima privatnih i javnih zdravstvenih ustanova. Saznao je da se više od 70% ozljeda pacijenata događa noću, baš uslijed uriniranja. "Uvidjeli smo i da naš proizvod nije samo dobar za pacijente već i za poslovanje zdravstvenih institucija, jer olakšava posao njegovateljima, koji su deficitarna profesija, kao i za osiguravajuća društva", kaže Babić.
Najljepši poklon
Dodaje da početkom 2020. želi krenuti s prodajom preko vlastite web trgovine, dok će EU tržište napasti preko Amazona. Usto, ističe, želi razviti veleprodaju zdravstvenim institucijama. Razgovara i s američkom kompanijom, partnerom Kickstartera, o proizvodnji. Investiciju zasad nije dobio. No, ističe da mu je priznanje na konferenciji, i to dan nakon 31. rođendana bio najljepši poklon. "To mi daje snage da nastavim dalje", zaključuje Babić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu