U zagrebačkom studentskom startup inkubatoru nazvanom SPOCK, pokrenutom sredinom 2016. godine na zagrebačkom Fakultetu elektronike i računarstva (FER), upravo stasava druga generacija timova.
To je bio povod da od karijerne savjetnice pri u Centru karijera FER-a Ive Gospodnetić saznamo što SPOCK-ov pristup nudi mladim poduzetnicima, što od njih očekuju i na kraju, kakve sve ideje ondje sazrijevaju. Uz Gospodnetić, SPOCK čine koordinatori projekta Hrvoje Džapo, koji je ujedno i voditelje Centra karijera, izvanredni profesor Vedran Podobnik te mreža mentora.
Izlazak na tržište
Kako je pojasnila sugovornica, SPOCK potencijalnim poduzetnicima pomaže da od svojih inovativnih projekata razviju vodeće startupe u području visokih tehnologija poput Interneta stvari te informacijsko-komunikacijskih platformi i aplikacija. Timovi koji prođu selekciju prolaze kroz program u trajanju od deset mjeseci tijekom kojega sudjeluju na radionicama i predavanjima, a svakom timu je dodijeljen koordinator koji prati njihov rad. Na FER-u im je osiguran prostor koji mogu besplatno koristiti te im je na raspolaganju sva visoko specijalizirana oprema kojom raspolaže fakultet. U programu su predviđene kraće stanke u periodima ispitnih rokova kako bi studenti mogli ispuniti svoje akademske obaveze dok kao mentori ravnopravno sudjeluju i djelatnici fakulteta koji pružaju važna tehnička i teorijska znanja, često nedostatna u drugim inkubatorima.
Gospodnetić
Očekuju se da po završetku programa imaju proizvod spreman za tržište.
Prostor je osiguran na fakultetu kako bi studenti lako mogli raditi u pauzama između predavanja te je namijenjen isključivo timovima u SPOCK-u. I konačno, program je u potpunosti besplatan za sudionike te su neke od radionica otvorene za sve studente, kako bi se potaknula promocija poduzetništva među studentskom populacijom. "Od studenata se očekuju da po završetku programa imaju proizvod spreman za tržište. Naravno, to je također jako važno individualno ocijeniti jer timovi čiji proizvod je baziran na razvoju novog hardvera imaju puno dulji i kompliciraniji put do komercijalizacije proizvoda i često će tijekom SPOCK-a uspjeti tek razviti funkcionalni prototip, dok će timovi koji razvijaju mobilnu aplikaciju ili kakav drugi softver biti spremni izaći na tržište još tijekom programa", ispričala je Iva Gospodnetić.
Prva generacija
Prve su godine to bili Angler ili mobilna Mobilna aplikacija za pomoć u rješavanju geometrijskih zadataka, Guitar friend ili Uređaj koji omogućuje sviranje gitare korištenjem samo jedne ruke, Juvo Home friend namijenjen povećanju sigurnosti djece u domovima te SAN, nadzor raznovrsnih okolinskih uvjeta kroz mrežu senzora koja se lako može integrirati u postojeći nadzorni sustav korisnika.
Raznovrsne aktivnosti
Nova je generacija pak okupila timove kao što su Hacksplosm koji programerima pruža pravo hackathon iskustvo iz udobnosti doma, zatim Melanoma Check, proizvod koji temeljem jedne slike madeža procjenjuje vjerojatnost njegove zloćudnosti, PicUp odnosno rješenje namijenjeno korisnicima koji žele jednostavnost spremanja, dijeljenja i organizacije fotografija po događajima kojima su prisustvovali te članove tima Sumirre, prvog osobnog financijskog asistenta za studente koji prati prihod preko studentskog ugovora i pazi na porezne pragove.
Na kraju, ne radi se samo o programu obuke, već se pronaći mogu i različiti edukativni te interaktivni sadržaji. "Uz suradnju s partnerima organiziramo predavanja, kao što je bilo gostovanje poznatog njemačkog matematičara, fizičara i poduzetnika Martina Reentsa, koje smo radili u suradnji s Founder Instituteom Hrvatska. Tu je i TeamUp, događanja na kojima startupi koji su u potrazi za suradnicima i novim članovima predstavljaju sebe i svoje potrebe, što smo organizirali u suradnji s Founder Institutom i Lean Startup Croatia", navela je kao samo dio aktivnosti koje se u SPOCK-u provode.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu