Iz bezazlene šale dobili smo posao dizajniranja materijala za tekilu Justina Timberlakea

Autor: Poslovni.hr , 19. studeni 2012. u 11:58
Ilustracija

“Ovo vam je najgore vrijeme za pokretanje posla!”, “Radit ćete s dugogodišnjim prijateljima!?”.

Za Poslovni.hr svoju poduzetničku priču piše Ivan Lijović, suosnivač Stožera, Boutique agencije koja se bavi grafičkim dizajnom, osmišljavanjem i izvedbom nekonvencionalnih promotivnih aktivnosti, novim medijima, te projektima u vlastitoj produkciji.

Pet pari smo ruku i pet glava. Glavna niša Stožera je proučiti zadanu materiju te realizirati ideju i načine kako se najoriginalnije prezentirati javnosti.

"Ovo vam je najgore vrijeme za pokretanje posla!", "Radit ćete s dugogodišnjim prijateljima!? To sigurno neće dobro završiti". To su uglavnom bile izjave i pitanja s kojima smo se susretali (i s kojima se još uvijek ponekad susrećemo) u trenutku kad smo odlučili pokrenuti Stožer. Istina je da smo krenuli 2008.g kada je kriza uzimala maha i da zapravo gradimo posao u ekonomski najgore moguće vrijeme. No, sve te stvari nas uopće nisu zanimale tog ljeta 2008.g. kada je Stožer nastao. Odlučili smo da je za nas tada bilo pravo vrijeme ukoliko želimo pokrenuti nešto svoje. Znali smo da želimo živjeti od ideje.

Što mislimo o tome da nije pametno ulaziti u poslovne projekte s bliskim prijateljima? Kada planiraš napraviti korak u nepoznato želiš da su oko tebe pouzdane osobe i ljudi od povjerenja. Do sada se činjenica da smo dobri prijatelji nikada nije pojavila kao problem, upravo suprotno, kada smo počeli raditi to se pokazalo kao prednost. Kada je tvrtka u početnoj fazi i dok se još guraš na tržište, jako je bitan proces brzog dogovora i efikasnog funkcioniranja s ljudima s kojima radiš. Mi smo u takvoj atmosferi započeli i ostali do dan danas.

Kada smo pokretali Stožer brzo smo prepoznali našu specifičnost: koliko god smo nas četvorica različitih karaktera i navika u poslu (i privatno), svi smo kreativci. To nam je u ovom poslu omogućilo sposobnost da relativno brzo izbacimo brdo ideja od kojih tražimo onu dobitnu, a pošto je danas u ovom poslu brzina od velikog značaja, mislimo da su naši klijenti to prepoznali kao veliku prednost na tržištu. U Stožeru su dva grafička dizajnera (Matej Huljev, Aleksandar Vučković) i dva copywritera (Ivan Lijović, Robert Knežević), iako kada se baciš u poduzetničke vode te granice često blijede. Svi rade sve, ali naravno uvijek postoje uže specijalizacije.

Ubrzo nakon starta, uvidjeli smo prazan prostor na hrvatskom tržištu, koji nam se činio jako interesantnim: gerila marketing. Odlučili smo se fokusirati i specijalizirati upravo u tom području i ubrzo nakon toga PlanB magazin nam je postao prvi „gerila“ klijent. Skrivajući se po mračnim ulicama s rastavljenim biciklima u rukama smo prvi put shvatili da doslovno moraš postati gerilac kako bi dobro izveo kampanju.

Upravo taj moment nam je dao potvrdu kako smo pogodili svoju specijalizaciju. Uslijedilo je nekoliko sličnih kampanja, a ubrzo smo shvatili da je u Hrvatskoj teško živjeti od gerila kampanja, jer naime kao i za internet prije nekoliko godina, tvrtke još ne prihvaćaju u potpunosti prednosti ovakvog oglašavanja. Mi smo strogog uvjerenja da će se i to, upravo kako se to dogodilo i s online kampanjama, vrlo skoro promijeniti. Uz svu strast prema gerili (i uvijek je predlažemo u svim kampanjama koje radimo) morali smo posvetiti jednaku pažnju i prema drugim segmentima marketinga.

Nakon četiri godine na tržištu, hrpu neprospavanih noći i nekoliko povećanih dioptrija, Stožer je postao studio specijaliziran za kreativnu operativu. Bavimo se grafičkim dizajnom, osmišljavanjem i izvedbom nekonvencionalnih promotivnih aktivnosti, novim medijima, te projektima u vlastitoj produkciji. Ovakav sistem agencija u kojoj praktički funkcionira jedan kompletirani kreativni tim je vani već neko vrijeme prihvaćen pod nazivom Boutique agency, pa smo iz toga razloga i sebi pripisali tu definiciju. Naš pristup projektu se ne razlikuje od onog kako to rade veće agencije, jer se i tamo određuje tim koji je zadužen za pojedini projekt. Našu prednost vidimo u tome što mi držimo projekt od njegovog začetka do krajnje egzekucije, bilo to u odnosu s klijentom ili u onom „radničkom“ periodu kada treba zasukati rukave i realizirati zadatak. Nas ćete vidjeti na sastanku, a jednako tako biti sigurni da smo upravo mi ti koji sve osmišljavaju, crtaju i produciraju. To nam daje mogućnost da svoje klijente i zadatke znamo do srži u svim segmentima. Marketinške agencije ne doživljavamo kao konkurenciju, već kao potencijalne partnere i često upravo surađujemo sa raznim agencijama kada im treba specijalizarni tim za pojedini projekt. Naravno, opseg svakog projekta je drugačiji, pa iz tog razloga imamo, neki bi rekli stalne suradnike, mi više volimo izraz partnere, da nam pokrivaju područja o kojima ne znamo dovoljno. To su sve ljudi s kojima imamo dugogodišnju suradnju i koji omogućuju prilagodljivost i efikasnost Stožera.

Trenutačno Stožer hrabro plovi nepredvidljivim morima hrvatske marketinške scene i nastojimo svakog dana biti sve bolji. Nemamo (za sada) snove o grandioznosti i želje za širenjem, mislimo da je trenutna dinamika koja postoji u uredu odlični kompost za zadatke koji su ispred nas. U slučaju povećanja količine posla potreba za većim brojem zaposlenika će doći, ali nalazimo se na tržištu gdje raste potreba za male specijalizirane agencije. To je smjer i odnos prema poslu koji želimo zadržati i u budućnosti.

Sada smo već dobro zagrabili u pripreme za novu Microsoft WinDays konferenciju, nakon što smo prošle godine izradili vizualni identitet, grafička rješenja i kreativan koncept, imali smo tu sreću da isti zadatak ponovimo i ove godine. Ovdje dolazimo upravo do već ranije spomenute suradnje s agencijama, jer za ovaj projekt nas je angažirala MPG agencija s kojom surađujemo na raznim projektima i smatramo ih jednim od naših najvažnijih partnera.

Aktualan je projekt i MalaMuu mlijeko za osječku tvrtku Žito. Kao novi proizvod na tržištu s potpuno novim distribucijskom kanalom (mljekomat), trebali smo ga što učinkovitije predstaviti kupcima kroz zadatak osmišljavanja identiteta proizvoda. Završavamo i projekt za Hrvatski Crveni križ, čija je tema trgovanje ljudima i veselimo se njegovoj premijeri, pošto su nam ljudi iz CK-a dali potpuno slobodne ruke u osmišljavanju koncepta.                                                                           

No, osim ovakvih većih projekata, tu su i manje stvari, ali ne i nama manje bitne. Kada se dobro povežeš s klijentom na svakom projektu može biti gušt raditi. Zapravo je zanimljivo da do sada nismo imali priliku baciti pogled unazad  i pogledati kako je sve to u početku izgledalo. Kada su prvi poslovi bili za tvrtke od poznanika, bendove od prijatelja (muzika je uvijek bila veliki dio Stožera) i sl. Pa kad nekako napokon doguraš do klijenata kao što su Microsoft, Žito, HBO Adria… Uglavnom je to težak put, put pun one prave šljake i znoja, ali taj proces nas je doveo da danas točno znamo tko smo i gdje želimo biti. Planovi za dalje postoje, ali isto tako se mijenjaju svaki dan, jer je i tržište potpuno nepredvidljivo. Posebno u zadnjih nekoliko godina, postaje sve teže raditi dugoročne planove, važnije je biti sposoban brzo se prilagoditi. Tvoji kriteriji ostaju isti, ali zato mijenjaš pristup i tražiš nove prilike.

Ono što nam sigurno cilj je proširiti posao izvan granica Hrvatske i iskušati se na nekim novim tržištima. Svima je jasno da danas, više nego ikad prije, nije problem izaći iz okvira svoje zemlje i stupiti u kontakt s klijentima ili agencijama iz drugih zemalja. Tako smo jednom prilikom iz totalno bezazlene šale završili u zadatku da radimo grafički dizajn za print materijale na prvoj promociji nove Justin Timberlake tequile u nekom klasično Hollywood Posh klubu u L.A.-u. Radi se dakle o jednom mailu i 2 skype poziva. Simple as that. Dakle, to smo vam mi, a ukoliko želite provjeriti kako to sve izgleda na papiru slobodno posjetite www.stozer.com.

Komentirajte prvi

New Report

Close