U prva tri jedna otkako je postala dostupna na Apple Storeu i Google Playu, prvu hrvatsku mobilnu kuharicu Hrvatsku kuhinju skinulo je pet tisuća korisnika.
Najviše preuzimanja zabilježeno je iz Hrvatske, ali slijede korisnici iz Njemačke, Kanade, Australije i Austrije.Andreja Horvatić, direktorica tvrtke Pro-and, koja je osmislila aplikaciju, kaže da joj je cilj bio dosegnuti hrvatsku dijasporu."Oni su najbolji protagonisti naše gastro baštine, jer iako mnogi među njima više ne govore hrvatski, i dalje se sjećaju raznolikosti okusa naše kuhinje i njezine specifičnosti", kaže Horvatić.Dodaje da je cilj bila šira popularizacija hrvatske kuhinje. Stoga ju je prevela na njemački, engleski, talijanski, francuski i španjolski, a planira i na još nekoliko jezika.
Horvatić navodi da je mobilna aplikacija Hrvatska kuhinja zamišljenja kao klasična kuharica."Sve ono što prepoznajemo kao kuharicu sadržano je unutra, ali i mnogo toga više, primjerice, jela koja smo uvrstili imaju i svoje geokodirano porijeklo, a mnogima smo uspjeli pridružiti i restorane u kojima to jelo mogu kušati", kaže Horvatić.Ideja je bila da pri samom pregledavanju aplikacije korisnici mogu vidjeti kako izgleda ugostiteljski objekt te da recepte mogu dijeliti putem Facebooka te o njima raspravljati.Horvatić kaže da je u projekt ušla prije godinu dana s idejom da je osmisli kao prijekt koji bi popratio ulazak Hrvatske u EU.
"No, zahtijevalo je to puno rada i priprema i nismo mogli to realizirati tada, ali smo se prijavili na natječaj pri Ministarstvu poduzetništva i uz pomoć potpore uspjeli realizirati ideju", kaže Horvatić. Ministarstvo poduzetništva, navodi, pomaže u oglašavanju aplikacije, HTZ ih je podržao, kao i Ured za Hrvate izvan Hrvatske, HGK i mnogi drugi. Na Google Playju aplikacija je besplatna, dok se za korisnike iPhonea i iPada naplaćuje 2,99 dolara.Horvatić planira raditi nove aplikacije, ali i mnogo inovacija u okviru ove kulinarske aplikacije. "Primjer je otvorenje Svjetskoga nogometnog prvenstva, gdje ćemo naše kockaste pratiti i s aplikacijom Hrvatska kuhinja i njezinim kockicama na tanjuru", zaključuje Horvatić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu