Infobip je prisutan i u Japanu: ‘Ništa se ne događa preko noći i sve se dugo gradi i razvija’

Autor: Darko Bičak , 06. travanj 2022. u 07:01
Nikola Pavešić, Infobip Foto: PD

CroAI organizirao konferenciju o potencijalima za iskorak domaćih kompanija

Japan je veliko i bogato tržište te ima prilika za tehnološke tvrtke iz Hrvatske da na njemu nađu partnere, no istodobno se radi o dalekom i kompliciranom sustavu zbog čega se rijetki iz regije odlučuju tim smjerom, rečeno je na konferenciji “CroAI Brunch: How to enter the Japanese market?” koja se jučer održala u Zagrebu.

Ivana Ohbayashi, osnivačica poduzeća Innovation Lighthouse Japan sa sjedištem u Tokiju ima cilj uspostaviti veću suradnju između startupova s područja Srednje Europe i Jadransko-jonske regije s japanskim korporacijama.

Specifičnost njezinog poslovnog modela je da su njihove usluge za naše startupove besplatne jer se naplaćuju od japanskih korporacija s kojima povežu te startupove.

‘Skautiranje’ po regiji

“Fokusirali smo se na jednu regiju koja je globalno pomalo zanemarena koja, uz Hrvatsku, uključuje ukupno 17 zemalja. Velike konzultantske kuće, koje djeluju i u Japanu, fokusirane su globalno i na najveća tržišta. Mi povezujemo startupove iz ove regije s japanskim korporacijama kojima pružamo konzultantske usluge. Zapravo, mi ‘skautiramo’ i po ovom dijelu Europe i Bliskog istoka tražimo tehnologije za japanske tvrtke, a onda razvijamo oblike suradnje po win-win modelu”, kazala je Ohbayashi. Dodala je da je svjesna problema s kojima se startupovi iz Jadranske regije susreću u svojim planovima na japanskom tržištu, a to je prije svega nepoznavanje tamošnjih uvjeta poslovanja i otežana komunikacija zbog udaljenosti i jezika.

“Ono što mi pokušavamo je pružiti indirektan pristup hrvatskim i regionalnim startupovima tamošnjem tržištu kroz dogovaranje poslovne suradnje, edukacija o poslovnoj kulturi u Japanu te kako se tamo što lakše snaći. Imamo individualni pristup i svakom projektu pristupamo s potpunim sagledavanjem situacije i nuđenja najboljih opcija za sam startup – što nudi, tko bi to trebao u Japanu, pripremamo i obučimo startup za sastanak, dogovaramo prezentaciju kod japanskog partnera te radimo okvir da se eventualno partnerstvo između hrvatske i japanske tvrtke održi, na obostranu korist, što duže”, navodi ova poduzetnica čija karijera je podijeljena između Hrvatske i Japana.

Nikola Pavešić, direktor startupa u Infobipu i voditelj projekta Startup Tribe radi u Japanu već 10-ak godina, nakon što je prvo bio otišao na jedan UN projekt, a nakon toga je i nastavio karijeru u jednoj tamošnjoj velikoj medijskoj kući da bi se onda povezao s Infobipom.

Enormna kupovna moć

“Japan je vrlo specifično tržište i za mnoge egzotično. No, ljudi često zaboravljaju da je to 3. ili 4. najveća ekonomija svijeta – zbog rasta Kine prethodnih godina je Japan malo došao ispod radara. Oni jako malo rade na vlastitom brendingu iako imaju niz globalnih tvrtki s 100 ili 200 tisuća zaposlenih koje imaju urede u stotinama zemalja svijeta”, kazao je Pavešić koji je voditelj vjerojatno i prve hrvatske tvrtke koja ima ured u Japanu, Infobipa koji tamo ima 6-7 zaposlenika.

Dodaje da je specifičnost Japana da se na to tržište, posebno u sektoru prodaje, ulazi puno teže i duže nego što je to na zapadnim tržištima. ”Potrebno je strpljenje jer oni imaju malo drukčiji pojam o vremenu. Ništa se ne događa preko noći i sve se dugo gradi i razvija. No, to je vrlo veliko i bogato tržište s enormnom kupovnom moći”, navodi Pavešić.

Marko Gudelj iz Robotiq.ai, platforme za automatizaciju poslovnih procesa, naglašava da su povjerenje, tradicija i reputacija značajniji faktori u Japanu nego u bilo kojoj drugoj zemlji.

“Velik broj tvrtki koje postoje stotinjak godina, a imaju vrlo, za zapadne prilike, zanimljivu strukturu upravljanja jer kad imate sastanak kroz nekoliko dana u jednoj kompaniji vrlo često ne znate tko je glavni jer svaki dan sastankom predsjeda netko drugi. Vrlo je bitno znati njihove društvene i poslovne običaje jer bez toga je teško poslovati”, kaže Gudelj.

Komentirajte prvi

New Report

Close