Crowdfunding je u 2017. godini u Hrvatskoj doslovno eksplodirao donijevši domaćim poduzetnicima više od 30 milijuna kuna kapitala.
To je dvostruko više nego je prikupljeno svih prethodnih godina zajedno, a ove godine očekuje se da će se taj iznos najmanje udvostručiti. Prema podacima Crowdfunding.hr-a, grupno financiranje, lani je donijelo 15 milijuna kuna. Procjena se temelji na kampanjama na Indiegogu, Kickstarteru, Funderbeamu SEE i drugim sličnim platformama.
25 milijuna
kuna u 15 dana veljače prikupio je Cryptotask koji upravo provodi ICO
Međutim, ova procjena ne uključuje Initial Coin Offering (ICO), odnosno kampanje grupnog financiranja koje se rade na blockchainu i to posredstvom kriptovaluta. Lani je u Hrvatskoj bila samo jedna ICO kampanja. No, putem nje zagrebački je startup Digital Assets Power Play zamalo prikupio više novca nego sve domaće crowdfunding kampanje u 2017. godini zajedno. Riječ je o iznosu od 15,6 milijuna kuna.
Ove godine već prva hrvatska ICO kampanja, Cryptotask, planira do početka ožujka prikupiti 55,9 milijuna kuna kapitala.
U petak se nalazila na 46 posto što znači da se već sada nalazi na 25,7 milijuna kuna kapitala što je nadomak razine cijele prošle godine. Zbog takve uspješnosti ICO kampanja, u nedavnom intervjuu Poslovnom dnevniku Hrvoje Prpić naveo je da u 2018. godini očekuje čak do dvadeset ICO-a iz Hrvatske.
Nakon ICO-a, drugi najefikasniji način crowdfundinga je Funderbeam SEE, blockchain investicijska platforma koju je u suradnji s Estoncima pokrenula Zagrebačka burza. Preko platforme je lani u četiri kampanje prikupljeno više od 15 milijuna kuna.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu