‘Hrvatskoj trebaju i konzultanti za poljoprivredu i udruživanje farmera’

Autor: Bernard Ivezić , 02. travanj 2017. u 22:01
Matija Žulj kreirao je softver za poljoprivrednike/Nikola Čutuk/PIXSELL

Lani je u šest mjeseci Agrivi skočio s tisuću na 15 tisuća korisnika, a primio je milijun eura investicije od South Central Venturesa.

Agrivi, najuspješniji hrvatski agro-tehnološki startup, dosegnuo je 35 tisuća korisnika u 150 država, objavio je njegov osnivač i direktor Matija Žulj u petak u Zagrebu na konferenciji Dronefest 2017.

Dok je govorio o tome kako dio njegovih korisnika već sada kombinira primjenu dronova i sustava Agrivija, kako bi povećali efikasnost proizvodnje, otkrio je da kutinski startup ubrzava rast. Sredinom prošle godine, kad je primio milijun eura investicije od South Central Venturesa, regionalnog VC fonda u koji je uložila i Hrvatska, Agrivi je bio na 15 tisuća korisnika. Šest mjeseci prije na njih tisuću. Iako prihodi Agrivija za prošli godinu još nisu objavljeni, prethodne tri godine redovito su se barem udvostručili. U 2015. godini prihod tvrtke bio je 674,4 tisuće kuna uz neto dobit od 139,7 tisuća kuna.

Žulj kaže da je najvažnije bilo prilagoditi se potrebama kupaca.  "U SAD-u nas pitaju imamo li te i te funkcionalnosti i onda kupuju. U Keniji, Nigeriji i Tanzaniji pitaju hoće li im Agrivi dati znanje i onda kupuju. Jedino u državama poput Hrvatske, gdje se farmeri još oslanjaju na osjećaj, a ne podatke, rast nije brz", kaže Žulj. Dodaje da je zahvaljujući Agriviju na svojoj plantaži borovnica lani u sezoni, umjesto svakog dana navodnjavao samo tri dana i  povećao prinos.

 

Žulj

Agrivi je dosegnuo je 35 tisuća korisnika u 150 država.

Hrvoje Kutnjak s Agronomskog fakulteta, koji je gostovao na Dronfestovom panelu o mogućnostima primjene dronova u poljoprivredi kaže da bi 99 posto farmera u Hrvatskoj trebalo obrazovati o tehnologiji kako bi se povećala efikasnost domaće proizvodnje. Matija Žulj pak nudi drugo rješenje: poticanje razvoja konzultantskih biznisa koji bi pomagali poljoprivrednicima kao i udruživanje farmera.  Navodi da je Agrivi takav model zatekao u Brazilu i Francuskoj. "U Brazilu farmeri često imaju obrazovanje na razini osnovne škole, ali im zato podršku daje mnoštvo konzultantskih tvrtki koje ih savjetuju što, kako i kada raditi i zato im poljoprivreda napreduje. U Francuskoj je isto, iako su im poljoprivrednici natprosječno obrazovani", zaključuje Žulj.

Komentirajte prvi

New Report

Close