Hrvatski konkurent Ubera tri mjeseca od starta ima dva ulagača

Autor: Bernard Ivezić , 08. prosinac 2015. u 11:43
Plan Locodelsa je brzo širenje po Europi, Africi i Bliskom istoku

Oko 150 vozača i jednako toliko pošiljatelja registriralo se za gradsku dostavu paketa putem usluge Locodels.

Tri mjeseca otkako je krenuo s radom hrvatski pandan Ubera za pakete zvan Locodels već se nalazi pred prvom investicijom. Stevica Kuharski, poduzetnik koji je lani prodao studio za proizvodnju mobilnih aplikacija IT4U te napravio prvi hrvatski kućni robot, kosilicu Alamo, potvrdio nam je da pregovara o sjemenskoj investiciji od 1,1 milijun dolara. Kako doznajemo jedan od investitora je iz Saudijske Arabije, a plan Locodelsa je brzo širenje po Europi, Africi i Bliskom istoku.

Bez laganih pisama
"U finalnim smo pregovorima s dva investitora, koji žele uložiti 500 i 600 tisuća dolara u Locodels pri čemu je lead investitor iz Saudijske Arabije i spreman nam je pomoći ne samo kroz novac već i kroz otvaranje novih tržišta", kaže Kuharski. Locodels je novi sustav paketne dostave koji poput Ubera napada biznis koji su razvili FedEx i UPS. Ograničen je isključivo na dostavu u gradovima, a poput Ubera otvara opciju vozačima da zarade dostavom paketa. Ne dostavljaju lagana pisma na što po zakonu ima pravo jedino Hrvatska pošta. No, kako tvrdi Kuharski, za sve druge vrste paketa povoljniji su u dostavi za 20 do 30 posto.

 

25aktivnih

klijenata u tri mjeseca prigrlilo novi način gradske dostave u Zagrebu

"Odlučio sam testirati koncept u Zagrebu i u tri mjeseca i bez velikog budžeta uspjeli smo privući oko 150 dostavljača i isto toliko pošiljatelja od kojih se njih značajan broj pretvorio u naše klijente", kaže Kuharski. Prema podacima s internetskih stranica Locodelsa ukupno je u sustav registrirano 168 vozača koji dostavljaju u Zagrebu, a njih 25 prošlo je interni sustav odobravanja i rade dostave. S druge strane, zainteresiranih pošiljatelja je trenutačno 141 od čega se njih 25 do sada pretvorilo u klijente. "Uspjeli smo dobiti i veće poslovne klijente poput tvrtka Insako koja našu uslugu koristi za manje paketne dostave po gradu", kaže Kuharski.

Razvijeni sustav
Navodi da je projekt s kosilicom Alamo trenutačno stavio po strani, jer za njega treba ozbiljan investicijski kapital za nastavak daljnjeg razvoja, dok mu se s druge strane uspjeh Locodelsa nametnuo sam po sebi. "U timu nas je troje, odnosno uz mene tu je biznis developer iz Saudijske Arabije i jedan ugledni domaći stručnjak za financije", kaže Kuharski. Navodi da su planovi novog startupa iznimno ambiciozni. Trenutačno se sustav testira u Zagrebu. No, već u idućoj fazi proširit će se na 38 gradova od kojih 21 u Europi te njih 17 u regiji Bliskog istoka i Afrike.

Dodaje da su sustav razradili do najsitnijih detalja. Tako su sve pošiljke osigurane, vozači se posebno provjeravaju, a u slučaju da dostava bude loše ocijenjena mogu završiti na crnoj listi. S druge strane, obujam posla i potražnja za takvim uslugama vozačima osiguravaju dobru priliku za zaradu. "Locodels želi proširiti i na druge gradove ovu novu generaciju gradske dostave gdje je dovoljno da se za dostavu prijavite preko mobilnog uređaja, imate unaprijed transparentne informacije o cijeni dostave i vozaču te praćenje tijeka dostave i tako unazad za sve svoje dostave", zaključuje Kuharski.

Preokret

Inspiracija iz SAD-a

Stevica Kuharski kaže da je projekte poput robota Alama i Locodelsa počeo raditi nakon što je prošao International Visitor Leadership Program koji organizira State Department. Navodi da je na taj način posjetio SAD u grupi od 20 poduzetnika iz cijelog svijeta. "Kada sam vidio kako je IT stručnjak iz Nepala, gdje nema struje osam sati svaki dan, uspio u deset godina izgraditi tvrtku koja radi softverski razvoj za cijeli svijet i zapošljava 200 ljudi, shvatio sam da zapravo nemam prepreku da u Hrvatskoj radim bilo koji posao, jer ako je moguće imati IT tvrtku u Nepalu, onda je sve moguće", zaključuje.

Komentirajte prvi

New Report

Close