Evo kako biste mogli uspjeti na tržištu EU

Autor: Jurica Dujmović , 30. kolovoz 2013. u 11:26
Thinkstock

Strana poduzeća će mnogo lakše ulaziti na naš teren, no jednako tako ćemo i mi moći na njihov.

Autor teksta je Mihovil Katić, marketinški analitičar i savjetnik za EU-projekte. Mihovil je povremeni autor tekstova na portalu za poduzetnike Brand manager. Portal je namijenjen malim i srednjim poduzetnicima i svakodnevno čitateljima nudi besplatne poslovne, knjigovodstvene i marketinške savjete.

Bili poduzetnik ili samo zaposlenik poduzeća, od 1. srpnja naše su se prilike prilično promijenile. Izvana se sve čini isto, no ulozi su se podigli: strana poduzeća će mnogo lakše ulaziti na naš teren, no jednako tako ćemo i mi moći na njihov. Domaće tržište više ne obuhvaća nešto više od 4, već više od 500 milijuna potrošača. Stostruko više! No, kako dosegnuti sve te ljude? I kako jedno hrvatsko poduzeće može uopće konkurirati iskusnim europskim poduzetnicima?

Za početak, potrebno je utvrditi jeste li u mogućnosti proširiti svoje poslovanje na inozemni teritorij. Ako imate mali obrt za servis računala ili cvjećarnicu, i poslujete na vrlo ograničenom području unutar Hrvatske, zacijelo nije vrijeme za međunarodno poslovanje. No, ako pružate usluge u nekoliko gradova nedaleko granice, ili ste proizvođači proizvoda koji nisu lako kvarljivi i pogodni su za transport, možda imate priliku dobiti više za uloženi trud ili smanjiti ovisnost o velikom kupcu i povećati pregovaračku moć.

Istraživanje tržišta na prvi pogled može se činiti kao uzaludan posao, no proučavanje novih tržišnih prilika držat će vas otvorenim za nove ideje i, prije ili kasnije, uočit ćete priliku koja će donijeti značajan probitak. Nije vam potrebno primarno istraživanje kako biste započeli – već i kvalitetan pregled sekundarnih, već prikupljenih podataka, dobro će poslužiti svrsi.

Prvi sjajan izvor širokog skupa podataka o EU okruženju baza je podataka Eurostata, gdje možete pronaći podatke od potrošnje kruha po stanovniku u određenim zemljama, preko duljine cesta po različitim klasifikacijama do prognoze veličine populacije za pojedino tržište po dobnim skupinama. Drugi značajan izvor su stručne analize tržišnih segmenata koje provode specijalizirane konzultantske kuće, a dobar dio takvih sadržaja je besplatan i može se naći na njihovim stranicama. Analitičari često provode intervjue s direktorima velikih poduzeća o tome kako vide budućnost i kakva je njihova strategija, dajući nerijetko pritom precizan smjer u kojem će tržište ići. Primjerice, ako direktori velikih poduzeća u segmentu kažu da očekuju da će mnogo ulagati u informacijsku tehnologiju, tada će distributeri i specijalisti u tom sektoru moći zadovoljno trljati ruke. Ovaj je izvor naročito važan za poduzetnike koji su aktivni na tržištu poslovne potrošnje. U tom slučaju možete pokušati s natječajima lokalne i regionalne samouprave u okolnim državama, na kojima su sada hrvatska poduzeća izjednačena po pravima s poduzećima matične zemlje. I ne zaboravite komunikaciju s vašim postojećim klijentima – njihov pogled na vaše snage i slabosti može izvrsno usmjeriti vašu marketinšku strategiju i na europskom tržištu.

Na koncu, ona poduzeća koja posluju na tržištu osobne potrošnje i imaju web-stranicu, Facebook i ostale alate online komunikacije mogu iskoristiti obilje podataka koji im se pružaju o njihovim posjetiteljima. Primjerice, ako vaša Facebook stranica ima mnogo posjetitelja iz Slovenije, zašto ne iskoristiti tržišni signal i proširiti se?

Ukratko – budite hrabri, ugrabite šansu. Već uspješno plivate među više od 600 parafiskalnih nameta: zar vam što može malo europske konkurencije?

Komentirajte prvi

New Report

Close