Aircash, hrvatski startup za transfer novca koji je u prvih 12 mjeseci rada privukao više od 15 tisuća korisnika te dosegnuo tjedni promet od četvrt milijuna kuna, planira do kraja godine udvostručiti tempo rasta.
Cilj Aircasha nadmašiti je plejadu stranih igrača, među kojima su Western Union, MoneyGram, WorldRemit, TransferWise pa čak i Paypal te postati glavni igrač u transferu novca gastarbajtera u Hrvatsku i BiH. Lani su gastarbajteri, prema HNB-u, u Hrvatsku poslali 15,9 milijardi kuna. U BiH, pak, procjenjuje Svjetska banka, doznake iseljenika podigle su 2016. BDP za 10,9 posto. Hrvoje Ćosić, osnivač i direktor Aircasha kaže da žele iseljenicima omogućiti da povoljnije i jednostavnije šalju sredstva u Hrvatsku i BiH.
"U Hrvatskoj već nudimo isplate na 400 prodajnih mjesta Ine, a u BiH ćemo od jeseni nuditi istu mogućnost na 120 postaja Energopetrola i 550 kioska iNovina", kaže Ćosić. Dodaje da su planovi puno širi. Ovaj tjedan sudjeluju na najvećoj europskoj fintech konferenciji Money2020 u Amsterdamu, gdje traže partnere, ali i investitore za širenje. Ćosić kaže da ciljaju preko MOL-a početkom 2019. proširiti se u Mađarsku i Slovačku, a zatim Rumunjsku i Češku.
Ćosić
Tražit ćemo od HNB-a putovnicu za rad u drugim državama srednje i istočne Europe.
"Tražit ćemo preko HNB-a putovnicu da možemo raditi u drugim državama srednje i istočne Europe", kaže Ćosić. Tako će omogućiti i turistima da jednostavnije prebacuju novac u Hrvatsku, ali i koriste usluge koje se ovdje nude. Aircash, naime, nudi i opcije kakve ima PayPal. Preko ove mobilne aplikacije moguće je uplaćivati i isplaćivati novac s online računa u Hrvatskoj lutriji i Supersportu.
"S HT-om smo potpisali ugovor o prodaji bonova za mobitel, a razvijamo API koji će omogućiti svima da se spoje i ponude uslugu plaćanja preko Aircasha i prebacivanja novca nazad na Aircash", kaže Ćosić. Navodi da je na ideju za Aircash došao 2015. shvativši da u SAD-u i Njemačkoj broj korisnika gotovine, unatoč razvoju bezgotovinskih servisa, ne opada.
Barem polovica stanovnika u obje države i dalje preferira gotovinu, a tako je, kaže, i u Hrvatskoj. Prethodno je, ističe, preko svoje tvrtke Fornax s mStartom razvio narukvicu za beskontaktno plaćanje za festival Ultra, a zatim rješenje za fiskalizaciju koje koristi 800 odvjetnika i liječnika. Dodaje da je optimističan. "I prije odlaska na Money2020 već smo dobili poslovne ponude", zaključuje Hrvoje Ćosić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu