Dobra ideja ne znači da će nova kompanija uspjeti

Autor: Stjepan Škramić , 05. prosinac 2012. u 20:15
Što je potrebno mladim internetskim tvrtkama za uspjeh

Ideja je važna, kažu stručnjaci, no bez dobre provedbe startup kompanije nemaju šanse na tržištu, čak ni uz odličan marketing.

Prilikom pokretanja startupa, kreativnost startup osnivača nije upitna. Iako ima izuzetaka, ideje su uglavnom inovativne i još nerazrađene. No, glavni je problem u tome kako "spojiti" proizvod i uslugu koju startup nudi s pravim, konkretnim potrebama tržišta. Deset savjeta kako doskočiti tom problemu je ponudio Ash Maurya, jedan od najjačih promotora Lean Startup metodologije na Pioneers Festivalu.

Promjena plana
Iako nije pretjerano poznato, piše Netokracija, čak 68 posto startupa mijenja svoj inicijalni plan, mijenja proizvod, mijenja svoj fokus u smislu ciljanog tržišta te strategiju. Razlozi za to leže u činjenici kako proizvod koji je inicijalno bio planiran jednostavno, kroz vrijeme, ne pristaje tržištu kojem je namijenjen. Prema riječima Maurya, "product-market fit" situacija se događa u trenutku kada kupci kupuju više proizvoda nego je startup spreman i u mogućnosti proizvesti. Problematiku stvaranja proizvoda koji će pristajati tržištu, Ash Maurya je obrazložio u tri dijela.Prvi dio je Maurya nazvao spajanje problema i rješenja u kojem postoji pitanje postojanja problema kojeg je vrijedno riješiti. U tom dijelu, Maurya savjetuje da startup prvo napravi svoj poslovni plan, formulira svoju implementacijsku strategiju te pronađe "early adoptere". Pri tome se naglašava kako samo rješenje nekog problema ne predstavlja proizvod te kako su pojedini startupi propali iako su imali dobro rješenje konkretnog problema, ali ga zbog nedostatka dobrog proizvoda nisu uspjeli prodati.

Povratne informacije
Maurya naglašava kako se postojeća ideja sastoji od vizije i strategije implementacije koje su izuzetno bitne u uspješnosti proizvoda. Zoran primjer za to su MySpace i Facebook: Facebook nije pobijedio MySpace jer je imao samo viziju društvenih mreža, spajanja ljudi i poboljšane komunikacije na internetu, nego zato jer je tu viziju strateški oblikovao na drugačiji, efikasniji način kojim se diferencirao od postojećeg rješenja. Maurya ističe važnost "early adoptera" i jasno o navodi kako oni definiraju i oblikuju ranu fazu startupa te kako bi ih svaki startup trebao iskoristiti tražeći povratne informacije.Ako se u prvom dijelu postavilo pitanje postojanje određenog problema, u drugom dijelu nazvanom early traction se postavlja pitanje je li konkretan startup stvorio nešto zaista vrijedno, ima li stvoreni proizvod smisla i koliko je kvalitetan, piše Netokracija.

Komentirajte prvi

New Report

Close