Da danas pokrećemo startup napravili bismo proizvod… I prodali ga u inozemstvo!

Autor: Poslovni.hr , 23. rujan 2013. u 10:42
Slavko Vuković, Ivan Turkalj i dizajnerica Stela Cerić trojac je koji stoji iza City Soula - interaktivne marketinške platforme za brendiranje gradova i okolice te otoka.

Osmislili su interaktivnu marketinšku platformu za brendiranje gradova i okolice te otoka, a sada traže investitore.

Slavko Vuković, Ivan Turkalj i dizajnerica Stela Cerić trojac je koji stoji iza City Soula – interaktivne marketinške platforme za brendiranje gradova i okolice te otoka.

Njihova je ideja nastala u svibnju 2013. godine. Njihov projekt, kažu za Poslovni.hr, u početku nije bio financijski zahtjevan ('dok su koristili svoj rad'), no bez investitora, velikog partnera ili kupca na samom početku, trošak bi bilo teško izdržati. 

Projekt namijenjen turistima

"City Soul je prevenstveno namijenjen turistima i svim domaćim ljudima koji žele 'okusiti' najbolju i najposebniju autohtonu ponudu proizvoda i usluga nekog kraja. To može biti autohtoni meni u restoranu, vinarija, suvenir, izlet, kuće čaja itd. Kada dođu na destinaciju, turisti se danas teško sami orjentiraju, te moraju trošiti dodatnu energiju kako bi pronašli nešto za sebe.  Na tržištu postoje brojne aplikacije za navigaciju usluga, no one samo nabrajaju što i gdje se nalazi, bez ikakve interakcije, a kamoli kuponske prodaje. Mi tu uskačemo. Nudimo im kroz inovativni sustav od tri dijela (aplikacija, web stranica, digitalni ekran na frekventnoj lokaciji) ponudu grada, navigaciju kako da dođu na mjesto koje nudi neku posebnu uslugu/proizvod („duša grada“), dobiju to uz promociju i još svoje zadovoljstvo podijele sa svima putem uploada fotki koristeći app ili Facebook.  Kroz interakciju sa korisnicima City Soul sustava razvijamo emotivnu zbliženost, prenosimo dobre vibracije ostalima (da dođu u većem broju), promoviramo destinaciju i činimo je 'aktivnom', zabavnom. Planiramo ponudu proširiti i na specifične oblike turizma (robinzonski, zdravstvenu, yachting, avanturistički itd.)", riječi su kojima opisuju svoj projekt. 

Mnogi pokazali interes… Osim Zagreba i Zadra

"Otvoriti poduzeće i plaćati mnoga davanja državi, a dok je City Soul još samo na papiru tj. prezentaciji, za nas je veliki zalogaj. No baš zbog toga što još nemamo poduzeće, ići u prodaju samo na osnovu prezentacije je jako teško. Aktivirali smo se u tom pogledu pronalaska investicije, što nam ne bi trebalo predstavljati problem jer je projekt iznimno profitabilan, a ima i pozitivan utjecaj na društvenu zajednicu (jasno, tamo gdje se City Soul postavi). Kako smo prvenstveno namijenjeni turistima, a naši kupci su gradovi odnosno turističke zajednice, tu se odluke donose iznimno sporo. Iako još nismo dobili službeni odgovor, mnogi su pokazali interes, osim grada Zagreba i Zadra. Upravo ti gradovi bi trebali prepoznati potrebu za našim projektom", kažu. 

Vrijeme krize je, nastavljaju, izvrsno za pronalazak tržišne niše u kojoj se još nitko nije pojavio: "Tu još uvijek postoji mogućnost inovacije i diferencijacije. Ulaže se u projekte koji nemaju veliki startni ulog (ponajprije vezano za IT sektor, aplikacije, web…), koji se mogu brzo 'probiti' granice Hrvatske i doći na strana tržišta". 

Danas se, kažu, ulaže u ljude koji mogu napraviti dobar posao. "No na žalost, za proizvodnju bilo kakvog tipa proizvoda investitori ne žele ni čuti. Nas su također mnogi prepoznali kao mladi tim koji nosi veliku energiju i ima povjerenje u start up, sustav ne zahtijeva velika ulaganja, a jača razvoj hrvatskog brenda gradova i okolice te otoka. Ipak je nešto veće ulaganje u City Soul s obzorom da osim aplikacije koristimo i outdoor digital signage, što nam sada to i veliki uteg. 

'Gubitak u slučaju neuspjeha nije velik'

Kao dobru stranu pokretanja ovakvog projekta u vrijeme krize navode činjenicu se danas, kada se ulaže u ovakve IT tipove start up poduzeća vrlo brzo može vidjeti drže li vodu, a gubitak u slučaju neuspjeha nije velik. "To su sve male firme koje će, i kad narastu, rijetko kada postati srednje. I ovdje (u početku) zbog uštede, jedna osoba mora raditi posao za njih nekoliko. Loša strana jest da je ovo ipak uslužni sektor, dakle ne radi se puno u vidu razvoja proizvodnje", opisuju. 

Najviše ih, kažu, motivira uspjeh iSTUDIO-a, gdje su mladi poduzetnici u samo nekoliko godina stvorili uspješnu regionalnu agenciju za digitalni marketing.

Kao svoj najveći dosadašnji uspjeh izdvajaju stvaranje brenda Izvorno.hr, nekad uspješne tvrtke za kreativnu web promociju i prodaju autohtonih proizvoda te "bitan doprinos pri pokretanju najuspješnijeg regionalnog portala za kuponsku prodaju KupiMe". 

Idealna zemlja u kojoj bi poslovali? "Hrvatska, gledajući podneblje i brojne neiskorištene mogućnosti koje se mogu pretvoriti u pravo bogatstvo. No, s obzirom na lakoću poslovanja (mala birokracija,potpore) definitivno to je Belgija", odgovaraju. 

Početničke greške? "Krenuli smo s projektom većeg opsega iako znamo da bismo sve zadatke odlično obavili. No danas, kako je već navedeno, fondovi i poduzetnički inkubatori ulažu samo u male projekte. Nismo naišli na razumijevanje nekih inkubatora koji su to obrazložili rizikom investicije. Iako za City Soul-u zapravo ni ne treba velika početna investicija, jer radimo po narudžbi. Dakle nema velikog troška hladnog pogona. No upravo zato što je naš projekt opsežniji, radimo veći posao i naša će vrijednost s vremenom narasti", kažu.

Da danas pokrećemo startup sigurno ne bismo… "Tražili pomoć velikih igrača, nego sami napravili proizvod i prodali ga u inozemstvo".

Komentari (1)
Pogledajte sve

Jel ima neki “poduzetnik” koji zaista nesto proizvodi i koji se ne bavi samo prodavanjem magle?

New Report

Close