Dvije godine otkako je hrvatski startup Memgraph prošao londonski akcelerator Techstars, jedan od najpoznatijih u Europi, spreman je za tržišnu utakmicu.
Teško je iz letimičnog pogleda na financijske pokazatelje zaključiti kakav se biznis iza njega nalazi. Tvrtka ima sjedište u Londonu i poslovnicu u Vrbovcu, na pola puta između Zagreba i Bjelovara. U 2016. hrvatska operacija Memgrapha imala je ukupan prihod od 3000, a lani 25.900 kuna. No, tek kad vidite da je operativna dobit Memgrapha lani bila u minusu 2,6 milijuna kuna, da je tvrtka svojim R&D-jem generirala novostvorenu vrijednost od 1,45 milijuna kuna i da se prosječna plaća, unatoč udvostručenju broja zaposlenih na četiri, udvostručila na 12.720 kuna, jasno je da Memgraph nije tipičan.
Razvija tehnologiju kakvu Google i Facebook rade interno i ne kane je prodavati jer je smatraju ključnom za svoju tržišnu poziciju. Razvija platformu na kojoj će se u korporacijama u bliskoj budućnosti razvijati nova generacija aplikacija, inteligentne aplikacije što mogu biti chat botovi, virtualni asistenti poput Cortane, Alexe i Siri, sustavi koji će komunicirati s pametnim autom, roboti, IoT senzorske mreže i druge aplikacije koje će koristiti umjetnu inteligenciju.
To je tržišni segment u koji ulaze igrači kao što su najveći europski proizvođač softvera SAP s HANA tehnologijom, otac clouda Amazon s Neptunom i globalno najveći igrač u bazama podataka Oracle s proizvodom Spatial and Graph. Marko Budiselić, suosnivač i tehnički direktor Memgrapha kaže da se od konkurencije razlikuju po brzini i tome što ne stvaraju jednu graph bazu, osnovu njihove platforme, već cijelu platformu za upravljanje bazama.
"Memgraph je prva potpuno distribuirana, in-memory, realtime i native graph baza na svijetu, može koristiti postojeći hardver, a može paralelno obrađivati 50 puta više podataka od konkurencije i tim podacima pristupa 20 puta brže", kaže Budiselić. On je s Dominikom Tomičevićem, prijateljem s FER-a koji je sad izvršni direktor, osnovao startup koji je dosad, neslužbeno, primio oko 15 milijuna kuna investicija i priprema se za novu rundu prikupljanja kapitala.
U njih su dosad uložili britanski VC fond Downing Ventures, te američki Techstars i Counterview Capital. K tome, uspjeh Memgrapha prepoznali su i Financial Times i Google, koji su direktora Tomičevića lani proglasili jednim od 100 najvećih inovatora u Europi.
Na popisu New Europe 100 je uz još trojicu Hrvata – Nenada Bakića, Stevicu Kuharskog i Matiju Žulja. "Sad imamo proizvod koji kroz pilot projekte testira nekoliko brzorastućih tvrtki u Europi i SAD-u, ali o tome zasad zbog ugovora ne mogu govoriti. Graph baze, područje u kojem poslujemo, najbržerastući je segment tržišta baza podataka unazad pet godina i svi traže upravo ono što nudimo: veliku brzinu i malu latenciju; tako da su nam očekivanja velika", zaključuje Budiselić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu