Bivši šef Uprave H1 s bratom mijenja tržište televizijskog oglašavanja u regiji

Autor: Bernard Ivezić , 27. svibanj 2017. u 11:03
Adscanner ima strateško partnerstvo s Telekomom Austria, a već je prisutan na četiri tržišta

Trojica suosnivača i tim od 35 ljudi razvili tehnologiju koja analitiku internetskog realnog vremena prenosi u marketing na televiziji.

Bivši predsjednik Uprave H1 Telekoma i njen aktualni član Kristian Uwe Ćurković ima martech startup. Nakon što je Telekom Austria objavila da je u Londonu sa startupom Adscanner ovaj tjedan osvojila glavnu nagradu Global Telecom Business za inovaciju u telekom industriji, otkrili smo da je iza startupa koji mijenja tržište TV oglašavanja tim iz Hrvatske.

Naša prednost
Ćurković je osnovao marketinški startup (martech) Adscanner s bratom Marinom Ćurkovićem, bivšim direktorom strategije i razvoja njemačke podružnice marketinške agencije MEC kao i partnerom u Maxusu u Njemačkoj. Treći suosnivač, s tehnološkim pedigreom, je Davor Baljak. Marin Ćurković kao izvršni direktor kaže da su njih trojica uz pomoć tima od 35 ljudi razvili tehnologiju koja mogućnosti internetskog prenosi u TV marketing.

 

Ćurković

TV-kućama, trgovcima, telekomima…pomažemo povećati efikasnost kampanja na TV-u.

"To je ono što smo pilotirali kroz suradnju s Telekomom Austria i za što smo osvojili GTB nagradu, a naša prednost je što za internet postoji analitika koja radi u realnom vremenu, a za televiziju nije postojala. Danas se na izvješća o gledanosti TV programa čeka i po mjesec dana i to Adscanner mijenja", kaže Ćurković. Trenutačno su na tržištima Hrvatske, Bugarske, Austrije i Njemačke. Marin Ćurković kaže da im je cilj proširiti se do kraja iduće godine na više od 20 tržišta u Europi. Za razliku od Googlea, koji je drugi put odlučio ući na tržište TV oglašavanja, mahom snagom mišića, Adscanner se širi kroz partnerstva s telekomima. "Razvijamo suradnju s onima koji pružaju IPTV usluge, a nagrada s Telekomom Austrije pokazuje da imamo dobru praksu koju industrija prepoznaje. Stvaramo platformu kompatibilnu s vodećim sustavima za zakup poput Googleova DoubleClicka", kaže Marin Ćurković.

Kristian Uwe, pak, kaže da su u razvoj ušli 2013. kada su shvatili da TV ne gubi ni prihode ni korisnike nauštrb interneta i drugih digitalnih kanala. Tržište TV oglašavanja jedino je kojem razvoj tih kanala nije umanjio vrijednost oglašivačkog budžeta. "U Europi se očekuje da će do 2020. oglašavanje na televiziji skočiti na 112 milijardi eura s 99 milijardi eura lani. U Hrvatskoj i tri druga tržišta na kojima smo prisutni udio oglašavanja na TV-u narastao je na 43,7 posto u ukupnom oglasnom kolaču", kaže.

Dosad uložili tri mil. kuna
Sjedište Adscannera je u Austriji, a u Hrvatskoj je razvoj i većina zaposlenika. Marin Ćurković ističe da se ne vide kao startup već poduzeće. Od početka su, naglašava, ostvarivali prihod.  Lani je Adscanner, iako tek na početku komercijalizacije, imao prihod od dva milijuna kuna. Dosad su uložili više od tri milijuna kuna i sada se pripremaju za nove investicije.  "Dosad smo surađivali s dva trgovca, jednim distributerom automobila, tri telekom brenda, dvije TV kuće, dvije agencije i nekoliko startupa. Pomagali smo im povećati efikasnost oglašivačkih kampanja na televiziji te savjetovali gdje geografski moraju povećati ulaganja u druge kanale komunikacije kako bi dobili odgovarajuću gledanost. Direktoru prodaje jedne TV kuće tjedno dostavljamo izvješća o oglašivačkim kampanjama kod konkurencije pa primjena i potencijala ima pregršt", zaključuje Marin Ćurković.

Komentirajte prvi

New Report

Close