U ovotjednom specijalu 'Ja, poduzetnik' donosimo priču Matije Matečića, vlasnika i direktora zagrebačke tvrtke COAX d.o.o. :
COAX je moderna tvrtka puna kreative i inspiracije koju nalazimo u digitalnoj svakodnevici. Naša najveća ljubav je internet sa čijim razvojem i sami napredujemo. Početak poslovanja datira još u 90-ima kada sam kao klinac počeo istraživati mrežu svih mreža i radio jednostavne web stranice za vlastiti gušt. S vremenom se portfelj širio, napravili smo dosta web stranica, dizajna i konzaltinga volonterski – što bih svakako savjetovao onima koji sada počinju – ne čekajte druge, počnite odmah, istražujte i stvarajte si osobni portfelj na temelju kojeg će vas potencijalni poslodavac izdvojiti od ostalih i lakše odlučiti zaposliti. COAX primjerice često prima e-mailove s upitom za zaposlenje i svakomu odgovorimo sa samo jednim bitnim pitanjem – gdje možemo pogledati Vaše dosadašnje radove?
Najveća prepreka je zasigurno ona psihološka – odjednom se pojavi mali milijun pitanja u glavi. Od kuda krenuti, tvrtka ili obrt, kako to uopće funkcionira, koliko će nam država uzeti, hoćemo li izdržati prvu godinu, zašto bi nas unajmili uz sve te velike igrače, tko će se još baviti i računovodstvom…
Dosta dugo je trebalo za odluku o pokretanju tvrtke gdje ćemo sami donositi odluke, boriti se za klijente na sve većem tržištu, ali i imati potpunu kreativnu slobodu. Tako smo kolega i ja krajem 2006. uložili sredstva i predali zahtjev za otvaranjem trgovačkog društva. Danas mi je pomalo žao što nismo ranije donijeli tu odluku koja se ispostavila kao najbolja moguća, ali nažalost baš pred vratima krize. Najveća prepreka je zasigurno ona psihološka – odjednom se pojavi mali milijun pitanja u glavi. Od kuda krenuti, tvrtka ili obrt, kako to uopće funkcionira, koliko će nam država uzeti, hoćemo li izdržati prvu godinu, zašto bi nas unajmili uz sve te velike igrače, tko će se još baviti i računovodstvom…
Na kraju je bitno da prijeđete tu prvu prepreku nesigurnosti i stvari će se s vremenom posložiti. Iz našeg iskustva, prvih godinu dana je bilo najteže, dok još nismo imali odgovore na sva pitanja i privikavali se na slobodu koja nam je data. Počevši od fleksibilnog radnog vremena (ponekad i lokacije) pa sve do biranja poslova ili klijenata. Ovo zadnje je dosta bitno, jer tu i tamo, posebno u doba recesije, naiđe klijent koji ima nerealna očekivanja pa je dobro naučiti prepoznati one koji će donijeti više problema nego koristi.
Vjerovali ili ne, poslovanje u vrijeme krize itekako ima svojih pozitivnih strana, a to je prirodni nagon za preživljavanjem. Mislim da je recesija dobar poligon za ojačati svoje prisustvo na poslovnom tržištu i biti maksimalno kreativan. Kada se otvore vrata Europske unije, biti će lakše izboriti se za to ogromno tržište koje nas čeka.
Vjerovali ili ne, poslovanje u vrijeme krize itekako ima svojih pozitivnih strana, a to je prirodni nagon za preživljavanjem.
I sami smo bili ekstra produktivni tijekom krize, a naš najveći uspjeh je Solo – online servis za račune i ponude.
Ideja za Solo se nametnula sama od sebe, jer smo trebali nešto jednostavno za evidenciju vlastitoga poslovanja i bilo nam je dosta računa u Wordu. Tako smo počeli raditi program za sebe koji nema veze s knjigovodstvom, a putem kojeg bismo mogli voditi internu evidenciju te izdavati i automatizirano slati račune preko e-maila u par klikova mišem.
Dugo vremena je prošlo od odluke da program podijelimo s drugima radi prilagodbe servisa, ali smo zadržali ideju da program koriste mikro poduzetnici, tvrtke s najčešće jednim zaposlenim – "soleri". Otud Solo. Korisnicima servisa na raspolaganju je besplatna osnovna usluga – paket Jabba – za izdavanje do tri računa mjesečno i naplatna usluga – paket Solo – koja za 49 kuna mjesečno nudi sve opcije potrebne maloj tvrtki.
Korisnik tako može izdavati ponude i račune te ih slati putem maila, formirati bazu klijenata, pratiti graf svojih prihoda i pratiti koliko klijenti kasne s plaćanjem pa i poslati podsjetnike za plaćanje. Ove godine je došla i fiskalizacija pa smo uveli i tu mogućnost za uslužne djelatnosti koje posluju s gotovinom.
Najveća prednost našeg servisa je što besplatni i plaćeni model imaju identične opcije (izuzev broja izdanih računa), uključujući i fiskalizaciju računa. Dostupan je u bilo koje doba dana i noći, a sve informacije su u oblaku pa je dovoljna samo veza na internet, bez obzira na lokaciju ili računalo s kojega se spajate.
Pravo je zadovoljstvo svoj proizvod koji ti toliko pomaže u radu, podijeliti i s drugim poduzetnicima. Iako je djelom besplatan Solo kao servis je dorađen u detalje jer nam se tijekom godina kvaliteta pokazala kao najbolji kriterij diferencijacije na tržištu. Budi pošten i isporuči najbolji mogući proizvod, bez obzira na sve. Klijenti će to prepoznati i kasnije će ti se vratiti istom mjerom.
- Poslovni.hr svakog ponedjeljka donosi istinite priče hrvatskih poduzetnika – kako su počeli, što im je predstavljalo najveću prepreku pri pokretanju biznisa, što misle o trenutnom stanju u državi, koji su im planovi za budućnost. Sve priče pročitajte ovdje.
Solo je nova hrvatska web aplikacija autora Matije Matečića koja mikro i malim poduzetnicima kroz jednostavno sučelje omogućuje brzu izradu i automatiziranu distribuciju ponuda i računa.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu