Na društvenoj mreži Linkedin pojavile su se zabavne fotografije mladog američkog para Briana i Kristen Wimberley, koji oduševljeno piše o Splitu i poslu koji u tom gradu želi pokrenuti.
Pristali su o svojim planovima razgovarati za Poslovni dnevnik samo nekoliko sati prije nego je lansiranja njihova crowdfunding kampanja na platformi indiegogo.com, kojom žele prikupiti 64.500 američkih dolara za otvaranje juice i smoothie bara u Splitu. U svojoj najavi napisali su kako domaćim "ulagačima" nude posebne pogodnosti, a na pitanje na kojoj će se lokaciji nalaziti njihov Quixotic bar, Brian odgovara kako će i o tome odlučiti "ulagači" – otvorit će ga gdje njima to odgovara.
32dana
traje crowdfunding kampanja kojom Quixotic traži male ulagače
Crowdfunding je u Hrvatskoj gotovo nepoznat koncept. Pojasnite nam kako taj princip prikupljanja sredstava funkcionira i koja su vaša očekivanja?
Crowdfunding je način prikupljanja po malo novca od velikog broja ulagača i odličan način prikupljanja početnog kapitala za startupove. Potpuno je drugačiji od klasičnog financiranja jer nema rizika za ulagače – suma od 25 dolara stvarno nije velika, a svi koji ju odluče uložiti u startup na kraju dobiju nešto za uzvrat -bilo materijalno ili nematerijalno. Svi su na dobitku: pokrene se neki biznis, ostvare se nečiji snovi, stvore se nova radna mjesta a obični ljudi dobiju priliku sudjelovati u tome. Naša kampanja na platformi indiegogo.com trajat će točno 32 dana, do 4. studenog.
Koliko vam novca treba za pokretanje Quixotic bara?
U 32 dana želimo prikupiti 64.500 američkih dolara. Upravo toliko nam treba za pokretanje posla, odnosno najam i opremanje lokala te zapošljavanje radnika. Međutim, imamo i proširene planove, ali za njih bismo trebali 95.000 američkih dolara.
Na kojoj platformi je vaša ponuda i kako biste ju predstavili?
Stavili smo ju na poznatu platformu indiegogo, pod imenom Goquixotic, odnosno igg.me/at/goquixotic. Tamo je detaljno opisan naš startup, a na stranici se nalazi i video kojim pojašnjavamo poslovnu ideju. Na istoj stranici ulagači mogu uplatiti na siguran novac preko Paypala. Tu odmah mogu i odabrati svoj "poklon za ulagače" u rasponu od 10 do 15.000 dolara. Većinu tih darova radi Foxtales Boutique, sa stranice Etsy.com koja je također novi startup, s kojima i surađujemo na ovoj kampanji. Međunarodni ulagači mogu birati između različitih torbica s logotipom, od onih ručnih do torbica za bicikle, zatim marame, novčanike, boce za vodu … a za ulagače ih Hrvatske uz to smo pripremili i nagradu za vjernost u obliku Quixotic kartice, s kojom će ulagači dobivati popuste, moći će kupiti posebne proizvode a stizat će im i pozivnice na evente. Osim tih "opipljivih" darova, svi ulagači dobiju priliku sudjelovati u uzbudljivom procesu pokretanja novog posla, a i sami imaju priliku stalno u njemu sudjelovati. Mi to zovemo "quixotično iskustvo".
Imate zanimljiv pristup prezentacije – veseli, mladi par koji se ne boji izazova. Otkuda vam inspiracija? Pomaže li vam i to što na fotografijama ličite na glumca Johna Stamosa?
Ha! Hvala na komplimentu. I ta sličnost s Johnom Stamosom valjda pomaže. Da, željeli smo da naša kampanja bude drugačija kako bismo ljude uvjerili i da će naš posao biti nešto posebno. Život je kratak i zato i u poslu moramo uživati. Najbolji primjer za to mi je način na koji radi Sir Richard Branson: živi sto na sat i uživa u svakom trenutku. Kristen i ja se nadamo isto tome. Naš lokal će biti uzbudljiv, pun života i stalno će se mijenjati nabolje.
Jeste li imali neko prethodno iskustvo u vođenju posla?
Ja sam prije pokrenuo dvije tvrtke, i radio u nekoliko startupova. I to mi je donijelo iskustvo koje ne bih imao da sam radio u nekoj prosječnoj kompaniji. Kristen ima iskustva u menadžmentu, prodaji, financiranju i uvijek tvrdim da je ona ta koja je donijela talent.
Poduzetnici se u Hrvatskoj žale kako banke nemaju razumijevanja za nove ideje. Je li i vaše iskustvo takvo?
Prema našem iskustvo, sve tri banke s kojima smo razgovarali pokazale su razumijevanje i želju da surađuju s nama, premda smo strani ulagači. Naše je iskustvo zapravo jako pozitivno.
Put do Splita
Supruga Kirsten i vi ste iz Austina u Texasu. Kako ste uopće došli do Hrvatske?
Prije nekoliko godina smo medeni mjesec odlučili provesti na Balkanu. Unajmili smo automobil i prošli gotovo cijelu drvatsku obalu. Premda smo pasionirani "putnici" Hrvatska nam se učinila posebnom i počeli smo joj se svake godine iznova vraćati. Već druge godine smo počeli smišljati neki business model kojeg bi ovdje mogli pokrenuti. No, i Austin, kao cool trendovski sveučilišni grad u kojem svi vode zdrav i aktivan život nam je poslužio za ideju bara koji nudi svježa pića.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu