Ako se osjećate sretno nakon dobrog šopinga, znači da ste dobili ono što ste tražili. No, kako bi i trgovci bili zadovoljni, vrlo često pripremaju trikove da vas pridobiju. Business Insider donosi pet trikova kojima se trgovine služe da potrošite što više novca:
1. Organizacija trgovine
Mnogo puta vam se dogodilo da ste otišli kupiti jednu stvar, a košaru napunili do kraja? Putevi u trgovinama upravo su tako zamišljeni – da vas namame od jednog do drugog proizvoda. Također, većina ljudi su dešnjaci, pa je tako i raspored artikala prilagođen njima.
2. Sniženja
Ako vas na svakom koraku dočeka obavijest o sniženju, teško da nećete zagristi mamac i kupiti poneku stvarčicu. Međutim, valja imati da umu da će skuplji artikli često biti izloženi na vidljivijim mjestima, dok će oni sniženi u pravilu biti negdje pri kraju i neorganizirano raspoređeni, što vas može potaknuti da odustanete od kupnje jeftinije robe.
3. Za koga kupujete
Raspored artikala u pojedinim trgovinama prilagođen je tome za koga kupujete. Primjerice, majka s djetetom će najprije kupiti potrepštine za njega, a zatim se možda 'nagraditi' s nečim za sebe. Zato se parfemi obično nalaze na kraju prodajnih mjesta.
4. Glazba
Trgovački lanci pokušavaju na potrošače utjecati glazbom, pri čemu zvučnu kulisu pokušavaju prilagoditi onoj generaciji kupaca koja prevladava u njihovim trgovinama. Naime, istraživanja pokazuju kako će kupci imati osjećaj da se predugo nalaze u trgovini ako u pozadini svira glazba s kojom se teško poistovjećuju. A to trgovci sigurno ne žele.
5. "Impulzivna kupnja"
Znate onaj osjećaj kada nešto ugledate i kažete si: "moram to odmah imati". Trgovci računaju na vas i opet su uspjeli. Zbog toga je prostor oko i u blizini blagajni pun 'sitnica' poput magazina, žvakačih guma, sunčanih naočala… Trgovci računaju na to da ćete nešto impulzivno kupiti dok čekate u redu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu