U vrijeme interneta i društvenih mreža većina nas ostavlja digitalne 'tragove' koje potencijalni poslodavci mogu relativno lako pronaći i tako stvoriti sliku o vama koju možda i ne želite. Stručnjakinja za marketing i društvene mreže Becky Benishek na LinkedInu je podijelila nekoliko korisnih savjeta što učiniti na internetu prije ili za vrijeme traženja (novog) posla, a u nastavku ih prenosimo u prilagođenom obliku:
'Proguglajte' svoje ime
Upišite svoje ime u Google i pogledajte rezultate pretraživanja, iako mislite da nemate što skrivati. Možda vam se to čini nepotrebno i egoistično, ali imajte na umu da će vaš potencijalni poslodavac vrlo vjerojatno upisati vaše ime i prezime u tražilicu. Ako naiđete na sadržaj u kojem ste spomenuti u neželjenom kontekstu pokušajte kontaktirati administratora dotične web stranice i zamoliti uklanjanje. Ako to nije moguće, stvar morate uzeti u svoje ruke, a to znači kreiranje novog sadržaja koji će promijeniti poredak rezultata pretraživanja o vama. To konkretno znači da možete pisati blog, objavljivati kvalitetne komentare na drugim stranicama, otvoriti profile na raznim servisima (About.me, Google Plus..), itd.
Ažurirajte svoj profil i budite aktivni na LinkedInu
Koristite LinkedIn? Budite aktivni na toj poslovnoj društvenoj mreži i objavljujte kvalitetne statuse, pogotovo one koji su tematski vezani uz vaše profesionalne ciljeve ili struku. Svakako ažurirajte i informacije o svom iskustvu i biografiju. Budite također svjesni i da će se vaš profil na LinkedInu pojavljivati u rezultatima pretraživanja na Googleu (premda u postavkama možete odrediti što će biti vidljivo onima izvan vaše mreže kontakata).
Provjerite postavke privatnosti na Facebooku
Provjerite imate li javno objavljenog sadržaja, tj. onog koji mogu vidjeti i korisnici koji ne pripadaju vašim prijateljima. Možda baš i nije zgodno da vam kolege ili budući poslodavci vide fotografije s tuluma ili ljetovanja. Provjerite kako druge osobe vide vaš profil. Pročitajte i korisne savjete o postavkama privatnosti na Facebooku, poput ovih.
Pazite o čemu tvitate
Korisnik ste Twittera? Ako niste svoj profil zaključali ili ne koristite pseudonim, onda ste otvorena knjiga. Promislite dvaput prije nego što tvitnete neki status i razmislite kako on može djelovati nekome tko vas ne poznaje.
Na internetu izgradite brend od sebe
Pomognite nekome u grupama na LinkedInu. Pokrenite blog tematski vezan uz vašu profesiju i karijeru. Postanite aktivni korisnik na stručnim internetskim forumima ili profesionalnim online zajednicama. Tako pokazujete koliko ste iskusni, koja znanja i vještine imate te na koji način komunicirate s ostalima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu