Zračna luka: Štrajkači traže pisana jamstva da neće ostati bez prava

Autor: Poslovni.hr/Hina , 22. studeni 2013. u 15:13
Photo:Grgur Zucko/PIXSELLGrgur Zucko/PIXSELL

Drugog dana štrajka u Zračnoj luci Zagreb (ZLZ) održan je prosvjedni skup štrajkača koji traže pisana jamstva da prelaskom u tvrtke kćeri budućeg koncesionara – Međunarodne zračne luke Zagreb, neće ostati bez prava iz Kolektivnog ugovora, odnosno zaposlenja.

Drugog dana štrajka u Zračnoj luci Zagreb (ZLZ) održan je prosvjedni skup štrajkača koji traže pisana jamstva da prelaskom u tvrtke kćeri budućeg koncesionara – Međunarodne zračne luke Zagreb, neće ostati bez prava iz Kolektivnog ugovora, odnosno zaposlenja.

Uz zvuke Internacionale na francuskom jeziku, glasne zvižduke i zavijanje sirene, noseći transparente u pristanišnoj zgradi okupilo se više stotina članova četiriju sindikata ZLZ-a.

Nosili su transparente na kojima je, među ostalim, pisalo: "Akcija, posebna ponuda, aerodrom za jedan euro", "Zajedno u borbi za spas hrvatskih zračnih luka", "Koncesionirajte Ministarstvo prometa", "Konzorcij – projekt za pljačkanje radnika ZLZ" i "Štrajk nije naš prvi, nego jedini izbor".

U ime koordinacije sindikata ZLZ-a Mladen Mesić je istaknuo kako radnici neće dopustiti da se njihova prava "prebrišu gumicom". Ustvrdio je kako ne pregovaraju za veća prava nego za ljudsko dostojanstvo i "ništa više ni manje od onoga što imaju ostali radnici u Hrvatskoj".

Komentirajući odluku Uprave da radnicima neće platiti vrijeme provedeno u štrajku, Mesić je poručio da su zaposlenici u štrajku donijeli odluku "da se Upravi ne isplati plaća".

Na upit o spremnosti Uprave i koncesionara da im zajamči zadržavanje prava iz Kolektivnog ugovora, Mesić je rekao da problem može biti brzo riješen ako se ta jamstva stave na papir i zajednički potpišu.

Ustvrdio je da Uprava o želi prebaciti radnike i njihove ugovore u tvrtku Međunarodna zračna luka Zagreb, a potom 90 posto radnika ide u tvrtke kćeri, za što treba potpisati aneks ugovora, no kada ga radnici potpišu, odriču se prava iz prijašnjih ugovora.

Ako je istina da je koncesionar spreman zajamčiti i potpisati sporazum o stečenim pravima, sjednimo i potpišimo ga, rekao je Mesić. Aneks ugovora treba omogućiti da ostanemo zaposlenici matične kuće, odnosno Međunarodne zračne luke Zagreb, u slučaju da se ugasi tvrtka koju će osnovati koncesionar, ističe Mesić.

Pregovaramo već šest mjeseci, a kad treba potpisati sporazum s nama, ne žele to učiniti, ustvrdio je Mesić.

Ne postigne li se u međuvremenu dogovor, ili sudski zabrani štrajk, druga faza štrajka trebala bi započeti u utorak, 26. studenoga, u ponoć i trajati do 28. studenog u 24 sata.

Prva faza štrajka, koja je počela jučer u 10 sati, trebala bi završiti noćas u ponoć. Nakon toga će se ponovno uspostaviti komercijalni letovi, a dolazak prvog zrakoplova očekuje se oko dva sata ujutro.

Komentirajte prvi

New Report

Close