Ministar zaštite okoliša i prirode Mihael Zmajlović danas je najavio da će tražiti odštetu za Volkswagenov skandal s varanjem na testovima ispušnih plinova te je rekao kako je oformio posebnu istražnu komisiju.
'Na svaki način se trudimo očuvati prirodu i bogatstva koja imamo, stoga neću dozvoliti nikome, pa bio to i neki od vodećih svjetski proizvođača automobila, da ono što mi uspijevamo očuvati, netko za račun svog profita na prijevaru uništava. Neću dozvoliti da nas bilo tko, pa makar i velika moćna kompanija kroz prevaru učine suučesnicima trovanja planeta i naše Hrvatske. Slučaj Volkswagen nije samo prevara kupaca, ovo je i prevara svih građana Hrvatske', poručio je Zmajloviću priopćenju.
Naveo je kako prvi dostupni podaci govore da ovi automobili s programima za lažiranje ispuštaju i do 40 puta više štetnih plinova nego što je dozvoljeno, što predstavlja opasnost po javno zdravlje.
– Ovo je jedna od najvećih eko prijevara u zadnje vrijeme i ovo nije nimalo bezazleno – rekao je Zmajlović. Neprihvatljivo mu je također što prevarom u segmentu pogrešno obračunatih trošarina i naknada pri registraciji vozila može biti izravno oštećen državni proračun.
Istražna komisija imat će tri ključna zadatka: utvrđivanje činjenica, računanje financijskih posljedica eko prevare i predlaganje pravnih mjera. Komisija ima zadatak izračunati je li i koliko oštećen državni proračun i također predložiti mogućnosti za nadoknadu štete, a građani će biti izuzeti jer su oni vozila kupili u dobroj vjeri, naveo je Zmajlović.
'Osobno ću se uključiti u aktivnosti na međunarodnom nivou i u dogovoru s svojim europskim kolegama ministrima zaštite okoliša zalagati se za uvođenje novih normi vezanih uz deklaracije o potrošnji i emisiji CO2', rekao je Zmajlović
'Neću dozvoliti da građani trpe zbog prevara pohlepne korporacije. Građani Hrvatske i kupci spornih automobila nisu krivi što ih je proizvođač obmanuo, prevario i prodao im skupe proizvode s lažnim deklaracijama. Financijsku štetu treba podnijeti onaj tko je varao, a ne građani koji su skupo platili svoje automobile. Ako se optužbe pokažu točnim, proizvođač će morati platiti zbog svoje pohlepe, narušavanja okoliša i zdravlja građana a mi ćemo biti spremni sa svojim potraživanjima', zaključio je Zmajlović.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.nek se dogovori sa grcicem pa nek uzmu miljardu
Ovo je netocno.
VW je prekoracio US standarde na NOX (Nitrogen okside) za 40 puta. U US standard je 50mg po milji. U EU je standard 80mg po kilometru. Dakle prekoracenje u Hrvatskoj je, ako ga je bilo, oko 16 puta.
Zmajlovic je vjerojatno procitao negdje na internetu da je VW prekoracio US standarde za 40x, a nije svijestan da EU i US imaju razlicite standarde.
U US ima oko 1% dizel vozila (pola od toga VW) upravo zbog toga jer imaju vrlo restriktivne limite za NOX. Da bi se dostigli US standardi treba poskupiti proizvodnju i smanjit snagu pa na kraju dizelasi ispadnu vrlo nekonkurentni.
Indirektno ih žica da mu poklone neki Golf…… [emo_namigusa]
da namiri onoga što su mu ukrali onoj, onoj, njoj
I tko kaže da praćenje poslovnog svijeta nije zabavno, evo baš me nasmijao.
Samo da greškom ovo ne objave na njuzbaru ili sprdexu.
Uključite se u raspravu